Jump to content

iPhone 4


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Jag sade fel, tror snarare det är så att man inte får sälja telefonen OLÅST. Vet inte varför det är så, det är väl Apple som anser att det ska vara så.

Det är med största sannolikhet Apples krav. Jag har hört att Apple har extrema krav för att ens få sälja telefonen i butik (storlek på inglasningen, hur många andra telefoner i närheten etc.).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, jag är mest sugen på en obunden telefon... Jag känner folk i Storbritannien. Om man beställer en telefon hem till någon av dem och sedan ber dem packa om den till ett "vanligt paket" och posta hem till mig, finns det risk för att betala tull då? Alltså om den skickas som en gåva (vilket den mycket väl hade kunnat vara).

Är ganska säker på att Apple har någon världsomspännande garanti med, i alla fall ifall det är värre saker som händer (den startar inte, batteriet laddar ur sig på en timma o.s.v.). Någon som vet ifall jag bara inbillar mig eller om det är sant?

Känns som, lättare att beställa via Borderlinx bara. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick ett fint erbjudande på iPhone 4 från Telia, och med tanke att min 3Gs har fått för sig att lagga så överväger jag att beställa en.

Dom betalar allt jag har kvar på abonnemanget samt allt jag har kvar att betala av på telefonen (vilket är ett år kvar), och sen får jag ett nytt tvåårs-abonnemang på 4an. På nåt sätt känns det bra, måste bara klura ut om dom har någon gömd mening med det!

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick ett fint erbjudande på iPhone 4 från Telia, och med tanke att min 3Gs har fått för sig att lagga så överväger jag att beställa en.

Dom betalar allt jag har kvar på abonnemanget samt allt jag har kvar att betala av på telefonen (vilket är ett år kvar, och sen får jag ett nytt tvåårs-abonnemang på 4an. På nåt sätt känns det bra, måste bara klura ut om dom har någon gömd mening med det!

Hur fick du det erbjudandet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan någon förklara varför man köper Iphone när Android finns? Som också slår iPhone i allt

Om man bortser från det faktum att telefonens OS är väldigt väldigt subjektivt och det inte går att säga att det ena slår det andra, kanske man även köper den p g a specifikationerna och inte bara dess OS? Kan ju även meddela att min polare köpte HTC Hero samtidigt som jag köpte min iPhone 3Gs och han skröt så mycket med hur fantastisk hans androidtelefon var. Nu i efterhand ångrar han sig något enormt när hans telefon laggar sönder medan min glider på lika bra som alltid. Minns även en annan kompis som köpte HTC Desire "den laggar inte som hero!" "åfan", sa jag och började pilla på den. Så gick jag in i hans textmeddelanden och började scrolla, och då sa han "nejjeh det där får du inte pilla med, okej just DET laggar lite...". Android är ett bra OS men utan en bra telefon att stötta det är jag inte intresserad. Iphonen och dess OS är så stabilt och mjukt, jag älskar det.

När det gäller specifikt iPhone 4 så är HD-videoinspelning, helt galen skärmupplösning och en jävligt snygg lur några av de sakerna som lockar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sure

iPhone är ju antagligen bättre på vissa plan, men jag tycker fortfarande att det är mycket pengar för så lite. Och så har jag sett så många iPhones krascha medan man t.ex. surfar.

Aja, enough for me. Lämnar tråden nu så ni kan diskutera B)

EDIT; Ville bara tillägga att jag inte tycker att iPhone är en kass mobil. Den är helt klart en av de bästa

Redigerad av Skotten_31
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var snålt med tillval till Tele2s abonnemang, jag hade hellre velat ha ett på 12 månader och gärna även sänkt månadsavgiften lite och betalat mer på en gång. Gillar inte att ha dyra, långa abonnemang. 289 kronor i månaden är inte fy skam ändå, förvisso tillkommer kostnader jag ringer/smsar för men de är nästan obefintliga för mig då det är bara inom Tele2. Helst av allt skulle jag vilja göra som sist, men eftersom Apple börjar bli bättre på att förhindra jailbreak/unlock nu så orkar jag inte med det igen. Hmm hmm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fattar inte telenors sida. Om jag vill beställa 32GB telefonen så finns det bara med Telenor pott, men jag vill ha telenor fastpris sverige, 699:- i månaden med obegränsad samtals och smskvot.

Får dra in och kolla med dom i butiken istället, blir smidigare med porteringar och allt därtill med nya microSIM och skit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...