Jump to content

iPhone 4


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Vad jag har förstått så är det jävligt lätt att jailbreaka och låsa upp (det är inte riktigt samma sak, va?) iPhone 4.

Jag kan alltså traska till 3 och köpa en lur med kontantkort och sedan på ett litet kick låsa upp den till mitt Telia-kort? Det kanske är smidigaste lösningen om man vill ha en abonnemangsfri...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag har förstått så är det jävligt lätt att jailbreaka och låsa upp (det är inte riktigt samma sak, va?) iPhone 4.

Jag kan alltså traska till 3 och köpa en lur med kontantkort och sedan på ett litet kick låsa upp den till mitt Telia-kort? Det kanske är smidigaste lösningen om man vill ha en abonnemangsfri...

Vet inte hur man låser upp ipod 4 (vanliga nallar lämnar jag bara in till kvartersaraben så fickar machmut det på ett kick) men jag vet att om du jailbreakar den så gäller inte grantin. Men jag har hört att man kan unjailbreaka den igen och sen lämna in den.

Hur det funkar, om det går att upptäcka det mm. vet jag som sagt inte. Fråga nån av de smarta snubbarna här eller nån annan som garanterat vet. Men hur som helst, kolla upp det innan du gör nått.

Att missa fabrikationsfels-garantin pga en sån skitsak är surt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag har förstått så är det jävligt lätt att jailbreaka och låsa upp (det är inte riktigt samma sak, va?) iPhone 4.

Jag kan alltså traska till 3 och köpa en lur med kontantkort och sedan på ett litet kick låsa upp den till mitt Telia-kort? Det kanske är smidigaste lösningen om man vill ha en abonnemangsfri...

Nej, Jailbreak = Du kan ladda hem gratis appar, och "icke godkända" appar.

Låsa upp = Låsa upp telefonen så du kan använda vilken operatör som helst.

En kollega har gjort som du funderar på: Köpa en lur ifrån 3 med deras kontantkort, för att sedan låsa upp den (i butik, ~300 kr) för sedan fortsätta köra på sitt Halebop-abonnemang.

Men jag har hört att man kan unjailbreaka den igen och sen lämna in den.

upp det innan du gör nått.

Återställa iPoden/iPhonen/iPaden via iTunes = Fixat.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag har förstått så är det jävligt lätt att jailbreaka och låsa upp (det är inte riktigt samma sak, va?) iPhone 4.

Jag kan alltså traska till 3 och köpa en lur med kontantkort och sedan på ett litet kick låsa upp den till mitt Telia-kort? Det kanske är smidigaste lösningen om man vill ha en abonnemangsfri...

Jag är inte så uppdaterad just nu, jag har för mig att en iPhone som sparat sin shsh via Cydia kan uppgradera till iOS 4 och jailbreaka unlocka (i enkla termer, en gammal jailbreakad/upplåst telefon kan uppgraderas och jailbreakas/låsas upp igen) men jag är osäker på hur det ser ut om du köper en splitter ny iPhone 4.

Vet inte hur man låser upp ipod 4 (vanliga nallar lämnar jag bara in till kvartersaraben så fickar machmut det på ett kick) men jag vet att om du jailbreakar den så gäller inte grantin. Men jag har hört att man kan unjailbreaka den igen och sen lämna in den.

Hur det funkar, om det går att upptäcka det mm. vet jag som sagt inte. Fråga nån av de smarta snubbarna här eller nån annan som garanterat vet. Men hur som helst, kolla upp det innan du gör nått.

Att missa fabrikationsfels-garantin pga en sån skitsak är surt.

Går som sagt att ställa tillbaka telefonen, men sedan råder det väldigt delade åsikter om hurvida det kan upptäckas eller ej. Vissa säger att de har återställt och skickat in och fått garanti medan andra säger att det inte gick osv.

En kollega har gjort som du funderar på: Köpa en lur ifrån 3 med deras kontantkort, för att sedan låsa upp den (i butik, ~300 kr) för sedan fortsätta köra på sitt Halebop-abonnemang.

Måste man inte vänta ett jäkla tag innan 3 låser upp den?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tre är de enda där möjigheten att låsa upp direkt finns, det kostar 350 kr. Dock har jag hört lite olika om detta, vissa menar att man måste gå in i butik och köpa den och låsa upp direkt, vissa menar att det GÅR att köpa en online (Blocket/Tre.se etc..) och sedan gå in i butiken men vissa säger att de inte godkänner det då. Hur som helst är det nog ganska långa väntetider både i butik och på nätet.

Är i Frankrike just nu och har varit inne i vissa affärer, där telefonen säljs utan abonnemang. Är någon intresserad av att köpa? Även om den till en början är låst till Orange eller liknande, så att du/ni blir tvungen att jailbreaka? Givetvis ska jag fråga och höra mig omkring om den går att köpa HELT olåst. Jag har redan en så jag tror inte att jag köper mig en till just nu och lägger ut på Blocket, tänkte mer om någon är lika desperat som jag var och inte orkar vänta.

EDIT: Kan ju inte vara sämre än Adrian G så jag slänger upp en bild jag med. :)

och så en bild tagen med kameran. Helt OK.

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.comviq.se/iphone/iphone.htm

iPhone 4 helt utan abonnemang (fast låst till Tele2/Comviq). Funderar på att försöka sälja min 3Gs för 3000. Att sedan lägga på 3000 för att få en iPhone 4 verkar rätt najs. Just nu är den inte i lager men jag ska ändå avvakta lite, kanske kommer ännu bättre erbjudanden/vit iPhone.

Edit: Har även hört att det går att köpa den kontant låst till Telia men de är som vanligt snordyra och kalaset skulle visst gå på 6400.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...