Jump to content

iPhone 4


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Frågan lyder: När kommer den till Sverige!? :D

@Siana

Jag tycker nästan svart är snyggare än vit denna gång. Får se hur den ser ut i verkligheten senare.

Läs igenom de sista inläggen.

Den kommer i Juli till Sverige.

The Dude

Priset skulle bli detsamma som var när iPhone 3Gs släpptes.

Minns inte riktigt, men tror det är 299$ för största versionen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hah, låter ju som om de uppfann videosamtalen och att det är det bästa som har hänt någonsin

Haha, right on. Det värsta är ju att folk faktiskt går på det. Apple är ju så innovativa så de har säkert kommit på videosamtalen också, bara "några" år efter att alla andra mobiltillverkare började se det som absolut standard i alla modeller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, right on. Det värsta är ju att folk faktiskt går på det. Apple är ju så innovativa så de har säkert kommit på videosamtalen också, bara "några" år efter att alla andra mobiltillverkare började se det som absolut standard i alla modeller.

Ahmen du! Det är ju två kameror på den!!! En där bak som vanligt, men nu har dom klistrat in en DÄR FRAM också! Helcrazy!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man får ju tänka på att det är USA, där man ligger väldigt lång efter oss på den fronten och det i stort sett är något helt nytt. Att säga att det är standard för alla mobiltillverkare (framför allt i USA) är ungefär som att säga att rymdraket är standard som transportmedel i Sverige. Inte helt sant med andra ord.

Fast å andra sidan så ligger USA före när det gäller att ha bredband i telefonen samt användandet av mail i mobilen. Jag tror mycket väl att de har videosamtal då vi haft det sedan 2003 (så efter är inte USA på den fronten).

Det hela handlar väl om att Apple uppfinner saker på nytt.uppfinner saker på nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man får ju tänka på att det är USA, där man ligger väldigt lång efter oss på den fronten och det i stort sett är något helt nytt. Att säga att det är standard för alla mobiltillverkare (framför allt i USA) är ungefär som att säga att rymdraket är standard som transportmedel i Sverige. Inte helt sant med andra ord.

Rymdraketsliknelsen var nog det sämsta jag hört. 3G kom till USA senare än i Sverige och övriga Europa, och blev en lika liten hit med videosamtal där som här. Att Apple försöker 'återuppfinna' videosamtalen visste man väl skulle hända när man såg bilderna på prototypens främre kamera, men då videosamtalen begränsas till wi-fi lär de knappast slå igenom, och troligtvis möta samma öde som 3G-videosamtalstjafset. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man får ju tänka på att det är USA, där man ligger väldigt lång efter oss på den fronten och det i stort sett är något helt nytt.

Är det verkligen sant? Andelen smartphones per capita vinner säkert vi, men tekniken utvecklas i Amerikat och kommer först dit.

Att vi använder telefoner olika i olika kulturer är däremot helt sant men det känns som att videosamtal aldrig slagit igenom någonstans utom möjligtvis i Japan (jag gissar). Ett väldigt fattigt försäljningsargument från Apple hur som helst. Jag blir som vanligt litet äcklad av reklamvideon till telefonen också, speciellt av han med den stirriga blicken som pratar först. Det känns som de fördummar en, som om vi alla tillhörde "apple-religionen" och sväljer allt amaaaazing de säger.

Jag ska nog skaffa den hur som helst, eller om något företag dumpar priserna rejält på 3GS kanske det blir den. Vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det verkligen sant? Andelen smartphones per capita vinner säkert vi, men tekniken utvecklas i Amerikat och kommer först dit.

Att vi använder telefoner olika i olika kulturer är däremot helt sant men det känns som att videosamtal aldrig slagit igenom någonstans utom möjligtvis i Japan (jag gissar). Ett väldigt fattigt försäljningsargument från Apple hur som helst. Jag blir som vanligt litet äcklad av reklamvideon till telefonen också, speciellt av han med den stirriga blicken som pratar först. Det känns som de fördummar en, som om vi alla tillhörde "apple-religionen" och sväljer allt amaaaazing de säger.

Jag ska nog skaffa den hur som helst, eller om något företag dumpar priserna rejält på 3GS kanske det blir den. Vi får se.

Smartphones per capita tror jag faktiskt USA vinner. Det känns som att varenda amerikan jag känner har en Blackberry. Det blev väl populärt med smartphones i Sverige ganska nyligen? I Sverige har iofs varannan person en iPhone... men inte så många med BB :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Smartphones per capita tror jag faktiskt USA vinner. Det känns som att varenda amerikan jag känner har en Blackberry. Det blev väl populärt med smartphones i Sverige ganska nyligen? I Sverige har iofs varannan person en iPhone... men inte så många med BB :D

Faktum är att USA har en liten andel medborgare som har råd med en smartphone och en STOR andel som inte har det, i Sverige är det annorlunda. Jag har inte sett några siffror så jag vet inte men det känns som den inblick i USA som vi får genom medier gällande smartphoneanvänding inte direkt är representativ. Kanske inte dina amerikanska vänner heller.

"Den stirrande gubben" är förresten (sir) Jonathan Ive. Visst har han ett lite speciellt uttryck men vafan, han är fullständigt briljant så det får man väl ha överseende med. Det är marknadsföringssnack..finns väl långt mycket värre exempel, och han om någon har väl rätt att skryta om makalös design.

Han verkar vara en riktig tillgång för Apple jag och har inget emot honom eller hans utstrålning men det är känslan av nästan religiöst dyrkande som de försöker förmedla i reklamen som jag inte köper.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Faktum är att USA har en liten andel medborgare som har råd med en smartphone och en STOR andel som inte har det, i Sverige är det annorlunda. Jag har inte sett några siffror så jag vet inte men det känns som den inblick i USA som vi får genom medier gällande smartphoneanvänding inte direkt är representativ. Kanske inte dina amerikanska vänner heller.

Han verkar vara en riktig tillgång för Apple jag och har inget emot honom eller hans utstrålning men det är känslan av nästan religiöst dyrkande som de försöker förmedla i reklamen som jag inte köper.

Det kan nog stämma nu när jag tänker efter.

Jag antar att i4 kostar lika mycket som 3GS kostade när den var ny..?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det säger ingenting om hur kvaliteten är. Alls.

Men vad jag förstått ska den nog vara rätt okej, men så är jag knappt påläst heller.

Jag tror vi kan anta att kvaliten kommer vara ganska bra. Jag menar, optiken var grym på iPhone 3G egentligen, folk gnällde på att den tog små bilder men å andra sidan var det rätt bra kvalitet på dem.

Videosamtalen hurrar jag inte så mycket för.. Hade gärna plockat bort den kameran på framsidan för ett billigare pris/någon annan häftig funktion.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...