Jump to content

iPhone 4


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

... Juli va?

Nice nice nice nice!! :o

Oj, ja självklart Juli! :D

Besökte Teliabutiken för någon dag sen och hörde med dom om/när man kan flytta över abonnemanget till en iPhone 4. 3 månader innan bindningstiden på min 3G går ut så kan jag flytta över allt till iPhone 4-paketet lät det som.

Så.. Februari nästa år! ;)

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, ja självklart Juli! :o

Besökte Teliabutiken för någon dag sen och hörde med dom om/när man kan flytta över abonnemanget till en iPhone 4. 3 månader innan bindningstiden på min 3G går ut så kan jag flytta över allt till iPhone 4-paketet lät det som.

Så.. Februari nästa år! ;)

Skaffa nästa iPhone i Juli nästa år istället; då får du den när den är ny och fräsh.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, ja självklart Juli! :D

Besökte Teliabutiken för någon dag sen och hörde med dom om/när man kan flytta över abonnemanget till en iPhone 4. 3 månader innan bindningstiden på min 3G går ut så kan jag flytta över allt till iPhone 4-paketet lät det som.

Så.. Februari nästa år! :o

... Och det är därför jag hatar och aldrig skaffar abonnemang. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Abonnemang är najs, bindningstider är inte najs.

Sant!

Den enda nackdelen med Tele2s abonemang är deras internet (bara 5Gb) och saknaden av extra tjänster som TV och utlandssamtal/sms till ett lägre/fast pris.

Har Tele2 en 3G-gräns på 5GB menar du? Hur tusan lyckas du överskrida den?

Jag har länge tänkt ringa till Tele2 och be dem sänka min 3G-gräns från 1GB till 200MB, överskrider aldrig ens 200MB ändå. Lär bara vara möjligt om man använder telefonen för tethering.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sant!

Har Tele2 en 3G-gräns på 5GB menar du? Hur tusan lyckas du överskrida den?

Jag har länge tänkt ringa till Tele2 och be dem sänka min 3G-gräns från 1GB till 200MB, överskrider aldrig ens 200MB ändå. Lär bara vara möjligt om man använder telefonen för tethering.

Jag trodde TV i mobilen drog mycket... iofs har inte Tele2 TV i mobilen.

Tethering är också en sak som är bra att ha, men kanske inte värt att byta abonemang för.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du ansluter din iPhone (eller annan mobil) till datorn via kabel/blåtand och använder mobilen som ett modem. Du kan alltså surfa på din dator via mobilen.

Användbart!

Ah men jag har använt det visste bara inte att det hette så :D

Men det går ju åt lika mycket data då nästan. I alla fall jag hämtar mestadels originalsidor i mobilen. Enda undantaget är facebook och hotmail.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:D Vafan, tack!

Edit: Man kommer inte kunna få den billigare i Sverige, va?

Jag är inte så säker på att man kan köpa den utan abonnemang i Sverige. I USA kan man till exempel bara köpa telefonen med AT&T; ungefär som det var i Sverige förra året när man endast kunde införskaffa sig mobilen med Tre, Telia och Telenor (Telia hade dock ett abonnemang utan bindningstid).

Det är egentligen ganska relativt det du menar med billigare eftersom i vissa fall kan man få telefonen "gratis", alltså utan att betala varken engångsavgift eller förhöjd månadsavgift, dock var priset på abonnemanget då cirka 500 kronor i månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, jag är mest sugen på en obunden telefon... Jag känner folk i Storbritannien. Om man beställer en telefon hem till någon av dem och sedan ber dem packa om den till ett "vanligt paket" och posta hem till mig, finns det risk för att betala tull då? Alltså om den skickas som en gåva (vilket den mycket väl hade kunnat vara).

Är ganska säker på att Apple har någon världsomspännande garanti med, i alla fall ifall det är värre saker som händer (den startar inte, batteriet laddar ur sig på en timma o.s.v.). Någon som vet ifall jag bara inbillar mig eller om det är sant?

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...