Jump to content

iPhone 4


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Har haft köpsidan på Halebop i en flik i en månad nu, varje gång jag går in för att beställa så ångrar jag mig. Förstår inte varför. :lol:

Vet inte vad för telefon du har nu, men om det inte är en smartphone kommer du inte ångra dig i alla fall, jag ångrar inte köpet av min 3Gs en sekund, gick ifrån en k750i. Att kunna kolla bussar, flytta pengar mellan bankkonton, kolla mailen eller bara surfa var som helst är fan obetalbart!

Edit: Ska förövrigt när jag känner mig lite mer bekväm ekonomisk och telefoner kommit i lager igen sälja min 3Gs för 3000, lägga till 2899 och köpa en iPhone 4! Ni som gick ifrån 3Gs till 4, var det värt det?

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag haft min iPhone4 i snart 1½ månad. Jag är verkligen glad att jag inte valde Comviq eller någon annan operatör som begränsar internethastigheten efter 1GB då jag under den senaste månaden använde 2.2 GB i roaming (kör WiFi hemma så det räknas inte in i kalkylen).

Vad gör du med din mobil egentligen? :3

Själv har man använt 800-900 mb sen lika länge tillbaka, och det är ganska mycket jag surfat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad gör du med din mobil egentligen? :3

Själv har man använt 800-900 mb sen lika länge tillbaka, och det är ganska mycket jag surfat.

Jag kan tillägga att jag inte skaffat Spotify än, så när jag gör det lär summan stiga.

Jag brukar surfa en hel del när jag använder mig av kollektivtrafiken. Annars lyssnar jag mest på musik genom bland annat Youtube och diverse Internetradio-appar.

Facebook och mailen kanske inte tar så mycket...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag haft min iPhone4 i snart 1½ månad. Jag är verkligen glad att jag inte valde Comviq eller någon annan operatör som begränsar internethastigheten efter 1GB då jag under den senaste månaden använde 2.2 GB i roaming (kör WiFi hemma så det räknas inte in i kalkylen).

Comviq (Tele2) har ett paket på 5GB/mån för 129kr. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Aktuell köstatus

Vi har fått en mindre leveranser i början på veckan. I skrivande stund kan vi glädjande konstatera att vi får en större leverans på 16GB svart i början på veckan som innebär att vi kan leverera ut, i stort sett, hela vår backlog på 16GB svart. Detta innebär att vi för närvarande har mindre än 2 veckors leveranstid.

Jag har beställt en iPhone och jag får den snart. Nice!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hämtade mi iPhone i Teliabutiken igår, har hunnit leka med den en del och är mer än nöjd. happy_1182248_0.gif

Någon som vet något skal som inte är groteskt fult? Diskret och tunnt vore underbart.

Jag införskaffade detta skal;

http://www.macoteket.se/Categories/iPhone/Fodral__Skydd/Philips_JamJacket_for_iPhone_4_2-pack/prd23395384.aspx

2-pack med ett vitt och ett svart fodral, använder det svarta, det vita var inte speciellt vackert på en svart iPhone. Men tycker den svarta ter sig ganska diskret.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har blivit väldigt sugen på en iPhone den senaste tiden. Det känns som att det inte är någon egentlig större prisskillnad mellan en 3GS och en 4, så en 4 lär väl vara bättre att skaffa sig. Jag har Comviq nu och vill gärna fortsätta ha det, men om jag kan komma billigare undan så är väl det bra med. Min nuvarande telefonräkning brukar hamna på 200-300 kr, och jag vet faktiskt inte om vi betalar för telefonen fortfarande eller om vi betalade den kontant. Tittade på Tele2's hemsida, och där verkar det billigaste paketet vara det här: http://www.tele2.se/mobilabonnemang/iphone4-16gb.html#

Det är alltså ungefär 200 kr mer än jag betalar idag, men om jag har fattat det rätt så kostar telefonen 160 kr i månaden, abonnemanget tar upp resten av kostnaden, fast jag kan ringa för den. Stämmer det?

Finns det billigare vägar att gå? Billigare operatörer? Abonnemang? Tjänar jag på att köpa en 3GS, kanske?

Eller, vad fasen är det här, liksom? http://tre.se/Privat/Kopflode/AddonPicker/

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Fråga: Min vän som också har en iPhone 4 säger att man inte stänger ett program när man trycker på hem-knappen. Hon påstår att man måste avsluta dem 'på riktigt' genom att öppna multitask-raden och ta bort programmen därifrån för att de ska avslutas helt. Jag säger att det inte stämmer, att multitask-raden bara finns där för att visa senast använda program. Hon säger att mer batteri dras ju fler program man har på den raden.

Vem har rätt? Avslutas inte ett program när man trycker på hemknappen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fråga: Min vän som också har en iPhone 4 säger att man inte stänger ett program när man trycker på hem-knappen. Hon påstår att man måste avsluta dem 'på riktigt' genom att öppna multitask-raden och ta bort programmen därifrån för att de ska avslutas helt. Jag säger att det inte stämmer, att multitask-raden bara finns där för att visa senast använda program. Hon säger att mer batteri dras ju fler program man har på den raden.

Vem har rätt? Avslutas inte ett program när man trycker på hemknappen?

Din kompis har rätt.

Man minimerar bara programmen, inte stänger av dem. Därför drar det mer batteri att ha dem uppe på multitaskraden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...