Jump to content

Steam [Valve]


Boomer
 Share

Recommended Posts

Är det någon som spelar Tropico 5 och kan berätta något om alla DLC's? Har bara piratversionen av grundspelet, och började spela det igen för första gången på länge igår. Såg på steam att det minsann fanns hela 5 stycken DLC's och någon slags "special steam edition" som bara tycks innehålla en enslig karta och något klädesplagg.

Allt detta ihop med grundspelet landar på det absurda priset 732 riksdaler, varav 305 spänn är bara för alla DLC's. Är det någon som slagit till? Var det värt pengarna? Vad får man för det priset?

Har letat runt i diverse buskar men hittar inte något komplett set av alla DLC's, och chansen att jag hostar upp över 700 kronor för att få leka bananrepublik är väll inte så hög. (I synnerhet nu när steamrean dog ut. RIP) Men nyfikenheten tar kål på mig, så säg mig vad jag missar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Tycker det ändå är lite bra att dom som gör moddarna faktiskt får betalt för dom, brukar dom ju aldrig få annars. Dock så är det väl lite si så där att dom gör det och inte skriver klart vem som får pengarna.

Det är ju dock problematiskt om (när) folk börjar stjäla varandras mods osv. Känner man steam så tar de en regäl del av pengarna också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känns bara orimligt att ta betalt för mods. Kommer dom garantera att alla mods är kompitabla med varandra? Kommer skaparen att ha någon skydlighet att uppdatera den om spelet uppdateras?

Är redan problem med att folk lägger upp mods dom inte skapat själva. Det kommer bli DMCA-requests som fan utav det här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju dock problematiskt om (när) folk börjar stjäla varandras mods osv. Känner man steam så tar de en regäl del av pengarna också.

Jo, det håller jag med om, det känns som det i längden bara kommer bli mycket mera jobb. Jag tycker dock att det är bra att man faktiskt får chans att "Köpa" modsen - hade ju dock gärna sett att man vet att skaparen får pengarna till 100% enbart och valve inte tar några pengar utav det. Väldigt svårt att göra dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Köpte Age of Wonders III vilket jag refundade. Sen köpte jag ARK: Survival Evolved. Alla andra spel suger dase/har jag redan.

Vad köpte ni under summer sale?

Köpte på mig The Witcher 1 & 2, dock fastnade jag inte så hårt för ettan. Tvåan har jag spelat några timmar med goda uppfattningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...