Jump to content

Vilka kändisar har du träffat?


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Goddagens!

Sitter på MSN med VickeX och undrar hur man skulle bete sig när man träffar en kändis man ser upp till ordentligt. Folk jag skulle vilja träffa inkluderar de flesta eller alla medlemmarna ur Metallica, Pink Floyd, Red Hot Chili Peppers och gärna nån högt uppsatt i Rockstar Games. Sören och Anders vore trevligt att träffa också, eller för den delen Anders och Måns.

Vilka kändisar har du träffat eller på nåt sätt haft kontakt med? Det kan vara alltifrån en klatch på en konsert till att man haft en intervju med personen ifråga.

Själv har jag nog inte mycket på min meritlista utom att...

- Jag fick en trumstock tillslängd av Lars Ulrich (Metallica) på Stockholm Stadion-konserten 2007. Han teasade mig rejält innan han kastade ner den och vid det laget hade jag hängt över kravallstaketet lite mer än vad vakterna tyckte om, skulle jag tro :P Det ska finnas video på det men den youtubekanalen jag haft kontakt med har stagnerat i att ladda upp klipp från konserten och nu var det ju så länge sen att jag betvivlar att de nånsin lägger upp det.

- Förutom det har jag bett Fredrik Berlin (Hjärnkontoret) om en autograf och fått den, innan det visade sig att 200 ungar ställde sig i kö för att få den. Och så trodde jag att jag var knäpp. :whistling:Dan Ekborg gick förbi mig nån gång utanför Dramaten när jag var liten, jag kände igen honom från Detta Har Hänt. Den ena av Judith och Judit (i Comhem-reklamerna) är min granne. Jag har blivit serverad glass av Ragnar Dahlberg.

- Jag har sett Peter Eriksson på nära håll i vår skola, gått förbi Bo Lundgren i riksdagshuset och suttit alldeles för nära Gudrun Schyman i skolaulan. Lars Stjernkvist cyklade förbi oss i Norrköping när vi var stupfulla. "Öh, det är ju den där politikern! HEJHEJ!! :P", vi fick en glad vinkning tillbaka. Björn Eriksson (landshövding, Östergötland) har varit på flertalet små tillställningar där jag både suttit i publiken och varit på scen bakom trummorna.

- Gerhard Schröder råkade jag nästan gå in i när jag var på tour med min orkester i München, det var rätt häftigt. Jag var lite full och i förvirringen utropade jag på svenska att "men var inte det där Schröder?!", varpå någon äldre tysk herre svarar att "Doch! Das war Schröder, ja!", och jag svarar, återigen på svenska, "Var det det? Eller, jag menar, war es Schröder?". "Ganz genau.". :P

---

Och ni då? :naughty:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mats Sundin har jag träffat, har även fått autograf och provsuttit hans bil eftersom frun till en nära släkting på pappas sida var kusin med Mats morsa och farsa. Sen finns det väl exklusiviteter så som Charlotte Perelli, Peter Magnusson m.m... :whistling: Räknar man in artister man varit nära på konserter blir det ganska så många fler.

Edit: Även sprungit in i Douglas Johansson som är med i Wallander.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Faktiskt haft en konversation med: Mattias Jonson (fotbollsspelare, bor granne med hans farsa så har snackat med han några gånger), Pia Sundhage (mamma hade en fotbollsutställning på sitt jobb (ett museum) och bjöd dit lite lokalt folk, Pia är Sveriges bästa damfotbollsspelare genom tiderna och tränade Kif Örebro då, har på senare vunnit typ VM eller nåt sånt med USAs damlandslag).

Sen blir ju listan längre om man tar med folk man fått autograf av eller suttit bredvid/sett IRL, men det känns inte som verkligen träffat.

Redigerad av Frusciante
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen blir ju listan längre om man tar med folk man fått autograf av eller suttit bredvid/sett IRL, men det känns inte som verkligen träffat.

Jomen det är ju sånt som är kul att läsa. Annars blir det ju alldeles för likt den där "vem är du släkt med"-tråden. Jag vill se e-penismätning i form av hur nära man suttit nån på tåget och liknande! :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Björn Eriksson (landshövding, Östergötland) har varit på flertalet små tillställningar där jag både suttit i publiken och varit på scen bakom trummorna.

Jag har tryckt hans hand och sagt "tack så mycket" när han välkomnade mig hem till hans hem... :whistling:

I övrigt är jag dåligt bevandrad när det kommer till kändismöten. Har ätit middag med Kofi Annans svärmor (Raoul Wallenbergs halvsyster Nina Lagergren) pch varit på en 50 Cent-konsert, typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har väl kramat Peter Forsberg i något läge... Skakat hand med Modos förra eller förrförra tränare (det var länge sedan), och också "träffat" någon av dessa

sedin-jumos_1156323_0.jpg

... och gjort honom relativt osäker... Grejjen var att jag var jävligt blyg som barn och det var på en säsongsavslutning av Modos hockeylag jag var med på en lokal resturang där de skulle komma... Jag hade aldrig någon riktig kompis i laget och var alltid själv, så väl där på resturangen så satt jag själv med min mamma i en annan del utav resturangen. När de två kom in så sa min tränare till en utav dem att gå och säga hej till mig och blah blah. Han kom och jag satt där med händerna framför ögonen och grät och var blyg och morsan frågade efter en autograf. Lite pinsamt... Haha. Men det var nog jobbigare för han än vad det var för mig.

Det är allt jag kommer på nu...

Redigerad av VickeX
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jomen det är ju sånt som är kul att läsa. Annars blir det ju alldeles för likt den där "vem är du släkt med"-tråden. Jag vill se e-penismätning i form av hur nära man suttit nån på tåget och liknande! :whistling:

Okeli. Har tyvärr inga såna roliga historier. Den roligaste är väl när jag var upp i Karlstad förra slutspelet och kollade på fjärde finalmatchen mellan Färjestad och HV 71 tycker jag av nån anledning att jag känner igen 70+:aren bredvid mig, men kan inte komma på varifrån, och struntar i att fråga. Sen när jag kommer hem inser jag att det var Ulf Sterner, en av de bästa spelarna nånsin i Färjestad, vars tröja är upphissad i taket i arenan, hade sett en nytagen bild på han i en tidning nån dag innan.

Ah, just ja, när jag var i STHLM för några år sen såg jag målvakten i FC Z, med afro och allting cykla vingligt förbi, med FC Z kläder på sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har tryckt hans hand och sagt "tack så mycket" när han välkomnade mig hem till hans hem... :whistling:

Haha, vad gäller Björn Eriksson har jag en kul grej att berätta som min farsa och syrra var med om. Men först:

- Den ena av Judith och Judit [sic] är min granne.

...nåväl, Eriksson skulle då hem till henne efter nån revy och han hade supit en del så plötsligt stod han och kikade in i vårt vardagsrum genom altandörren med händerna som skydd för fönsterreflexerna. Farsan stod med strykjärnet och strök skjortor och utbrast att "Där är Björn Eriksson som tittar in genom fönstret!", varpå han öppnade och fick höra nån form av "ursäkta, jag skulle till X och jag hade för mig att det var den här adressen" :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skakat hand med och tackat Dweezil Zappa efter ZPZ-konserten i Stockholm 2007. :whistling:

Nice, den är bra! :naughty:

Typ Plexus.

Hah, jag har jobbat tillsammans med Phoenix. Har autografjagat i Kalifornien när jag var typ 6-7 år, då träffade jag b la Artus Irbe, Owen Nolan, och Eric Lindros. Marcus Sandström var jag hemma hos. Micke Renberg träffade jag någon gång när jag var en knodd, också. Har dansat med Markoolio, spelat slagverk med Ale Möller. Gry Forssell och Adam Alsing har varit på fest hos oss. Uhm, träffat/intervjuat Tarik Saleh (regissör, har gjort b la Metropia), Krister Linder (musiker/artist), och Andreas Grega (musiker/artist). Körde nästan in Depeche Mode's stora, overkligt tunga, garderobskärra i Mustasch-Ralf när jag var stagehand på Arvika förra året. Men han skrockade bara och frågade om vi behövde hjälp.

edit: Ica-Stig har jag träffat, också!

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har träffat hela Djurgårdens hockeylag två gånger i deras omklädningsrum samt skakat hand med Joel Kinnaman (medverkande i bl.a Snabba Cash och Johan Falk-filmerna).

Edit: Kom nyss på att jag även gått förbi Zach Braff när han följde med till sin vän Joshua Radins spelning i Stockholm.

Redigerad av Lajnux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...