Jump to content

Vilka kändisar har du träffat?


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Jag har druckit öl med Kalle från Soundtrack of our lives, Sahara Hotnights, Håkan Hellström och José Gonzales, det var jäkligt coolt. Utöver det har jag sprungit in i Nils Lofgren utanför deras hotell när Bruce Springsteen spelade här förra sommaren. Delat rad på flygplanet med Leif Loket Olsson och vunnit en påse godis av Harald Treutiger i Nordstan. Mikael Stanne i Dark Tranquillity jobbade på mitt dagis när jag gick där. De två veckorna i Grekland 2008 spenderades kvällarna på krogen med ingen mindre än Tony Irving som bodde på vårat hotell och ofta ville hänga med oss över en öl eller två.

Sedan har jag självklart gått förbi och sett otaligt med rikskändisar på olika ställen, men inte träffat, liksom.

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Få se...

När jag gick i lågstadiet så kom ofta Thomas Di Leva till vår skola. Några gånger åt vi även frukost med honom. Min skola var en friskola som var lite åt Di Leva-hållet. :whistling:

Min mammas kusin bor på en ö (Åstol) där även Peter Harryson bor. Jag har gått förbi hans hus många gånger, och en gång så cyklade han förbi och då hälsade jag på honom och han hälsade tillbaka.

När jag var medlem i GMK (Göteborgs Magiska Klubb) stötte jag på Carl-Einar Häckner vid ett klubbmöte. Det var trevligt, vi samtalade en del och visade varandra olika trick.

Utöver det har jag vandrat förbi olika random kändisar i Göteborg ibland, bland annat Per Andersson och Orvar som tidigare var med i Filmkrönikan.

Låt oss heller inte förglömma när jag kramade zentrix på DH! Han är ju megakändis. :naughty:

Det är väl de närkontakterna jag kan komma på... Sedan har jag sett en hel del fler kändisar på mässor/scener men som jag förstod det så räknades det bara om man varit hyfsat nära dem.

Edit:

Just det, när jag var ungdomsreporter för Göteborgsposten så möte jag en del semi-kändisar. Bl a Geraldo från första Idol och även något flickband som var populärt i några månader, typ...

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte haft så stor lycka inom kändisspotting. Marit Bergman råkade sparka på mig på tunnelbanan en gång och bad om ursäkt.

Sen händer det ju att man springer förbi diverse kändisar på stan men den enda närkontakt jag fått var en ynka spark på smalbenen av en popsångerska jag inte ens gillar. Snyft.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äh va fan. Jag försöker väl få ihop nåt här också. Har inte världens bästa minne tyvärr men here we go:

Är släkt med en känd tennisspelare. Och har på så sätt träffat en del andra spelare och vänner till dem.

Gick in i Kirschti Tomati eller vad hon nu heter som satt i Idol-juryn eller vad det va när jag va uppe i Stockholm. Alltså jag gick verkligen IN i henne o knuffade till henne. Hon va kort som fan och bad om ursäkt medans hennes två livvakter bara stod o glodde :whistling:

Mötte Takida på hemvägen från Rix FM för några år sen o snackade lite med dom.

Suttit o snackat backstage med diverse artister på hultsfred och han Andreas Grega som Axel fota satt jag o drack öl med förra året :naughty:

Som liten träffade jag även Markoolio o vart alldeles våt i byxan av upphetsning. Näe men han va min stora idol som liten.

Ja. Det finns absolut fler men jag kan inte komma på dom bara sådär. Brukar dyka upp i huvudet när någon pratar om dom bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har snackat med Filip & Fredrik när jag fick deras autografer när jag mindre. Då visste jag knappt vilka de var, men jag var ju autografjägare!

Markoolio, Magdalena Forsberg, Martin Timell är några andra autografer. Fan, borde leta reda på mitt autografblock!

Har lekt med Björn Skifs barn på Ölands Lådbilsland när jag var liten! Blev tydligen klappad på huvudet av Silvia när hon var på besök här i Östersund när jag var typ.. bebis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Marcus Ragnarsson träffade jag på ett hockey camp när jag var yngre sen har jag också träffat Ove Molin efter en "allstar" match. Vet inte om dom klassas som kändisar men det är vell det närmsta. Sen har jag stått typ en halv meter från Leif Bork i pausen på en match

Redigerad av Jultomten
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Olika spelare från AIKs A-lag i fotboll har man haft konversationer med nästan varje säsong vid något träningstillfälle eller bortamatch. Detta gällde även hockeyn förr men George Laraque som även lirat i NHL så sent som i höstas har jag skakat hand med och minglat lite smått med efter avancemanget till allsvenskan för AIK Hockey.

I övrigt har jag nog inte stött på så värst många kändisar, Fredrik Reinfeldt var och handlade på elgiganten när jag jobbade där så honom har jag hälsat på men kändes inte direkt speciellt :cry:.

Paolo Roberto käkade vid bordet bredvid mig på en resturang för ett tag sedan, men vad jag minns så hälsade jag inte ens, men det spelar ingen större roll :D.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Marcus Ragnarsson träffade jag på ett hockey camp när jag var yngre sen har jag också träffat Ove Molin efter en "allstar" match. Vet inte om dom klassas som kändisar men det är vell det närmsta. Sen har jag stått typ en halv meter från Leif Bork i pausen på en match

Oh, Marcus Ragnarsson var jag hemma hos på hockeyresan i USA när jag var sex. Jag och min bror spelade något kunskaps-datorspel på hans PC, varpå han hjälpte min bror med rätt svar. Jag krävde att han skulle göra mig samma tjänst, och han tipsade mig om att välja ett alternativ, som visade sig vara fel. Jag lackade.

Hmm.. Jag har kramat och snackat en del med Håkan Hellström, skakat hand med Tomas Bodström, pratat med Mona Sahlin, intervjuat och umgåtts med en riktigt nära vän till Nelson Mandela (haha, den är långsökt) och.. kramat Grynet.

Nice, bra kändisspaningar!

___

Jag har klappat Pa Dembo Touray på huvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Träffat alla nuvarande medlemmar i bandet White Lion! Ganska stor deal för mig, då det är mitt absoluta favoritband. Sångaren Mike Tramp, har även haft solokarriär och varit med i bandet Freaks of Nature, och han är seriöst min största idol. Så ganska coolt att ha fått plektrum, autografer, backstage-chat och dricka av hela bandet! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

BuMp!

Har skakat hand och pratat med Estlands premiärminister Andrus Ansip. Är även tämligen säker på att han såg mig urinera på en gata utanför ett köpcentrum (precis innan):doh:

Sett Estlands f.d. utrikesminister Juhan Parts flera gånger (skakat hand en gång).

Dragit ett skämt till Lars Ohly som skrattade (yes!) och gav ett roligt svar tillbaka.

Ögonkontakt vid Fridhemsplan med Henrik Dorsin.

Är 90 % säker på att jag spottat både Lauren Vélez (från Dexter) och Jeffrey Donovan (bl.a. Burn Notice) under min tid i London.

Pratat med Anders Nylund från TV4-vädret.

Fått pris från Laura Trenter.

Intervjuat Andrey Arshavin och Lukasz Fabianski. Även sett i stort sett alla Arsenal-spelare på extremt nära håll samt skakat vissa händer (utanför plan).

Säkert glömt några som man träffat på brieft under barndomen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...