Jump to content

Studentliv


Mathias
 Share

Recommended Posts

Själv kör jag alltid med matlåda (lol jag har gått i en månad och försöker låta som en van student :P ). Oftast ganska gott och dessutom otroligt billigt. Jobbiga är ju att microkön är en mil lång varje lunch..

Hells yeah, väl rutet! Ett tips mot köerna är att gå med i någon kårförening (Osqledare, Armada, Kårspexet eller så), de brukar ha mikrovågsugnar i sina rum.

Bor just nu i ett stort hus med 7 andra studenter så jag äter med folk. ;)

Ah, men dåså! Och du har inte fått ett rykte i klassen som "han den där asociala som åker hem varje lunch"?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, men dåså! Och du har inte fått ett rykte i klassen som "han den där asociala som åker hem varje lunch"?

Haha, får man det ryktet i din klass om man åker hem ensam och äter lunch eller?

Det är skönt att komma ifrån skolan en stund mitt på dagen tycker jag, + att man sparar massor av pengar. Jag hade inte haft något emot matsällskap men det stör mig inte direkt att äta ensam heller. Pratar folk skit om mig nu? :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, får man det ryktet i din klass om man åker hem ensam och äter lunch eller?

Det är skönt att komma ifrån skolan en stund mitt på dagen tycker jag, + att man sparar massor av pengar. Jag hade inte haft något emot matsällskap men det stör mig inte direkt att äta ensam heller. Pratar folk skit om mig nu? :cry:

Hur gör du? Pallar verkligen inte äta ensam (undantag typ macka framför teven). Ensammaste känslan nånsin att sitta själv vid ett bord och äta. Kommer ihåg i åttan när vi hade prao och jag inte hade med mig matlåda, och orkade inte åka hem och laga mat så åkte till skolan och käkade, hoppades stöta på nån kompis där. Men nä, inte en enda jag kände förutom jobbiga jag inte ville snacka med. Var nästan tomt också. Slängde i mig maten på två minuter och gick.

Anyways, så var det är rätt off topic och jag pluggar inte ens på universitet, så over and out.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

+8100 (Bidrag + lån)

-2322 (Halva hyran, sambo)

-2250 (25kr lund, 25 kr middag, 25 kr frukost och mellanmål per dag)

-750 (Restaurang och sånt)

-500 (Räkningar, mobil, el osv.)

-500 (Fest)

-500 (Nödvändiga saker)

=1280 ca

Japp, så är det nog ungefär!

Sen brukar det gå åt kanske 500 till för att köpa onödiga saker som TV-spel och sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Bump.

Ni som har mer kontakt med utbytesstudenter, främst sådana som kommer långväga ifrån, har ni fått höra vad de planerar att göra över julledigheten?

Alltså... Man får ju intrycket att många, främst asiater, är här och verkligen råpluggar. Således känns det som att de inte har så mycket till socialt liv i övrigt eftersom de sitter och pluggar hela dygnen. Vad fasen har man då för sig på jullovet?

Jag har som sagt var inte haft kontakt med någon utbytesstudent, det är nog ganska uppenbart... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De europeiska jag känner kommer stanna i Sverige och turista, eller åka hem och slappa. Jag fick frågan vad det finns att göra i Sverige under julen och jag hade faktiskt ingen aning. Jag slappar hemma hos föräldrarna varje år, och sysslar jag med nåt annat så är det skidutflykter och sånt kan man ju inte vänta sig att de har utrustning till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bump.

Ni som har mer kontakt med utbytesstudenter, främst sådana som kommer långväga ifrån, har ni fått höra vad de planerar att göra över julledigheten?

Alltså... Man får ju intrycket att många, främst asiater, är här och verkligen råpluggar. Således känns det som att de inte har så mycket till socialt liv i övrigt eftersom de sitter och pluggar hela dygnen. Vad fasen har man då för sig på jullovet?

Jag har som sagt var inte haft kontakt med någon utbytesstudent, det är nog ganska uppenbart... :P

Du skulle ha flikat in den frågan några dagar tidigare!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Hur känns det då? Att direkt börja med ytterligare studier?

Hur det känns och hur det känns. Det är skola helt enkelt.

Jag vill bli av med det så fort som möjligt så att börja direkt efter gymnasiet var ingen främmande tanke. Visst hade det varit skönt med ett friår, men under det året hinner man tappa så jäkla mycket har jag märkt på andra klasskamrater. Så om man inte vill börja om från början igen (Inte riktigt, men det känns tydligen nästan som det.) så är det en fördel att hoppa vidare direkt efter gymnasiet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...