Jump to content

Studentliv


Mathias
 Share

Recommended Posts

Hur pimpar man overallen bäst? Kapsylöppnare är ju givet, och jag tänkte sätta dragkedja på någon av fickorna. Men i övrigt har jag inga idéer. :(

Drakedja är bra och kasylöppnare sitter jävligt bra i en liftkortshållare :)

Utöver det:

Capshandduk

Capsglas

Silvertape

Sax

Vatten-/spritpistol

Sen är det bara att pimpa på med märken såklart. Jag har även ett tryck på insidan av ryggen (det syns alltså när jag har ovven nedkabbad).

Använd din fantasi och gör den personlig :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Chill, vi har en studentförening för matematiker (främst för matematiker), fysiker och kemister här i -- som heter ---. Vi har fått tilldelat lokaler på ca 60 kvadratmeter i källaren på ett av husen universitetshusen, där har vi en kiosk som vi säljer saker såsom godis, dricka och frysmat. Vi är ca 40 medlemmar eller liknande och det är alltid minst 10 personer där mellan 10:00 och 00:00 eller likande! Det är helt sjukt vad jag spenderar tid där! Är nästan aldrig hemma!

Vi har skitfina lokaler eftersom vi går med vinst på våran kiosk kan vi köpa in diverse roliga saker såsom tv-spel!

Redigerad av kobbe
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Ptja, man kommer i kontakt med åtminstone någon på de flesta klubbmästerierna om man är någorlunda aktiv. En av bekanskaperna jag stiftat på just JF började med en fyllestöld från min sida, men det är en annan historia :ph34r:

Jaha, okej! Har inte varit så aktiv där.

Studentlivet i Lund; how is it?

Dessutom, hur är den Juridiska fakulteten samt den Ekonomiska fakulteten där nere? Bra undervisning? Bra studentliv?

Åter till frågan; om någon har svar :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Jag håller på att kolla lägenheter för mitt framtida leverne efter min examen och det slår mig att fan... Vad läskigt det är egentligen. Att bo själv är en grej, det är inte så himla nytt. Men jag har ju bott i korridor länge och träffar man inte folk i köket så träffar man dem i trapphuset, eller ute på gatan. Eller i skolan, på krogen eller i köpcentret. Vill man hem till någon har man sällan mer än två kvarter att gå.

Jag blir lite mörkrädd när jag inser att man knappt kommer ha kontakt med sina framtida ickestudentgrannar, att tröskeln för att ta sig hem till någon ökar dussinfalt när man bor utanför studentkomplexen och att man snart kommer vara helt, helt ensam på ett nytt jobb. :mellow: Nog för att jag känt under en tid att "jag kan det här, nu vill jag ha nåt nytt" så är det ändå väldigt främmande. Skrämmande, kanske. Jag cyklade en tur och rekade lägenhet/område där jag kan tänka mig bo och fan, grönområden och centralt till trots är det ändå en helt annan värld än jag är van vid. Man saknar inte kon förrän båset är tomt, kanske?

Nån som flyttat/gått ifrån studentlivet efter examen som kan dela med sig av "efterlivets" erfarenheter? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ämne: matlåda

Brukar du ta med matlåda till skolan universitetet? Jag är, som jag nyss nämnde i en annan tråd, lite bortskämd med mat eftersom jag bor hemma och av den anledningen alltid har med mig en matlåda av maten som vi åt dagen innan. Att många studenter är slappa med matlagningen har jag full förståelse för, men det jag absolut inte kan förstå är varför de inte gör fler portioner när de väl står vid spisen. Har hört flera personer som lagar mat på eftermiddagen, och sedan på kvällen inser att "fan, jag borde ta med mig matlåda imorgon" och ställer sig och lagar mat igen. :ermm: Är det någon som känner igen sig i det? Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå varför man bara lagar en portion åt gången.

Hur ofta köper ni mat? Förra terminen åt jag i restaurangen en enda gång! :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ämne: matlåda

Brukar du ta med matlåda till skolan universitetet? Jag är, som jag nyss nämnde i en annan tråd, lite bortskämd med mat eftersom jag bor hemma och av den anledningen alltid har med mig en matlåda av maten som vi åt dagen innan. Att många studenter är slappa med matlagningen har jag full förståelse för, men det jag absolut inte kan förstå är varför de inte gör fler portioner när de väl står vid spisen. Har hört flera personer som lagar mat på eftermiddagen, och sedan på kvällen inser att "fan, jag borde ta med mig matlåda imorgon" och ställer sig och lagar mat igen. :ermm: Är det någon som känner igen sig i det? Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå varför man bara lagar en portion åt gången.

Hur ofta köper ni mat? Förra terminen åt jag i restaurangen en enda gång! :o

Har slarvat som fan med det där den här hösten. Har haft helt udda tider trots att jag hade för avsikt att ha världens mest regelbundna veckoplan och dygnsrytm. Har istället blivit så att jag tappat all hungerkänsla och bara äter när jag blir yr i huvudet. Frukost, lunch vid fem-sextiden, macka eller ett glas müsli vid elva och sen inget mer. Matlåda har jag inte gjort på evigheter och de gånger jag behövt äta i skolan har jag köpt på restaurang. Ibland har jag inte kommit iväg innan kl två och då stänger restaurangen, så då har jag stannat kvar utan lunch.

Började med min signumrätt igen denna vecka dock, spaghetti och köttfärssås. Lyckades faktiskt skärpa till mig såpass att jag åt frukost, lunch, andra lunch vid fem, middag vid nio och kvällsmat vid elva. Bra som fan faktiskt, jag åt två mål till när jag tränade och jag borde fixa så att jag rör på mig mer = äter mer.

Givetvis lagar jag bautastora matlådor när det gäller köttfärs. Fyller en hel 1,5l-burk och tar ur. Folk undrar om mathygien etc, men det är ingen fara eftersom den tar slut på bara några dagar. Andra rätter såsom fisk går inte att göra storkok på, och därför tar jag mig aldrig i kragen och lagar tillräckligt utan slänger in en Billys istället och nöjer mig med det på en hel kväll. :confused: Det ska det bli ändring på! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...