Jump to content

Studentliv


Mathias
 Share

Recommended Posts

Ämne: matlåda

Brukar du ta med matlåda till skolan universitetet? Jag är, som jag nyss nämnde i en annan tråd, lite bortskämd med mat eftersom jag bor hemma och av den anledningen alltid har med mig en matlåda av maten som vi åt dagen innan. Att många studenter är slappa med matlagningen har jag full förståelse för, men det jag absolut inte kan förstå är varför de inte gör fler portioner när de väl står vid spisen. Har hört flera personer som lagar mat på eftermiddagen, och sedan på kvällen inser att "fan, jag borde ta med mig matlåda imorgon" och ställer sig och lagar mat igen. :ermm: Är det någon som känner igen sig i det? Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå varför man bara lagar en portion åt gången.

Hur ofta köper ni mat? Förra terminen åt jag i restaurangen en enda gång! :o

Jag har under 1½ år haft föreläsning såväl före som efter "lunchtid" med ett uppehåll cirkus 2 gånger, så jag har aldrig matlåda. De gånger vi sitter i skolan och pluggar går vi till någon av alla restauranger i skolan... alternativt tar en korv på pressbyrån.

Eftersom att allihop bor max 5 minuter ifrån skolan (campus :wub: ) så känns det... onödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ämne: matlåda

Brukar du ta med matlåda till skolan universitetet? Jag är, som jag nyss nämnde i en annan tråd, lite bortskämd med mat eftersom jag bor hemma och av den anledningen alltid har med mig en matlåda av maten som vi åt dagen innan. Att många studenter är slappa med matlagningen har jag full förståelse för, men det jag absolut inte kan förstå är varför de inte gör fler portioner när de väl står vid spisen. Har hört flera personer som lagar mat på eftermiddagen, och sedan på kvällen inser att "fan, jag borde ta med mig matlåda imorgon" och ställer sig och lagar mat igen. :ermm: Är det någon som känner igen sig i det? Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå varför man bara lagar en portion åt gången.

Hur ofta köper ni mat? Förra terminen åt jag i restaurangen en enda gång! :o

Nej, det har jag aldrig gjort och jag tror inte ens att jag har sett någon med matlåda här. Folk skulle antagligen titta lite konstigt om man tog med sig en sådan. Studentlunchen är så billig. För struntsumman 2,40€(~21SEK) får man en rejäl portion god mat, måltidsdryck, salladsbord och nybakt bröd.

(Tycker f.ö. att det är helt okej att säga skolan; universitetet låter så krångligt, långt och formellt. ;) )

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lagar alltid ca 4 potioner när jag lagar mat, mer än det så blir stekpannan så full :lol: Om jag inte lagar något snabbt (bacon eller hamburgare).

Annars så äter jag frysmat ungefär 10 av 14 måltider per vecka! Är alltid i skolan (vår förening är där) och "hinner" inte laga mat eftersom jag inte är hemma!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror den här frågan kom upp alldeles nyligen i samma tråd, eller? Jaja, nya folk har antagligen börjat studera sedan dess, så det kan väl vara roligt att se. Själv har jag nästan alltid matlåda. Luncherna kring campus blir rätt dyra och jag lagar alltid tillräckligt med mat för att det ska räcka minst en lunch när jag lagar middag. Det är mest under tentaperioder som jag inte har matlåda eftersom jag då sitter i skolan hela dagarna och helt enkelt inte har tid att laga mat. Visst, jag har en sambo att dela jobbet med, men hon har faktiskt tentaperiod samtidigt.

Ni som inte har matlåda; lagar inte ni middag heller? Faktum är att jag gillar att laga mat. Det är oftast ett skönt avbrott från allt annat. Dessutom är känslan av att man lyckats med en sats köttfärs eller dylikt väldigt tillfredsställande trots att det inte är en gourmeträtt. Om ni faktiskt lagar middag; varför inte laga lite extra till matlådan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och här på nånstans mellan 65 och 75kr. Blir ofta att man sticker till den närmsta pizzerian (Evergreen) och köper en kebabtallrik för 64kr (inkl. dricka). Inte nyttigt!

Vilken tabbe. Evergreen gör skitpizzor. Finns flera andra pizzerior i närheten av högskolan som gör mycket bättre pizzor. (kebab inkl.) 12:an och Campino är dom närmaste och är betydligt godare än Evergreen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://maps.google.s...ge&ved=0CAoQtgM

Brunnsgatan 7, samma gata som Harrys och Hemmakväll.

Jaha, då vet jag. Ska testa någon dag!

-----------------

Som jag skrev i höstas så hade jag problem med boende och studielån under den perioden. Nu har dock allt ordnat upp sig igen! Flyttade till Jönköping i början av januari och idag fick jag min ansökan om studiemedel godkänd. Dessutom verkar det som att jag kommer få VG i den första kursen. Saker och ting har verkligen ordnat upp sig och jag trivs riktigt bra här!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Från forumitspotting:

Vad är SOF? En såndäringa kravall? Brukar utlandsmästetier vara inbjudna?

---

Jag har lagt en intresseanmälan att följa med Stockholmslaget till DÖMD i år. Är det någon Linköpingsforumit som är inblandad där? :)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Studentorkesterfestivalen

Vi i min orkester brukar vara allra störst eftersom det helt enkelt bor flest av oss här. Plus att vi som aktiv orkester betraktat är flest i uppsättningen. :)

--

Jag har inget med DÖMD att göra, men jag känner väl till tävlingen. Lust att ta en öl med mig och/eller andra Linköpingsbor när du kommer hit? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är D-sektionen som har hand om DÖMD va? Ingen jag känner till från forat går där.

Stämmer!

Jag jobbade på kravall i torsdags. Stod i dörren vid 22-23 och det gled förbi en kille som såg ut att vara en något yngre version av Cowboy Henk, och killen hade förställde ansiktet ett sådant jävla smile att jag både en och två gånger var tvungen att kontrollera ifall det inte var han (Edit: Henk, vilken klurig mening det blev). Visade sig att det bara var en full lirare med hatt. :P

I övrigt var det rätt chill. Hetsigt i garderoben, men det var bara roligt. Glad att jag slapp stå i baren under de jobbiga tiderna. Det blev mellan 02-03 för mig, och då serverades det mest vatten. :rolleyes:

Rätt kul ändå! De flesta från min klass som jobbade gjorde det eftersom de ville testa på det inför ett eventuellt ansökande till festeriet. Själv skippar jag det.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stämmer!

Jag jobbade på kravall i torsdags. Stod i dörren vid 22-23 och det gled förbi en kille som såg ut att vara en något yngre version av Cowboy Henk, och killen hade förställde ansiktet ett sådant jävla smile att jag både en och två gånger var tvungen att kontrollera ifall det inte var han (Edit: Henk, vilken klurig mening det blev). Visade sig att det bara var en full lirare med hatt. :P

Pff, kravaller. Jag är för gammal för sånt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pff, kravaller. Jag är för gammal för sånt ;)

Ja, de är verkligen inte vrålroliga så jag förstår tankegångarna. Men det blir vad man gör det till, och på VSR kommer jag gå all in vare sig festen lyfter eller inte. :yes:

--------

Jag tror att jag har nämnt det förr, men en laser-duplex-skrivare är ta mig fan det bästa man kan äga som student på den filosofiska fakulteten. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://sv.wikipedia.org/wiki/Studentorkesterfestivalen

Vi i min orkester brukar vara allra störst eftersom det helt enkelt bor flest av oss här. Plus att vi som aktiv orkester betraktat är flest i uppsättningen. :)

Aha. Det verkar vara lite som vår Quarnevalen men några små och stora skillnader såklart, men jag tror jag förstår :P

Jag har inget med DÖMD att göra, men jag känner väl till tävlingen. Lust att ta en öl med mig och/eller andra Linköpingsbor när du kommer hit? :)

Absolut! Om jag nu får en plats dvs ;)

Det är D-sektionen som har hand om DÖMD va? Ingen jag känner till från forat går där.

I believe so. Går inte du något med datateknik? Eller D kanske bara är för civ.ing?

Rätt kul ändå! De flesta från min klass som jobbade gjorde det eftersom de ville testa på det inför ett eventuellt ansökande till festeriet. Själv skippar jag det.

Har ska inget skippas, skepparn! Det är sjukt värt att vara med i ett mästeri.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...