Jump to content

Hyllningar!


Kebab
 Share

Recommended Posts

Jag vill hylla busschaufförer som inte kan sitt jobb! Jag har varit jättegnällig över att jag har behövt lägga så mycket pengar på bussar på senare tid (varför åka buss när man har körkort?), så när jag klev på och skulle betala till den ENDA hållplatsen på hela sträckan och hon inte visste hur hon skulle slå in det på maskinen och därför sade till mig att det bara var att kliva på var lyckan total! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(varför åka buss när man har körkort?)
  • Det gynnar klimatet
  • Man kan sitta och läsa/jobba på bussen
  • Det är inga problem att åka buss onykter

Jag vill hylla trevliga busschaufförer, som bemöter passagerarna med ett stort leende och ett "Hej" istället för den sura gubben som inte gillar sitt jobb som bara stirrar framåt och väntar på att alla ska gå på så att han mekaniskt kan köra vidare. Det gör så stor skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Det gynnar klimatet
  • Man kan sitta och läsa/jobba på bussen
  • Det är inga problem att åka buss onykter

Jag vill hylla trevliga busschaufförer, som bemöter passagerarna med ett stort leende och ett "Hej" istället för den sura gubben som inte gillar sitt jobb som bara stirrar framåt och väntar på att alla ska gå på så att han mekaniskt kan köra vidare. Det gör så stor skillnad.

Jag vill passa på att hylla de busschaufförer som inte kör som idioter! dom som saktar ur tidigt innan korsningen, dom som tar det lugnt och kör inte om en lastbil precis innan busshållplatsen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill hylla trevliga busschaufförer, som bemöter passagerarna med ett stort leende och ett "Hej" istället för den sura gubben som inte gillar sitt jobb som bara stirrar framåt och väntar på att alla ska gå på så att han mekaniskt kan köra vidare. Det gör så stor skillnad.

Då vill jag passa på att hylla en svensk busschaufför som kör i Oslo.

Jag har bara mött honom en gång, men min flickvän har åkt med honom ett par gånger.

Varje gång något går på så hälsar han i stil med "God dag/god morgon/god kväll".

Under resans gång berättar han några vitsar för passagerarna och varje gång någon går av säger han hej då och något roligt i micken.

Jag minns endast en sak han sa och det var i stil med "Ha det så bra nu och gå hem och kos deg med några jordbaer i solen"

Han är mysig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då vill jag passa på att hylla en svensk busschaufför som kör i Oslo.

Jag har bara mött honom en gång, men min flickvän har åkt med honom ett par gånger.

Varje gång något går på så hälsar han i stil med "God dag/god morgon/god kväll".

Under resans gång berättar han några vitsar för passagerarna och varje gång någon går av säger han hej då och något roligt i micken.

Jag minns endast en sak han sa och det var i stil med "Ha det så bra nu och gå hem och kos deg med några jordbaer i solen"

Han är mysig!

Trevliga/goa busschaufförer är guld värt! På klassresan till London var alla trötta efter flygturen.. bussen stod inte där den skulle, nån blev av med sin packning och klockan började ticka på... så kliver vi på bussen och chauffören tar upp mikrofonen och säger "Har ni varit med om en rappande busschaufför någon gång?" Var på denna Wayne Rooney-liknande 50+'are bjuder på sig själv likt väldigt få personer jag träffat. Det var lite mellanstadie-klassresekänsla när läraren försöker få igång klassen, med skillnaden att det lyckades.

Vill dessutom påstå att bemötandet när man kliver på bussen kan påverka humöret väldigt mycket. Så jag instämmer, alla glada busschaffisar är värda en klapp på ryggen!

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

DU MENAR INTE ATT DU VILL HYLLA MAJS NÄR DE BLIR POPPADE?!?!?!?!?!+1+1?!!?!1+!1

MAHAHAHAHAEHAHEHEH

Haha, nog för att jag fnittrade till av ditt inlägg. Men inte känns det väl egentligen fel att kalla det för "opoppade popcorn"? Är det i så fall fel att säga "Jag köpte popcorn idag" om man inte köpt fördigpoppade? SmileyHmm_1120556_0.gifSmileyHmm_1120556_0.gifSmileyHmm_1120556_0.gifSmileyHmm_1120556_0.gifSmileyHmm_1120556_0.gifSmileyHmm_1120556_0.gifSmileyHmm_1120556_0.gifSmileyHmm_1120556_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, nog för att jag fnittrade till av ditt inlägg. Men inte känns det väl egentligen fel att kalla det för "opoppade popcorn"? Är det i så fall fel att säga "Jag köpte popcorn idag" om man inte köpt fördigpoppade?

haha

Jag skrev bara sådär för att vara rolig.

Jag kallar opoppade popcorn för just popcorn och inte torkat (?) majs som det egentligen är. (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill hylla att den sarkastiska bildlärare som nedvärderar våra "alster", anser oss vara för outbildade för att experimentera, är inkapabel till att KONSTRUKTIV kritik, är gammal och tjurig, förmodligen kommer dö av för mycket klimakterie och är korkad inte ska ha några lektioner med min klass nästa läsår!!!!!!!!! :):(:D:wub: :wub: :D :D :D :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...