Jump to content

Hyllningar!


Kebab
 Share

Recommended Posts

Jag känner rätt dåligt samvete om jag inte har erbjudit min plats till en äldre tant eller man på bussen, dock vill jag klaga på vissa surtanter som inte ens säger tack utan bara tittar åt ett annat håll och sätter sig trots att dom är väl medveten om att man offrade sin plats... Händer ju knappast ofta men det har hänt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag känner rätt dåligt samvete om jag inte har erbjudit min plats till en äldre tant eller man på bussen, dock vill jag klaga på vissa surtanter som inte ens säger tack utan bara tittar åt ett annat håll och sätter sig trots att dom är väl medveten om att man offrade sin plats... Händer ju knappast ofta men det har hänt.

Hyllningar!? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, va? Varför så osympatisk?

___

Återigen förvånar du mig, Agenten - baka blåbärsmuffins och visa hänsyn åt äldre i kollektivtrafiken, det kanske blir nå't av dig ändå!

Tack det värmer att höra :) Jag har alltid visat respekt till dom gamla och jag har alltid fått ett tack så mycket eller tack vad du är jätte snäll för jag låter dom få sitta eller låta dom gå före mig. Gäller även i affären om man handlar om en gamling står bakom mig så låter jag dom gå före.

Sen skiter jag i vad dom andra säger tycker att gamlingar ska ha respekt men tyvärr så finns det få som är som mig vid detta tillfälle. Hjälper även min gamla mormor som är 78 år när vi är där hemma blir att jag hjälper henne att diska när vi har fikat sen att duka fram och duka av. Nej AngryAxel har alltid visat respekt åt dom gamla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack det värmer att höra :P Jag har alltid visat respekt till dom gamla och jag har alltid fått ett tack så mycket eller tack vad du är jätte snäll för jag låter dom få sitta eller låta dom gå före mig. Gäller även i affären om man handlar om en gamling står bakom mig så låter jag dom gå före.

Sen skiter jag i vad dom andra säger tycker att gamlingar ska ha respekt men tyvärr så finns det få som är som mig vid detta tillfälle. Hjälper även min gamla mormor som är 78 år när vi är där hemma blir att jag hjälper henne att diska när vi har fikat sen att duka fram och duka av. Nej AngryAxel har alltid visat respekt åt dom gamla.

Visst är det kul att hjälpa gamla människor, men det finns också dom som inte har nån respekt för yngre människor...

Till exempel när jag var och handlade så kom det en gubbe som kanske var 60-70 år (kanske äldre) och gick rakt in i mig som om jag bara var luft (han såg mig mycket väl), jag sa "Oj då!" och skulle flytta på mig men han bara fortsatte att gå utan att säga ett ord, sånt gör mig jävligt förbannad. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ger upp min sittplats, om dom frågar. Blir jävla irriterad på äldre som inte vill att nån ungjävel ska sätta sig brevid dom utan har handväskan där, frågar man så ignorerar dom, men ger sen upp platsen till nån äldre
Dom kanske paxar :)

Själv har jag aldrig varit i behov att ge min plats till någon äldre, men jag skulle självfallet göra det ifall det hände!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill hylla bandet Totalt Jävla Mörker. Texterna kan jag lätt relatera till då jag blivit kastad fram och tillbaka från den ena myndigheten till den andra och blivit allmänt illa behandlad av samhället i hela mitt liv. Musiken är härligt rå med sköna riffs. Så det är det här som är kängpunk eh?

Vem var det som gillade TJM här på sajten? Var det Mark?

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...