Jump to content

Bilkörning och körkortssnack


Kebab
 Share

Recommended Posts

När dessutom alla blir av med alkoholen ur kroppen olika fort, pga om man är mätt/hungrig trött/pigg tjock/liten ful/snygg van/ovan tränad/otränad osvosovosv, så går det inte å mäta sådär.

Källa? Vi har fått lära oss i skolan att 10kg kroppsfett = 1g alkohol/h

Man kan inte på något sätt påvärka det där.

Men däremot kan man vara van med alkoholen och med 0.5 promille köra bilen

nästan lika bra som i nyktert tillstånd.

Helt enkelt, man kan inte påvärka alkoholmängden i blodet, men alkoholens

effekter på kroppen kan däremot påvärkas av t.ex. att man äter mycket före man dricker,

om man dricker ofta osv.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äh, jag visste att jag inte skulle nämnt det från början. Ville bara påpeka att man blir jävligt mycket piggare så fort man sätter sig bakom ratten. :teehee:

Märkte det när jag körde till skolan imorse. Gick ut för att skrapa rutorna = lite sådär halvtrött som man är på morgonen. Satte mig i bilen och backade ut = pigg som tusan. Parkerade på skolan = trött. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår inte varför Vägverket vill fota själva när deras kameror är usla. Jämförde med en polare som fick kortet -06 och på hans kort ser man faktiskt att det är han! Dem nya får alla kritvita ansikten :)

Jag blev inte fotograferad av VV, har inte orkat tagit kortet än.. Borde kanske göra det snart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste man inte ha klarat teorin innan uppkörningen? Det är ändrat alltså?

Har det nånsin varit så. De olika sätt jag vet om är:

När morsan va liten skrev man efter uppkörningen samma dag.

När farsan va liten gjorde man typ som det har blivit nu. Teorin först men klara man den inte fick man en ny chans när som och kunde köra upp även utan avklarad teori.

När jag bokade fick man boka båda samtidigt om man nu ville och det spelade ingen riktig roll vilket man gjorde eller klara först. Båda var dock giltiga i 2 månader enligt de nya bestämmelserna.

Som det är nu minns jag inte riktigt men är det inte så att man får båda på samma dag och klarar man inte teorin men klarar uppkörningen så får man göra om teorin inom två månader?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...