Jump to content

Bilkörning och körkortssnack


Kebab
 Share

Recommended Posts

Okej. ^_^

Kebab: Har du någon gång fått böta eller fått en varning när du har varit ute och kört?

Åh, nej. Har aldrig blivit stoppad av polisen. Men jag körde förbi en som stod parkerad längs med motorvägen en gång. Då körde jag i 120 någonting. Hann bli lite nervig innan jag blev säker på att han inte hade gett sig efter mig. :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, nej. Har aldrig blivit stoppad av polisen. Men jag körde förbi en som stod parkerad längs med motorvägen en gång. Då körde jag i 120 någonting. Hann bli lite nervig innan jag blev säker på att han inte hade gett sig efter mig. :w000t:

Jag har polismani. ^_^ Om jag kör när det är mörkt, och en bil (oavsett om det är en polisbil eller privatperson) svänger in precis efter mig så blir jag nervig om han följer efter för länge. :)

Sen är det såå skönt när jag ser att han svänger av.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har polismani. :( Om jag kör när det är mörkt, och en bil (oavsett om det är en polisbil eller privatperson) svänger in precis efter mig så blir jag nervig om han följer efter för länge. :P

Sen är det såå skönt när jag ser att han svänger av.

Jag har nåt liknande!

Nere runt Åtvidaberg som tjejen bor i brukar poliserna åka omkring i sina civila bilar och se folk köra för fort och sen stoppa dem när de står ikläda polisuniform osv.

Man får inga böter men de säger att de ska hålla ett extra öga på en och liknande. Sen släpper de en inte lika lätt när man väl blir stannad. Dock aldrig hänt mig :P

En annan rolig historia om Åtvidabergspolisen:

Så fort man åker förbi en stor vattenpöl så mååååååste man ju bara köra ner i den så djupt som möjligt för att skvätta.

Utanför Polisstationen i Åtvidaberg finns en liten sänka i vägen vilket gör att det alltid blir en riktigt stor vattenpöl och därav ett srort "skvätt".

En dag kommer jag förbi där och det har precis regnat. Ser vattenpölen, svänger, skvätter, vänder huvudet lite snabbt för att se om det står någon där, ser en polis som är påväg in i sin bil, får panik, kör jääääääättelugnt och fint därifrån och bara hoppas att han inte ska köra efter.

Allt detta inom loppet av 5 sekunder.

Fatta paniken när man ser att det står en polisman under allt det vatten man skvätt upp. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...