Jump to content

Bilkörning och körkortssnack


Kebab
 Share

Recommended Posts

Det billigare alternativet? :doh:

Är fan sugen på en egen bil, men än så länge funkar det bra att jag lånar familjens de gånger jag behöver. Men ändå.. det är mer frihet att ha en egen. :P

slå till på en bensinsnål billig bil!!

finns bilar som håller bra länge för 5k. :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och den tredje? :innocent:

Oj, ja den står här hemma i Falun. Det är deras bil.

justja, sen står det en till på han, eller stod.. den ligger väl på skroten nu.

PLugga på lite info innnan du ska börja argumentera med dina päron bara^^

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv är jag inte så insatt i hur det fungerar med försäkring, men tydligen var det "Om något händer får vi inte ut någon ersättning".

Idag går det ofta att fylla i om någon under 24 år kommer att använda bilen. Bor du dessutom hemma kan ju ingen bevisa att din pappa inte kör ibland? :innocent:

Lycka till!

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PLugga på lite info innnan du ska börja argumentera med dina päron bara^^

Kan behövas. :innocent:

Bor du dessutom hemma kan ju ingen bevisa att din pappa inte kör ibland? :rolleyes:

Exakt min tanke. Blir mycket möjligt lite senare i år när jag jobbat ett tag och tjänat ihop lite pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Försäkringsbolagen är inte direkt dumma :innocent: De vet mycket väl att sådant pågår och det är ganska stor risk att de inte betalar ut pengarna.

Jag förstår ju att om det är en bil som det skriker ungdomsbil om så är man väl ganska körd... Men det är ju inte förbjudet att ha två bilar.

Hur vanligt är det att man blir utan ersättning för att man fifflat? Sedan får man ju tänka på att man faktiskt just fifflar lite, så man kan omöjligt bli arg om utbetalning inte sker. Sedan kan man klaga på att det är sjuka priser, men det är ju en annan femma.

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ska de kunna säga att man fifflat, det är väl bara för pappa/mamma å säga att det lånat ut bilen?

Om försäkringsbolaget anser att den egentliga ägaren av bilen inte har ekonomiskt intresse i den delar de inte ut någon ersättning. Alltså om ägaren inte är den som egentligen kör eller egentligen äger den.

Källa: Föreläsare från försäkringskassan.

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...