Jump to content

Bilkörning och körkortssnack


Kebab
 Share

Recommended Posts

Jag har övningskört i ett halvt år... Jag sladdade med bilen häromdagen och undrar om halkbanan är lika rolig eller om det är riktigt svårt?

Halkbanan är såå kul! :)

---

Varit ute och kört ett antal timmar nu, så jävla härligt! <_<

Fick låna min mosters mans bil, Volvo XC70. Dock automat, men det var jävligt nice i alla fall. :P Körde runt lite i stan med en kompis och kusin, sen drog vi till Brunflo och snackade med en annan kompis, sen bar det iväg ut på större vägar. Slutade med att vi åkte till min kompis syrra och fikade lite, sen skjutsade vi hem min kusin. Jag och kompisen åkte runt lite i stan och sen plockade vi upp 2 kompisar + en till och skjutsade dom till en fest. Sen åkte vi hem.

Så jävla härligt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har övningskört i ett halvt år... Jag sladdade med bilen häromdagen och undrar om halkbanan är lika rolig eller om det är riktigt svårt?

Det är absolut inte svårt i alla fall. Du bara följer instruktioner och passar på att ha lite kul medna du gör det. :)

Usch, ska skriva teoriprovet i morgon och känner mig ganska oförberädd. :sick:

Äsch. Nöt TEO trafikskola och kolla upp det du är osäker på i boken. Jag ska inte ljuga; teoriprovet är skitsvårt, i alla fall var det det för mig, men det är ändå väldigt lätt att klara. (Inte för att det där makes sense, men det är faktiskt sant. :( )

Det kommer gå bra. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är absolut inte svårt i alla fall. Du bara följer instruktioner och passar på att ha lite kul medna du gör det. :sick:

Äsch. Nöt TEO trafikskola och kolla upp det du är osäker på i boken. Jag ska inte ljuga; teoriprovet är skitsvårt, i alla fall var det det för mig, men det är ändå väldigt lätt att klara. (Inte för att det där makes sense, men det är faktiskt sant. :) )

Det kommer gå bra. :D

Har nött TEO trafikskola -08 i ett par dagar nu och jag klarar godkänt på de flesta delarna men det finns fortfarande några som jag har problem med (bl.a. fordonet) men jag gjorde nyss slutprovet i TEO och fick 57 så jag är väl kanske på rätt spår iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni vet dagen efter en skapligt ösig kväll och man är sådär jätteseg och slö i skallen? Frukta icke, jag har botemedlet för er: Kör bil!

Hur illa det än låter så är det sant. Man blir vansinnigt skärpt på en gång. Har gjort det flera gånger och det funkar finfint. :o

Se bara till att ni inte gör något olagligt: http://www.iform.se/Crosslink.jsp?d=959&a=4455 :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni vet dagen efter en skapligt ösig kväll och man är sådär jätteseg och slö i skallen? Frukta icke, jag har botemedlet för er: Kör bil!

Hur illa det än låter så är det sant. Man blir vansinnigt skärpt på en gång. Har gjort det flera gånger och det funkar finfint. :o

Se bara till att ni inte gör något olagligt: http://www.iform.se/Crosslink.jsp?d=959&a=4455 :rolleyes:

Den där kan väl inte fungera? Man fyller ju bara i starttid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni vet dagen efter en skapligt ösig kväll och man är sådär jätteseg och slö i skallen? Frukta icke, jag har botemedlet för er: Kör bil!

Hur illa det än låter så är det sant. Man blir vansinnigt skärpt på en gång. Har gjort det flera gånger och det funkar finfint. :whistling:

Se bara till att ni inte gör något olagligt: http://www.iform.se/Crosslink.jsp?d=959&a=4455 :D

Det här nog den enda riktigt dumma post jag sett av dig.

Sen att låta en tjockissida räkna ut om du fortfarande är full eller inte, gör det bara värre.

Kom igen..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här nog den enda riktigt dumma post jag sett av dig.

Sen att låta en tjockissida räkna ut om du fortfarande är full eller inte, gör det bara värre.

Kom igen..

:whistling:

Alltså, det är ju inte helt gripet ur luften det som står där, och det är ju knappast så att jag ger mig ut på vägen klockan 13.01 om sidan säger att jag har 0,2 i promille klockan 13... Jag bara tar det som en uppskattning, mellan tummen och pekfingret sådär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:whistling:

Alltså, det är ju inte helt gripet ur luften det som står där, och det är ju knappast så att jag ger mig ut på vägen klockan 13.01 om sidan säger att jag har 0,2 i promille klockan 13... Jag bara tar det som en uppskattning, mellan tummen och pekfingret sådär.

Förutom att du ens tänker tanken att köra bil när du är slö och bakis är ju bara..skrämmande.

Att du sedan bedömmer om du kan köra bil via en sida som är helt off, är helt off.

När dessutom alla blir av med alkoholen ur kroppen olika fort, pga om man är mätt/hungrig trött/pigg tjock/liten ful/snygg van/ovan tränad/otränad osvosovosv, så går det inte å mäta sådär.

Köp en blåmojäng istället för att kolla på internet om du är full..

Idag var jag ute å sladdade lite med saaben (93 linear -05) gick förvånansvärt med tanke på att

jag aldrig sladdat förut och att den faktiskt är framhjulsdriven, kul också.

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...