Jump to content

Bilkörning och körkortssnack


Kebab
 Share

Recommended Posts

Jahopp då var första roadkillen avklarad tyvär. Ett stackars rådjur fick sätta livet till då den dumt väljer att hoppa över vägen samtidigt som jag får möte i snövädret så att jag inte ser ett dugg, smack sa det så låg rådjuret 10 meter längre fram och nere i diket. Frontspoilern och kylaren blev det bara skrot av.

Men tur i oturen kanske man ska säga, den hade ju lika gärna kunnat flyga upp över rutan, och jag hade kunnat hamna i diket. Jobbigast av allt var dock att den inte dog på en gång, djurvän som man är så är det riktigt jobbigt att se djur lida, bleh.

Hoppas det var första och sista gången, skönt ändå att veta att jag inte på något sätt körde olagligt utan det blev som det blev utan att jag kunde göra något åt det :P.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag känner mig peppad! Var på körskolan igår och idag och körde igenom faserna för andra gången. Klarade allihopa med bara några få fel. \o/

Edit: Hade körlektion idag, men fick en annan lärare pga att min ordinarie blev tvungen att åka hem.

Anyhow. Henne jag körde med idag var riktigt bra; trevlig och pratglad, perfekt! Åkte runt lite och sen bad jag henne visa mig vart Vägverkets kontor ligger, och det hade hon planerat eftersom vi (!) skulle hämta en av hennes elever som skulle komma ifrån sin uppkörning.

Såå.. vi åkte dit upp och jag parkerade där och så väntade vi på tjejen som skulle komma. Hon hade kuggat, så det var lite dyster stämning i bilen tillbaka till körskolan. :P

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du betalar alltså för att hämta och skjutsa folk? :P

Jag tycker lektionerna bör vara så effektiva som möjligt med många olika moment och så, annars kan man ju lika gärna köra med föräldrarna.

Var på slutet av lektionen, så ~3 min på slutet av min tid gick åt till det, resten av tiden (10 min) var "övertid" eller vad man ska säga. :( Så jag betalade för en 40-minuters lektion, men fick köra 60 min.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jahopp då var första roadkillen avklarad tyvär. Ett stackars rådjur fick sätta livet till då den dumt väljer att hoppa över vägen samtidigt som jag får möte i snövädret så att jag inte ser ett dugg, smack sa det så låg rådjuret 10 meter längre fram och nere i diket. Frontspoilern och kylaren blev det bara skrot av.

Men tur i oturen kanske man ska säga, den hade ju lika gärna kunnat flyga upp över rutan, och jag hade kunnat hamna i diket. Jobbigast av allt var dock att den inte dog på en gång, djurvän som man är så är det riktigt jobbigt att se djur lida, bleh.

Hoppas det var första och sista gången, skönt ändå att veta att jag inte på något sätt körde olagligt utan det blev som det blev utan att jag kunde göra något åt det :(.

Usch, lider med dig. Det är väl (tyvärr) bara en tidsfråga innan något sådant händer en själv med. Inget jag ser fram emot direkt.

Var du själv i bilen? Vad hände efter smällen, fick du leta upp nummer till markägaren och sådant?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Usch, lider med dig. Det är väl (tyvärr) bara en tidsfråga innan något sådant händer en själv med. Inget jag ser fram emot direkt.

Var du själv i bilen? Vad hände efter smällen, fick du leta upp nummer till markägaren och sådant?

Farsan är jägare så han fick komma och "avsluta" det hela, rätt sjukt, mörkt ute så vi gick runt i diket och letade med mobillampa då han glömde sin ficklampa hemma för att vi hörde hur det låg och gnällde någonstans men vi hittade det inte, krossade bakben och ändå hade rådjuret släpat sig fram kanske 5-10 meter på en kvart.

Jo vi ringde polisen och fick anmäla allt sen ringde farsan upp markägaren men var egentligen inte så mycket att göra då han redan hade tagit hand om allt. Nej jag var inte själv i bilen, så det var skönt :(.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kebab har körkort.

Var ute med mamma på en parkeringsplats igårkväll för att få pröva hur det känns när bilen släpper. Äcklig känsla och jag kommer antagligen fortfarande bli lite rädd när det händer omedvetet första gångerna, men det är skönt att ha provat det under lite kontrollerade former några gånger. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...