Jump to content

Bilkörning och körkortssnack


Kebab
 Share

Recommended Posts

Klarade teorin för nån månad sen eller så med 63 rätt.

Kuggade första uppkörningen för nån vecka sen och nu har jag en ny uppkörning på gång.

Min första uppkörning va med en trist jävla gubbe som ställde frågan om jag va nervös, när jag svarade att jag var det sa han i stort sett bara okej och va allmänt ointresserad. Vilket gjorde mig 100% nervös istället för dom 80% nervositet jag haft innan. SEn så fick jag totalt hjärnsläpp i en korsning då jag satt o tänkte "BROMSA DÅ!" men inte bromsade vilket gjorde att han fick bromsa o då blir man ju automatiskt kuggad.

Får hoppas på en bättre snubbe eller tjej den här gången. Annars äre lite jobbigt då mitt tillstånd går ut den 9:e.

Några tips för att man inte ska känna sig så jävla nervös?

Och kanske nåt bra smidigt tips för att klara det mer galant? Redan tänkt ut att jag måste ha mindre bråttom och kanske ligga av på gasen lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTASajtare! Vad har ni för bilar egentligen?

Är lite nyfiken.. :confused:

Ingen egen bil, snylta på föräldrarnas ftw (eller inte)

Volvo 744 (Mörkblå som har blivit ljusblå :ph34r: ) ~88

Volvo 960 (Mörkblå) -95

Ford Windstar (Mörkblå) -99

Chevrolet Nubria (svart!) -08

[Nån husbil]

[Nån skåpbil]

För många bilar @_@

Snor oftast 960'n då den är härligast att köra (automatare samt mer kraft)

edit: samt bättre ljud! Fan, Nubrian hör man ju inte förrens det är dags att växla

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTASajtare! Vad har ni för bilar egentligen?

Är lite nyfiken.. :(

Saab 95.

Jag har haft körkort i ca 4 år och jag kör rätt mycket bil, till jobb, gym, handlar, till stan.

Jag kör på tok för fort (på större vägar kan tilläggas), inte speciellt miljömedvetet, har för högt på radion, MEN jag kör väldigt kontrollerat och släpper aldrig blicken från vägen så jag har uppsyn runt bilen och det som händer omkring mig hela tiden, och det var något som min pappa och min lärare bankade i mig rätt fort.

Något jag måste göra någonting åt är mitt road rage :ph34r: jag skriker väldigt mycket på andra i trafiken (mest för mig själv dock :confused: ) .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har övningskört hemma sedan april och det går bättre och bättre.

Det värsta var i början, när man skulle starta bilen och komma iväg, eftersom jag vet så OERHÖRT lite om bilar och är OERHÖRT OINTRESSEAD av bilmotorer och alla slags maskiner. (Kan bero på att jag inte ville ha någon moped, cykel tycker jag är bätter för konditionen och börsen. Naturen skitera jagi, huvudsaken att man mår bra.)

På en grusplan började jag, sedan efter en halvtimme blev det ett varv runt den lilla, lilla byn som den ligger i.

När jag efter några månader lärt mig det mesta och körde överallt vi skulle, började det bli tråkigt så jag tryckte i gasen ganska ofta och körde oftast för fort, men nuförtiden trivs jag hellre med att köra långsamt (40-45 på 50-väg, 80 på 90-väg).

Jag vet inte riktigt varför, men det kan bero på Metallica-albumen jag tog till bilen som man gärna lyssnar på..:confused:

Ska förresten bli jättekul att prova köra på vintern men jag är lite rädd att jag ska halka och köra ner i diket osv.

Regn gillar jag inte heller att köra i, tycker vägarna blir skitäckliga!

Jag har bara provkört med vår "nya" Opel. Vi har även en Mazda 323 -83, men den vägrar jag köra eftersom den är mycket finare än Opeln.

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Några tips för att man inte ska känna sig så jävla nervös?

Och kanske nåt bra smidigt tips för att klara det mer galant? Redan tänkt ut att jag måste ha mindre bråttom och kanske ligga av på gasen lite.

Något du ska tänka på är att hålla sjukt bra koll på alla cykelvägar i Linköping, studenterna cyklar som idioter! :rolleyes: Håll ett lugnt tempo, men kör inte för sakta heller. Tänk som att det är en vanlig körlektion. >_<

--------------

Kebab: Vad avskyr du mest med bilkörning?

Shoot fellas!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Något du ska tänka på är att hålla sjukt bra koll på alla cykelvägar i Linköping, studenterna cyklar som idioter! :cry: Håll ett lugnt tempo, men kör inte för sakta heller. Tänk som att det är en vanlig körlektion. :teehee:

--------------

Shoot fellas!

Stenk you very much.. Ska tänka på det där :mf_doof:

-----

Det jag hatar mest med bilkörning.... Hmmm...... Här utanför Grebo finns det en sväng på 90 vägen som enligt mig är livsfarlig. Omöjlig att gena i utan att riskera livet och alldeles för skarp för att tas i 90. Såna svängar känner jag ett extremt hat till. Och det är sånt jag hatar med bilkörning, att det inte är rakt fram så fort som möjligt i flera mil :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft körkort i snart en månad (den 8:e). Jag skulle egentligen ha fått det tidigare men det blev uppskjutet med ett par veckor efter att jag fyllde 18 pga praktik. Skrivprovet klarade jag första gången, likaså körprovet. Några större problem var det inte, gjorde ett par småfel som inte var hela världen.

I morgon är det dags att köra upp för lastbilskortet. :mf_doof: Gjorde skrivprovet för ca. två veckor sedan. Första försöket sket sig, klarade det först på andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...