Jump to content

Bilkörning och körkortssnack


Kebab
 Share

Recommended Posts

57/65(70)

70 frågor, men dom plockar ju bort fem.

Hur lång tid tog du på dig? Hade du övat en massa innan?

Dom jag snackat med som suttit ett par dagar innan och råpluggat har alla nästan legat över 60 och suttit in i det sista. Helt tvärtemot hur jag går till väga.

Satt i max tio minuter, kärringen som höll i alla pass och skriva ut provresultaten blev nästan förbannad på mig när jag kom fram så snabbt. "Är du verkligen säker på att du är klar? Du kommer aldrig klara det om du inte kör längre".. "Ge mig bara resultatet, jag är klar.." (När hon sa det där så blev man lite skraj och började fatta att man hade gjort det ovanligt snabbt när dom andra satt på typ fråga 10-20..). Fick resultatet, 53 rätt. Tog mitt pass och drog fram ett litet hånleende till kärringen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur lång tid tog du på dig? Hade du övat en massa innan?

Dom jag snackat med som suttit ett par dagar innan och råpluggat har alla nästan legat över 60 och suttit in i det sista. Helt tvärtemot hur jag går till väga.

Satt i max tio minuter, kärringen som höll i alla pass och skriva ut provresultaten blev nästan förbannad på mig när jag kom fram så snabbt. "Är du verkligen säker på att du är klar? Du kommer aldrig klara det om du inte kör längre".. "Ge mig bara resultatet, jag är klar.." (När hon sa det där så blev man lite skraj och började fatta att man hade gjort det ovanligt snabbt när dom andra satt på typ fråga 10-20..). Fick resultatet, 53 rätt. Tog mitt pass och drog fram ett litet hånleende till kärringen.

Satt väl i.. ~35-40 min. Körde igenom faserna två gånger, den sista gången var i måndags. Sen läste jag lite i boken på det jag hade svårt för igår kväll.

Så jag har inte råpluggat. Läst lite då och då, gjort tester på nätet och Teos trafikskola 2009.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har lektion idag, hoppas på att få boka halka och stads idag. (Vi får åka till norrköping för att pröva att köra i en större stad samt på motorväg) Hade en dålig dag sist, så jag hoppas att det går mycket bättre idag :lol:

...jag tror att jag kommer plugga ganska mycket inför teoriprovet. Inte för att jag egentligen behöver det, men för att slippa vara allt för nervös - och därmed slippa slarvfel.

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har lektion idag, hoppas på att få boka halka och stads idag. (Vi får åka till norrköping för att pröva att köra i en större stad samt på motorväg) Hade en dålig dag sist, så jag hoppas att det går mycket bättre idag :blink:

...jag tror att jag kommer plugga ganska mycket inför teoriprovet. Inte för att jag egentligen behöver det, men för att slippa vara allt för nervös - och därmed slippa slarvfel.

Hit? Bor du inte långt bort?

Säg till när ni ska hit, så kan jag sno åt mig en bil så tävlar vi lite du och jag. Testar din lärares gränser lite. :lol:

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade en hemsk mardröm häromda'n..

Jag brukar samåka ifrån hockeyträningen med en kille som bor några kilometer ifrån mig, och han brukar alltid vilja köra när vi ska hem. Av de 15-20 gånger vi åkt de drygt 7 kilometerna, har jag ALDRIG fått uppleva en enda färd utan att han gör något fel så att hans annars lugna mor måste skrika åt honom (Högerregeln existerar inte för honom, gärna minst 60 när det är 50, ser aldrig övergångsställen osv). Han har övningskört sedan i slutet på sommaren.

Så en natt drömde jag att vi skulle sätta oss i deras bil, övningskörningsskylten var på, och hans morsa ville att jag skulle köra istället för honom, och visa hur man SKA köra. (Egentligen får man ju inte köra med någon man inte är typ registrerad med, men det var som sagt en dröm).

Jag satte mig i bilen och skulle köra långsamt iväg, vilket blev en total miss, eftersom bilen accelererade 0-100 på en sekund, och jag höll på att köra i diket. Så kom jag upp på vägen, och bromsarna tog ingenting. Bilen agerade som när man slagit in flygande-bilar-fusket på SA och kör precis så snabbt att bilen är en halvmeter ovanför marken.

Jag krockade in i en bil, två bilar och körde vidare med hans morsa skrikandes åt mig. Oj, så jag skämdes.

Så helt plötsligt, fick jag tre polisstjärnor i högra hörnet och jag kom i en rasande fart mot en vägblockering med poliser som sköt mot mig. Rakt igenom åkte jag, och märkte att bilen tagit form av en jättestor grå platta.

In i en mörk tunnel flög jag och rakt upp i luften for jag och såg att bilen var som vanligt igen, lite söndertrasad bara.

Jag flög mot deras hus med en timer som räknade ner..3..2..1..jag han aldrig fram, framför ögonen såg jag "Mission Failed" och det svartnade och jag vaknade.

Tur att jag är bättre på att köra i verkligheten...har inte kört på ett par veckor, men det sitter nog i än.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, hade jag missat helt, grattis i efterskott då...eller nått :ermm:

Åh, tacktack! :D Sjukt, det är fan snart fyra månader sedan, det känns det inte som! :blink:

Har lektion idag, hoppas på att få boka halka och stads idag. (Vi får åka till norrköping för att pröva att köra i en större stad samt på motorväg) Hade en dålig dag sist, så jag hoppas att det går mycket bättre idag -_-

...jag tror att jag kommer plugga ganska mycket inför teoriprovet. Inte för att jag egentligen behöver det, men för att slippa vara allt för nervös - och därmed slippa slarvfel.

Träffade en tjej på halkan i Norrköping som pratade om att Västervikare brukar åka till dit för att få känna på hur det är att köra i stad.. Hur litet är Västervik egentligen? :(

Hade en hemsk mardröm häromda'n..

Tycker du ska lägga det där TV-spelet åt sidan i några dagar... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade en hemsk mardröm häromda'n..

*flabbar*

haha, fan va hemsk mardröm XD Kan verkligen föreställa mig hur allt går åt helvete

Körde in till stan idag, usch.. Alla har fått lön och tänker samma sak, satt fast i en sketalång karavan hela vägen in till stan och där inne är det såklart massa idioter överallt :( Istället för ~25 minuter tog resan ~50min, mest orka.

Vägen hem var lite bättre dock, på väg ut ur stan är det en ganska lång (1½ - 2km) 50 sträcka som alltid brukar vara fullproppad, och idag gick den rejält seg eftersom det är en liten 30 sträcka i mitten.. Svängde in på en industrigata som går parallellt och eftersom alla har kört hem från jobben så var den helt fri.. Gasar upp i ~100 och tittar till ibland till vänster och ser alla andra puttra på i kön.. ahh.. Win <3

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Träffade en tjej på halkan i Norrköping som pratade om att Västervikare brukar åka till dit för att få känna på hur det är att köra i stad.. Hur litet är Västervik egentligen? :(

Hahaha! ja du, det är inte stort, men huvudsakligen åker man aldrig igenom Västervik, så det är väldigt lite trafik här.

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...