Jump to content

Kroppsmodifikations-tråden


Mordos
 Share

Recommended Posts

Kollade lite runt på bilder så hittade jag denna skulle passa att tatuera in på ryggen:

Vad tror ni denna skulle kosta? Tänkte inte den i full format tänkte minska ner den lite grann.

fantasymaltesebluetigerh.th.jpg

EDIT: Kan även tillägga att det är min första tatuering jag gör.

Jag förbjuder dig att tatuera den på ryggen.

Du kommer att tacka mig.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade lite runt på bilder så hittade jag denna skulle passa att tatuera in på ryggen:

Vad tror ni denna skulle kosta? Tänkte inte den i full format tänkte minska ner den lite grann.

fantasymaltesebluetigerh.th.jpg

EDIT: Kan även tillägga att det är min första tatuering jag gör.

Skulle uppskatta ~10000-15000. Men även jag lägger ett starkt veto mot. Du kan ju iallafall vänta ett år, och om du är lika taggad på att bli taggad då som du är nu, kör hårt.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle uppskatta ~10000-15000. Men även jag lägger ett starkt veto mot. Du kan ju iallafall vänta ett år, och om du är lika taggad på att bli taggad då som du är nu, kör hårt.

Jo jag har tänkt att den kommer kosta runt så men jag vet en som har licens för att tatuera så jag kan prata med den personen och få lite billigare pris. Men skulle veta varför man inte ska göra den på ryggen. Har bara tänkt att tatuera där ingen ser typ när man får jobb. Sen gjorde kompisen sin tatuering nyligen han som tatuerade kompisen frågade mig om jag gillade sånt jag sa ja.

Men han var inte från Sverige utan från Spanien så man fick prata engelska med han så då vart jag lite sugen på en tatuering men dock så får det ju vänta tills jag har pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag har tänkt att den kommer kosta runt så men jag vet en som har licens för att tatuera så jag kan prata med den personen och få lite billigare pris. Men skulle veta varför man inte ska göra den på ryggen. Har bara tänkt att tatuera där ingen ser typ när man får jobb. Sen gjorde kompisen sin tatuering nyligen han som tatuerade kompisen frågade mig om jag gillade sånt jag sa ja.

Men han var inte från Sverige utan från Spanien så man fick prata engelska med han så då vart jag lite sugen på en tatuering men dock så får det ju vänta tills jag har pengar.

Jag tror inte att någon har sagt nej bara för att du vill ha den på ryggen, utan för att det är en ful bild och en som du förmodligen kommer ångra i framtiden.

Jag säger som Axel, vänta ungefär ett år. Tycker du fortfarande att bilden är häftig så visst, tatuera den.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skriv ut den och sätt upp den på din dörr eller någonting. Då får du se den varje dag, och jag garanterar att du kommer tröttna på den. Tatuera dig inte 'bara för att' (även om det kanske inte var tanken med just den här). Att hitta ett motiv man faktiskt tycker om och det ligger en uns tanke bakom är så mycket bättre när folk ser din tatuering och blir nyfikna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte att någon har sagt nej bara för att du vill ha den på ryggen, utan för att det är en ful bild och en som du förmodligen kommer ångra i framtiden.

Jag säger som Axel, vänta ungefär ett år. Tycker du fortfarande att bilden är häftig så visst, tatuera den.

Ja jo men jag har visat den för ett par och dem säger ju att den var rätt så snygg ändå tänker så fall bara tatuera in tigern och det är inge jag kommer göra detta år kommer vänta till nästa sommar. Tänkte att tigern skulle passa eftersom jag är en djurvän.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jo men jag har visat den för ett par och dem säger ju att den var rätt så snygg ändå tänker så fall bara tatuera in tigern och det är inge jag kommer göra detta år kommer vänta till nästa sommar. Tänkte att tigern skulle passa eftersom jag är en djurvän.

.. Du vill tatuera in en ful jävla tiger på ryggen, som många inte tycker att du borde göra - dessutom kostar den som en begagnad bil - för att du är en djurvän?

Jag har verkligen inga ord. Jag vill skriva något, men jag kommer inte på något. Inget alls.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Har på något sätt bildat ett stort jävla ärr på min vänstra öronsnibb, ser ut som jag sovit och fastnat med mitt örhänge i en kudde eller dyl., och sedan har den slits neråt och bildat ett stort ärr. Örat ser förjävligt ut, själva hålet i örat ligger jävligt långt nere på snibben nu, dvs att ärret är synligt och det ser ut som mitt örhänge hänger, precis som det är för tungt.

Borde jag göra ett nytt hål precis vid mitten av ärret där ett örhänge egentligen ska vara eller bara låta det vara?

Redigerad av Kompositören
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Taggad som fan på att gadda mig nu! Efter många om och men så har jag bestämt mig för låta skriva in "Fortius" på underarmen, vilket betyder "Starkare." Hade tänkt mig den någon decimeter lång och det verkar gå på runt 500 hos en av dom lokala tatuerarna. Känns riktigt värt! :D

Varför skriva in något så cheesy på ett språk du inte ens förstår?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en fundering på en gaddning (jag kan ha skrivit det här i tråden tidigare)

I vilket fall som helst, jag har en fundering på en biomech tatuering! (för er som inte vet vad det är, kolla här!)

Dock ska jag inte göra den lika detaljerad och stor som den på bilden, utan jag tänkte att den bara ska gå från överarmen ner till armbågen ungefär. Från ungefär axeln ska det se ut som att huden har spruckit upp, och inuti ska man se nånting som liknar en robotarm eller åtminstone nånting mekaniskt, runt detta ska det vara en kedja som sitter runt lindad. Nere vid armbågen, en bit ovanför ska det se ut som att huden är ihopsydd.

Det här är en gaddning jag har funderat på att göra i flera år, och det blir nog att jag tar och gör den såfort jag får reda på ett pris och har pengar till det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en fundering på en gaddning (jag kan ha skrivit det här i tråden tidigare)

I vilket fall som helst, jag har en fundering på en biomech tatuering! (för er som inte vet vad det är, kolla här!)

Dock ska jag inte göra den lika detaljerad och stor som den på bilden, utan jag tänkte att den bara ska gå från överarmen ner till armbågen ungefär. Från ungefär axeln ska det se ut som att huden har spruckit upp, och inuti ska man se nånting som liknar en robotarm eller åtminstone nånting mekaniskt, runt detta ska det vara en kedja som sitter runt lindad. Nere vid armbågen, en bit ovanför ska det se ut som att huden är ihopsydd.

Det här är en gaddning jag har funderat på att göra i flera år, och det blir nog att jag tar och gör den såfort jag får reda på ett pris och har pengar till det!

:confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Tänkte köra min första (och antagligen enda gaddning) snart. Är bara lite osäker hur man gör för att hitta en trovärdig tatuerare. Det är verkligen inget avancerat och kommer väl gå loss på en 500:- antar jag men man vill ju inte att det ska bli fel.

Såhär ser den ut i alla fall. Fick iden från någon hemsida och gjorde ett par tappra försök till några egna designs, blev nöjd med en del men bestämde mig för att ta det säkra före det osäkra och tog denna från någon barn-hemsida.

v38apkhwfre.png

och ifylld ser den ut såhär: http://img.photobucket.com/albums/v231/Akaast/v38apkhwefter.png

Ska köra den lite halvdiskret på underarmen tänkte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...