Jump to content

Kroppsmodifikations-tråden


Mordos
 Share

Recommended Posts

Håller med till 100%! (Nej, jag skrev inte w0rd, skrev det heeelt själv! :'))

Jag satt och var rätt nervös när jag gjorde min första, man hade snackat med killen en stund innan och kom bra överens, men visst började det pirra till när man såg maskinen och hörde "bzzz":et komma närmare. Nålen närmar sig huden och... Det pirrade bara lite. Efter en stund började jag tycka det var rätt skönt faktiskt! :D

Bröstet kan jag tro var en pina, den största av mina fåglar på axeln snuddade lite vid nyckelbenet och "främre sidan" av axeln, det var inte ett dugg skönt.

@Agenten: Tänk på att den kommer ju synas rätt mycket på underarmen, så är det en panter/tiger/liger/whatevah det nu blir du vill ska synas där? Jag gjorde min första på överarmen/axeln just för att den då kunde komma att vara lite dold.

Kommer det ge problem för ev jobb? Och har tänkt ett tag sen jag såg den och föräldrarna sa likadana fast dem är helt emot att jag ska slänga ut pengar på en tatuering. Men svarade dem bara jag är fullt medvetet vad som kan hända senare om man ångrar sig och kommer kosta satan om man ska tabort den sen. För jag har tänkt förut med nåt slags djur panter/lejon/tiger

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer det ge problem för ev jobb? Och har tänkt ett tag sen jag såg den och föräldrarna sa likadana fast dem är helt emot att jag ska slänga ut pengar på en tatuering. Men svarade dem bara jag är fullt medvetet vad som kan hända senare om man ångrar sig och kommer kosta satan om man ska tabort den sen. För jag har tänkt förut med nåt slags djur panter/lejon/tiger

Ang jobb, det beror väl på vilket jobb och vad arbetsgivaren har för policy. Jag tycker det är larvigt att neka någon jobb pga en tatuering. Det beror visserligen på vad det är för motiv, men jag tycker fortfarande det är larvigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ang jobb, det beror väl på vilket jobb och vad arbetsgivaren har för policy. Jag tycker det är larvigt att neka någon jobb pga en tatuering. Det beror visserligen på vad det är för motiv, men jag tycker fortfarande det är larvigt.

Mja har hört iallafall från andra om man har nå tatuering på armen så kan det leda till att dem nekar en eller att man får gå med långärmad tröja.

Dem gånger jag har varit uppe vid Hemköp killen sitter där med skjorta och tatuerad på armen fast det står ju hans arm. Sen när mormor låg på akuten för hon bröt höften så visade en kille hos till hennes nya rum han var typ tatuerad över hela armen med alla möjliga saker. Så ja jag vet inte riktigt hur sant det där är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att ha tatueringar på armarna brukar inte vara någon större fara. Är du osäker så är det bara att ha en långärmad skjorta eller liknande på arbetsintervjun. Vad man däremot ska akta sig för är att gadda händer, hals, ansikte eller i stort sett sådant som inte går att dölja med kläder.

Beror också helt på vart du ska söka jobb i framtiden. Vill du bli en kontorsråtta så är det väl ingen briljant idé att tatuera händerna direkt. Men om du däremot tänker bli en byggare eller rörmockare så spelar det betydligt mindre roll vart du har dina tatueringar.

Dem gånger jag har varit uppe vid Hemköp killen sitter där med skjorta och tatuerad på armen fast det står ju hans arm.

Har han sin arm tatuerad på armen? :unsure::D

Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte köra min första (och antagligen enda gaddning) snart. Är bara lite osäker hur man gör för att hitta en trovärdig tatuerare. Det är verkligen inget avancerat och kommer väl gå loss på en 500:- antar jag men man vill ju inte att det ska bli fel.

Såhär ser den ut i alla fall. Fick iden från någon hemsida och gjorde ett par tappra försök till några egna designs, blev nöjd med en del men bestämde mig för att ta det säkra före det osäkra och tog denna från någon barn-hemsida.

Ska köra den lite halvdiskret på underarmen tänkte jag.

Har du gjort tatueringen? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jag har länge funderat på att skaffa en tatuering på höger underarm, strax ovanför handleden.

Motivet kommer aningen vara 666 i gotisk stil, eller kort och gott Metal. Anledningen är att heavy metal påverkat mig något enormt, och hjälpt mig igenom de tuffaste stunderna i mitt liv, då min sjukdom fått mig att må extremt dåligt. Musiken har funnits där för mig i mina tuffaste stunder, och gett mig något konkret att leva vidare för. Det är dags för mig att hylla heavy metal nu, och en tatuering skulle passa perfekt, dels då det är något jag kan titta på varje dag och minnas varför jag gjorde den, och dels för att tatueringar är vanliga inom subkulturen jag anser mig vara en del av.

Även om jag en dag inte längre lyssnar på metal i samma utsträckning som idag och under tonåren, kommer jag med tatueringens hjälp aldrig glömma att jag har metal att tacka för att jag inte tagit livet av mig för länge sedan.

Så mycket älskar jag heavy metal.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har länge funderat på att skaffa en tatuering på höger underarm, strax ovanför handleden.

Motivet kommer aningen vara 666 i gotisk stil, eller kort och gott Metal. Anledningen är att heavy metal påverkat mig något enormt, och hjälpt mig igenom de tuffaste stunderna i mitt liv, då min sjukdom fått mig att må extremt dåligt. Musiken har funnits där för mig i mina tuffaste stunder, och gett mig något konkret att leva vidare för. Det är dags för mig att hylla heavy metal nu, och en tatuering skulle passa perfekt, dels då det är något jag kan titta på varje dag och minnas varför jag gjorde den, och dels för att tatueringar är vanliga inom subkulturen jag anser mig vara en del av.

Även om jag en dag inte längre lyssnar på metal i samma utsträckning som idag och under tonåren, kommer jag med tatueringens hjälp aldrig glömma att jag har metal att tacka för att jag inte tagit livet av mig för länge sedan.

Så mycket älskar jag heavy metal.

Men, du behöver ju inte hylla djävulen för att du gillar rockmusik. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men, du behöver ju inte hylla djävulen för att du gillar rockmusik. Eller?

666 är mer en symbol för metal och subkulturen som kretsar kring denna. Metal har länge länge flörtat med satanismen (och ibland tagit den på större allvar). Jag hatar allt ont, och tar inte hela "Yay! Vi älskar satan! 666 för the win!" på så stort allvar. Som sagt, det är mer en ikon för mig än något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

666 är mer en symbol för metal och subkulturen som kretsar kring denna. Metal har länge länge flörtat med satanismen (och ibland tagit den på större allvar). Jag hatar allt ont, och tar inte hela "Yay! Vi älskar satan! 666 för the win!" på så stort allvar. Som sagt, det är mer en ikon för mig än något annat.

Tycker hellre att du ska skriva "Metal" eller något liknande istället för "666".

Tror inte folk skulle förstå det du menar om du skulle ha "666". Samt att det varken låter eller ser bra ut.

ermm_1180962_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker hellre att du ska skriva "Metal" eller något liknande istället för "666".

Tror inte folk skulle förstå det du menar om du skulle ha "666". Samt att det varken låter eller ser bra ut.

ermm_1180962_0.gif

Personligen tror jag att det skulle se bra ut (har en bild av hur det ska se ut i huvudet) men du kan ha rätt. Att behöva förklara min synvinkel för alla tusentals människor jag kommer träffa i mitt liv kan bli jobbigt i längden. Metal däremot visar klart och tydligt vad det är jag älskar.

Sen om vissa tycker det ser fånigt ut ger jag blanka fan i. Jag hittade min identitet för flera år sedan, och gör vad jag vill med min kropp så länge jag trivs med det.

Edit: Hoppas du inte tar sista stycket som ett påhopp på dig nu Mystic! Det är det inte!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du får tro vad du vill. Metal har som sagt en ofantligt mycket större roll i mitt liv än i ditt, det kan jag garantera. Jag försöker inte uppnå någon sorts heavy metal image, det lämnar jag åt 14-åringar med identitetsproblem. Detta gör jag enbart för att må bättre själv. Men sånt kanske inte du förstår dig på som inte genomlidit en sjukdom som tagit kål på självförtroendet som du sen fått bygga upp bit för bit med musiken som hjälp?

Min livshistoria är sorgligare än din livshistoria, så därför är min relation till en stil närmare än för dig.

Herregud.

Och ja, tatueringsidén är nästan lika illa som att skaffa tribaler. Försök vara lite kreativ än HEAVY METAL. Du gör din tatuerare en tjänst om han slipper göra tråkig text.

Redigerad av Mordos
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...