Jump to content

Kroppsmodifikations-tråden


Mordos
 Share

Recommended Posts

Såg en riktigt häftigt tatuering i filmen The Client. Taggtråd som snirklar sig runt handen. White-trash, visst, men riktigt coolt. Typisk tatuering som man kommer hata när man fyller 40. Men jag funderar starkt på att skaffa en liknande.

Hur mycket tror ni att en sådan tatuering skulle kosta? Den är inte särkilt stor och den ska vara i klassisk svart/vit. Skulle det göra ont att tatuera handflatan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg en riktigt häftigt tatuering i filmen The Client. Taggtråd som snirklar sig runt handen. White-trash, visst, men riktigt coolt. Typisk tatuering som man kommer hata när man fyller 40. Men jag funderar starkt på att skaffa en liknande.

Hur mycket tror ni att en sådan tatuering skulle kosta? Den är inte särkilt stor och den ska vara i klassisk svart/vit. Skulle det göra ont att tatuera handflatan?

Tatuerar du händerna/handen dras din chans att få jobb ned med ungefär 75% om inte mer. De flesta arbetsplatser har som policy, inga tatueringar nedanför 2 - 3 cm ovanför handleden. Och om något, en sådan ful design är inte värd att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tatuerar du händerna/handen dras din chans att få jobb ned med ungefär 75% om inte mer. De flesta arbetsplatser har som policy, inga tatueringar nedanför 2 - 3 cm ovanför handleden. Och om något, en sådan ful design är inte värd att göra.

Det är i princip omöjligt att få ett butiksjobb om du har tattueringar på händer eller hals/ansikte.

Jag var tvungen att bära långärmat när jag jobbade på Siba. Hade dock uppkavlat mestadels och det är ingen som bryr sig, men får dom syn på det på intervju så är det kört.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att tatuera sig för tatueringens skull är tråkigt. Om man nu ska tatuera sig är det väl för att ett visst motiv är snyggt, inte att tatuering är snyggt, känns som att alla i den här tråden (nästan) vill tatuera sig/har tatuerat sig bara för att ha en.

Annars tycker jag alla piercingar och örontöjningar är fula. Vissa tatueringar är snygga om dom är personliga och roliga, men 95 % är fula.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att tatuera sig för tatueringens skull är tråkigt. Om man nu ska tatuera sig är det väl för att ett visst motiv är snyggt, inte att tatuering är snyggt, känns som att alla i den här tråden (nästan) vill tatuera sig/har tatuerat sig bara för att ha en.

Annars tycker jag alla piercingar och örontöjningar är fula. Vissa tatueringar är snygga om dom är personliga och roliga, men 95 % är fula.

Tror inte dom som har en här iaf har tatueringen bara för tatuerandets skull. Kan anta att många som inte har tänker så, "åh, jag ska fan tatuera mig direkt när jag är 18/har tid/pengar". Sen frågar man vad/var dom ska tatuera sig och då har dom ingen aning, för dom vill bara ha en tatuering.

Tog mig tre år att bestämma mig för mina tatueringar och har gått nu i fyra år och spånat för mitt nya stora projekt som jag inte är klar med när jag ska påbörja. Min polare och jag har båda snöat in oss på tatueringar efter våran första, för det är fan så jävla najs. han har nu fem tatueringar som jag varit med på sittningen tre gånger av. Han är dock mer spridd, vilket inte jag är som är ute efter flera små som ska passa ihop så bra som möjligt. En rolig sak var när vi var nere i Nässjö för att göra hans tredje (och senare också hans fjärde). Han skulle tattuera in "alltid trogen" på arabiska på underarmen och när han väl satt i stolen och hade kollat lite i böckerna innan så frågade han tatueraren om han hade några sittningar precis efter, vilket han inte hade så han pekade ut en tatuering (en ängel) som han satte på smalbenet under samma sittning. :P

Mitt egna problem är att jag vill ha en tatuerare på nära håll som är duktig på just det motivet jag är ute efter (asiatiskt) och att jag kan bli klar med det på så kort tid som möjligt utan att dra ut på det med för många sittningar. Har i princip allt klart och föreställt i huvudet, men det är bara att man ska orka börja agera också. Kommer antagligen bli så att jag hoppar över detta projekt och påbörjar mitt lite senare först istället då det inte är lite tidskrävande och antagligen kommer det då också att få mig att komma in i det igen, det har ju som sagt gått fyra år sen sist.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så om jag läste rätt så tog det alltså 3 år för dig att komma fram till att du ville ha flames på armarna? Får man fråga vad ditt nästa är? Flames på benen kanske...

----

Själv har jag inte tänkt något på att tatuera mig, har inte tänkt något på det. Skulle jag skaffa en tatuering skulle det nog vara för att täcka mina bristningar, men får se när de satt sig lite bättre eller vad man ska säga.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Nu har jag lite småmynt över. Eller, pengar finns.

Jag har bestämt mig för att tatuera mig, men jag vill ha lite tips.

Inget "TÄNK NOGA" eller "HUR KOMMER DU SE UT NÄR DU ÄR 60 ÅR". Det skiter jag i och det får mitt 60-åriga jag ta hand om då.

Vill ha lite förslag också. Tribaler, flames och annat sånt Volvo 740'igt är strikt förbjudet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag lite småmynt över. Eller, pengar finns.

Jag har bestämt mig för att tatuera mig, men jag vill ha lite tips.

Inget "TÄNK NOGA" eller "HUR KOMMER DU SE UT NÄR DU ÄR 60 ÅR". Det skiter jag i och det får mitt 60-åriga jag ta hand om då.

Vill ha lite förslag också. Tribaler, flames och annat sånt Volvo 740'igt är strikt förbjudet.

Justice-kors över ryggen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Justice-kors över ryggen.

Det var en kille i deras dokumentärfilm som hade tatureat in korset på ryggen (~20cm högt, började i nacken) och sedan på bröstet hade han korset när det är en rymdraket (karatemorfar vet säkert vad jag snackar om). Det var rätt coolt, annars kan du ju ha ett lite mindre Justicekors på underarmen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så om jag läste rätt så tog det alltså 3 år för dig att komma fram till att du ville ha flames på armarna? Får man fråga vad ditt nästa är? Flames på benen kanske...

Det var inte så att det tog 3 år för mig att komma fram till flames, utan jag bollade mellan olika idéer. Blev flamesen som tog första platsen just då.

Mina andra projekt är asien-inspirerat. Det som tagit tid för mig är egentligen att komma fram till vad och var jag ska ha grejerna. Jag ska tattuera båda armarna, det ska vara flera mindre objekt som ska sammanflätas med "japanska" vågor .. Kai fiskar, körsbärsblom, tomoes, drakar, samuraimasker m.m. Att fundera ut vart allt ska sitta och hur stort allt ska vara är jävligt svårt, eftersom tatueringar är permanenta och jag är perfektionist.

Det andra projektet är en lång asiatisk drake som ska ha sin svans runt mitt ena lår, ha sina bakben med klor in i min ljumske, för att sedan slingra sig upp på sidan och ut runt ryggen, upp över axeln och ha klorna på ena bröstet och huvudet ungeför mellan brösten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gadda det.

Nejrå, skojar bara. Har du några riktlinjer? Färg, svart'vitt', gråskala? New school tattoo? Old school?

Haha.

Jag är inte så inne på olika trender eller liknande inom tatuering. Jag vet inte skillnaden på new school eller old school.

Jag är mest sugen på en svart-vit och jag har mest tänk på höger underarm.

Justice-kors över ryggen.

Har faktiskt varit en idé jag haft, men jag har tappat den.

Det var en kille i deras dokumentärfilm som hade tatureat in korset på ryggen (~20cm högt, började i nacken) och sedan på bröstet hade han korset när det är en rymdraket (karatemorfar vet säkert vad jag snackar om). Det var rätt coolt, annars kan du ju ha ett lite mindre Justicekors på underarmen.

Gaspard har ju en sådan på underarmen själv.

Det var min första tanke att tatuera, men så såg jag att Gaspard hade en och det kändes lite.. copycat'igt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Yeah! Tog ut töjningen för några veckor sedan, och först nu kan jag ha vanliga örhängen igen. Vet inte vad som flög i mig då jag tog ut den, men jag antar att jag helt enkelt insåg att det inte riktigt var min grej :)

Funderar på att ta hål i läppen. Vad har ni för åsikter när det gäller en sådan piercing? Är det snyggare med en ring istället för en kula? Ska man ta det i mitten eller lite åt sidan? Behöver lite åsikter på dom punkterna. Snakebites är helt uteslutet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yeah! Tog ut töjningen för några veckor sedan, och först nu kan jag ha vanliga örhängen igen. Vet inte vad som flög i mig då jag tog ut den, men jag antar att jag helt enkelt insåg att det inte riktigt var min grej :)

Funderar på att ta hål i läppen. Vad har ni för åsikter när det gäller en sådan piercing? Är det snyggare med en ring istället för en kula? Ska man ta det i mitten eller lite åt sidan? Behöver lite åsikter på dom punkterna. Snakebites är helt uteslutet.

En ring på ena sidan är så jävla mupp, då är du bättre ute med snakebites som iaf ger lite symmetri.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...