Jump to content

Kroppsmodifikations-tråden


Mordos
 Share

Recommended Posts

När man rakar sig i ansiktet rakar man först medhårs och sedan mothårs för att komma närmare hårsäcken och på så vis slippa raka sig lika ofta.

Vet inte om de där röda sakerna enbart gäller för kön, men i ansiktet har aldrig jag fått några problem när jag använt denna rakteknik. När jag rakar där nere använder jag en hårtrimmer, går snabbast.

"Säcken drar man över med en hyvel och där kan man varken raka med eller mothårs eftersom håret växer för oregelbundet.

Mitt tips är alltså att strunta i hyvel om du skall raka runt om bananen, kör på med hårtrimmern.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte så konstigt.

Rakar du medhårs så kapar du håret en bit utanför hårsäcken, så det kommer synas en liten stubb, men man slipper utslag och kli.

Rakar man mothårs så rakar man i princip i hårsäcken, så skinnet växer över (1 dagen), sedan ska håret komma igenom skinnet igen(2dagen), det är det som gör att huden blir irreterad och man får röda utslag. Vilket är hemskt och framförallt fult som stryk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Sådär ja, nu sitter 8mm i örat. Som ni kanske minns så skrev jag några sidor tillbaka att jag försökte gå direkt från 5 till 8mm. Det gick inte bra. Jag köpte en sexa för några veckor sedan och nu idag köpte jag en 8mm, gick galant denna gång. Vad tycker ni är max gränsen på att töja? Jag menar, när blir det för mycket? Själv funderar jag på att skippa det jag har sagt tidigare om att inte töja mer än 10mm och sikta på 15 istället. Men som sagt, vid hur många mm tycker ni att det blir fult\för mycket?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg något markabelt. Sen förstår jag inte heller hur han hade lyckat få det att gå igenom utan åldern inne.

Iaf, en kille som satt mittemot mig på DH. Såg inget i mörkret, men när dom tände på söndagmorgonen fick man sig en chock. Killen kan absolut inte vart äldre än 15~. Han såg ut att vara i Kattälskarens ålder. Han hade töjningar i 20-25mm kalibern, ring i näsan, piercing mellan ögonen, två piercingar genom kinderna. Ja, han såg ut som dom där 40+'arna man ser på bilder som har alldeles för mycket piercingar. Nu är ju dom gamla nog, men när man ser det på en såpass liten kille.. Nja, vet inte om jag ville skratta eller gråta, det var i vilket fall otroligt fult.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Alltså, hur kan man ens komma på tanken att pierca sig på sådana markabla ställen som dessa? Mår illa när jag ser bilderna. Tycker att det här med piercings börjar gå allderles för långt nu :)

http://news.bmezine.com/2008/01/27/are-they-getting-popular/

Det där är ändå rätt tamt i jämförelse mot vad man KAN hitta. Dvs. t.ex. penis-splitting, snubben som försöker se ut som Voldemort - och jag skämtar inte ens, lizardman. osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BWAAAAAAAAHAHAHAHA! Hur kan man ens få tanken att vilja se ut sådär?

Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...