Jump to content

Kroppsmodifikations-tråden


Mordos
 Share

Recommended Posts

Vad är en töjning?

När man töjer tar man en stav (det finns allt från 4mm och uppåt tror jag) och trycker in den i hålet i örat så att det utvidgas.

Man börjar alltid i små skalor och arbetar sig upp mot bredare stavar, visst kan man säkert börja med en 8 mm när man nyss har tagit hålet, men det skulle vara otroligt smärtfullt imo :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill även påpeka att bilderna är i princip extremfall.

Har funderat på tatuering. Vet dock ej vad jag skall skaffa för tatuering och jag vill inte förhasta mig.

Btw, en tatuering går inte att ta bort va?

Jodå, med laser. Men det är både dyrt och det tar inte bort den HELT. Då det blir ärr och små missfärgningar efteråt.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har funderat på tatuering. Vet dock ej vad jag skall skaffa för tatuering och jag vill inte förhasta mig.

Btw, en tatuering går inte att ta bort va?

Laserbehandlingar kostar mellan det dubbla och tredubbla av priset du betalar för tattueringen. Du förstör ditt skinn så du kommer inte kunna tattuera dig på samma ställe igen, sen kommer du se förjävlig ut då lasern bränner sönder skinnet och ärrar dig för livet.

Så alla som vill tattuera sig, gör för fan inget ni kommer ångra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Innan man skaffar en tatuering, finns det möjlighet att gå runt med en snarlik låtsastatuering ett tag innan man bestämmer sig?

Tekniskt sett, ja. Men fungerar dock inte så bra i praktiken. Vad jag menar är alltså att du får en stencil på armen eller var du nu ska tatuera dig, och får ha kvar den där. Den försvinner efter ett par timmar, men om man fixar hem sådant papper själv liksom, så är det bara att applicera stencilen om och om igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har funderat på en mindre tatuering. Kanske av medelstorlek.

Då handlar det om designen. De flesta gillar att börja med underarmen, för det är diskret men syns ändå om man vill att det ska synas.

EDIT: Kursiva texten är fel, enligt min bror. De flesta gillar att börja med överarmen.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg en man på gatan.. han hade ett kors bakom knogarna, fast det var typ en piercing som satt under skinnet!

Vad kallas det? Såg ruggigt otäckt ut, han var väldigt utspökad och hade många olika piercingar och tatueringar, men just den där såg ut att göra ont (den var väldigt tuff dock :D )

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg en man på gatan.. han hade ett kors bakom knogarna, fast det var typ en piercing som satt under skinnet!

Vad kallas det? Såg ruggigt otäckt ut, han var väldigt utspökad och hade många olika piercingar och tatueringar, men just den där såg ut att göra ont (den var väldigt tuff dock :D )

Kan tänka mig att det är flesh plating av något slag. Kan fråga min bror om detaljer när han vaknar, och om jag har rätt om det så skiter jag i och editera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...