Jump to content

Kroppsmodifikations-tråden


Mordos
 Share

Recommended Posts

Kan anta att många som inte har tänker så, "åh, jag ska fan tatuera mig direkt när jag är 18/har tid/pengar". Sen frågar man vad/var dom ska tatuera sig och då har dom ingen aning, för dom vill bara ha en tatuering.

Känner en som är sån.

Ena dagen var han inte gaddad, andra dagen kom han till skolan med nått liknande nånting hämtat från FMA, hans kommentar var att "Det var coolt" sen dess har han gaddat en haj och nån rävliknande sak på andra armen. Lite slöseri på pengarna men vad vet ja.

---

Tog ut min piercing för inte så längesen, den som jag hade i ögonbrynet med den simpla anledningen att den började "trycka" sig utåt och det blev mindre och mindre hud som den faktiskt satt i.

Nu är ju en fråga, kan jag låta det läka ihop för att sedan ta ett nytt hål på samma ställe? Eller är det för riskabelt att göra nått sådant? (tänker mest på om samma sak skulle hända igen)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
Sugen på att ta piercing i näsan.

En sådan som sångaren i denn video har:

Men många jag pratat med tycker det är fult. Själv tycker jag det är riktigt grymt! :P

Vad tycker ni om ring i näsan? :)

Jag själv tycker att ring eller hål ö.h.t på näsan sådär är fruktansvärt fult. Septum är det enda rätta :P

Men du ska inte lyssna alltför mycket på vad annat folk säger utan tänk själv på vad du skulle trivas i! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Funderar på att tatuera mig. Ett porträtt av farsan, sen ska jag klämma in en text där det står "För Alltid" på samiska. Hade tänkt göra det den 10 december eftersom det då är årsdagen sen han dog.

Lite funderingar. Det är min första tatuering, och jag är beredd att ta mig runt i hela Sverige för att hitta en bra tatuerare. Någon som känner till en bra tatuerare?

Har tänkt tatuera den på vänstra sidan av bröstet eller på vänstra skulderbladet. Är det känsliga ställen? Har hört att det gör förjävla ont på bröstet eftersom revbenen ligger precis under.

Vad tror ni?

Redigerad av Mark
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar på att tatuera mig. Ett porträtt av farsan, sen ska jag klämma in en text där det står "För Alltid" på samiska. Hade tänkt göra det den 10 december eftersom det då är årsdagen sen han dog.

Lite funderingar. Det är min första tatuering, och jag är beredd att ta mig runt i hela Sverige för att hitta en bra tatuerare. Någon som känner till en bra tatuerare?

Har tänkt tatuera den på vänstra sidan av bröstet eller på vänstra skulderbladet. Är det känsliga ställen? Har hört att det gör förjävla ont på bröstet eftersom revbenen ligger precis under.

Vad tror ni?

Bäckenbenet, ryggraden, sidan av bröstkorgen, armbågarna, bakre underarmarna och främre smalbenen är dom mest smärtsamma ställena att tatuera sig på, helt enkelt där det inte finns mycket muskler mellan ben och skinn.

Sveriges bästa tattuerare finns nere i halland, minns inte namn men det är ungefär 2 års väntetid på att få honom. Kolla runt på ganska lokala studios, fråga dom som jobbar där om dom vet någon som är bra på porträtt-tattueringar, eftersom en tattuerare aldrig kan vara bra på alla sorters motiv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet ingenting om tatueringar eller så, men tycker det låter som en väldigt fin grej. Kör hårt.

Aye, verkligen, en meningsfull tatuering! Se till att hitta någon som är bra på ansikten, i värsta fall kan du få en sån här. Eller en sån här.

Jag är verkligen inte insatt i vilka studior det finns, och kan försvinnande få tatuerare, men den här snubben är rätt bra på ansikten. Men... Heh, rådfråga lite på tatueringsforum om bra porträttatuerare, istället för på GTAsajten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...