Jump to content

Kroppsmodifikations-tråden


Mordos
 Share

Recommended Posts

Jag gillar din idè, absolut inget fel på den, simpelt och bra!

Har en kompis som har liknande, men hans tatuering säger "Hårdrock".

Han använder ett lite mer stilrent typsnitt, jag tycker det ser schysst ut.

Jag tror att det där typsnittet kommer att bli lite för, 'blaskigt'. Du kanske kan hitta något i samma stil, fast lite 'lättare'?

Det är din kropp, du gör vad du vill. Jag ville bara tipsa lite. :)

Edit: Jag kommer att sitta i stolen ännu en gång och få lite bläck. Slänger upp en bild sen! :)

Härlig tatuering din polare har!

Jo, den där mallen jag postade var ju mest en inspirationskälla. Jag ska snacka med olika tatuerare som har erfarenhet av just gotisk stil, och se om vi kan komma fram till lite rakare och tydligare linejer, så att det inte blir, precis som du säger, blaskigt. Det här är min första tatuering (eller tatueringAR egentligen) så jag är rätt oerfaren.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Härlig tatuering din polare har!

Jo, den där mallen jag postade var ju mest en inspirationskälla. Jag ska snacka med olika tatuerare som har erfarenhet av just gotisk stil, och se om vi kan komma fram till lite rakare och tydligare linejer, så att det inte blir, precis som du säger, blaskigt. Det här är min första tatuering (eller tatueringAR egentligen) så jag är rätt oerfaren.

Det blir schysst skaru se! :thumbs-up:

Det är det bästa alternativet - prata med en tatuerare.

Du kan inte vara oerfaren när det gäller design och dylikt, det är ju bara du som vet hur du vill att tatueringen ska se ut.

Tatueraren ska hjälpa dig att skissa/redigera upp dina idèer.

Kör på, är själv ett metalhuvud så du har mitt stöd! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det blir schysst skaru se! :thumbs-up:

Det är det bästa alternativet - prata med en tatuerare.

Du kan inte vara oerfaren när det gäller design och dylikt, det är ju bara du som vet hur du vill att tatueringen ska se ut.

Tatueraren ska hjälpa dig att skissa/redigera upp dina idèer.

Kör på, är själv ett metalhuvud så du har mitt stöd! :D

MetalHorns-1-3_1218652_0.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jag är i färden med att köpa ny dator och försöker sälja min gamla på Blocket. Fick ett ganska kul mail, från en tatuerare som ville byta datorn mot att han tatuerar valfritt motiv på mig. happy_1182248_0.gif

Jag måste säga, i någon sekund tvekade jag ändå... Men knappast. Om jag någon gång i framtiden skaffar en tatuering ska jag 1) ha planerat det i minst ett halvårs tid 2) inte göra det genom en tatuerare jag hittat på Blocket.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska bege mig till en tatueringsstudio i morgon för att höra deras åsikt angående mig + en tatuering.

Jag har lite problem med min hy. Jag har något som kallas keloidbildning. När mina ärr läker så gör de det för mycket och jag får utstickande och rosa ärr.

Har läst runt lite om folk med samma problem, men de har lyckats tatuera sig utan problem.

Det jag vill tatuera är i alla fall ett citat från Into The Wild.

Det är den äldre mannen som vill adoptera Christopher som säger "When you forgive, you love".

Into The Wild är en av mina bästa filmer och citatet är även något jag står för, som passar mig perfekt som person då jag aldrig blir arg och har väldigt lätt att förlåta.

Känns även skönt att ha en tatuering som jag helt själv har kommit på.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska bege mig till en tatueringsstudio i morgon för att höra deras åsikt angående mig + en tatuering.

Jag har lite problem med min hy. Jag har något som kallas keloidbildning. När mina ärr läker så gör de det för mycket och jag får utstickande och rosa ärr.

Har läst runt lite om folk med samma problem, men de har lyckats tatuera sig utan problem.

Det jag vill tatuera är i alla fall ett citat från Into The Wild.

Det är den äldre mannen som vill adoptera Christopher som säger "When you forgive, you love".

Into The Wild är en av mina bästa filmer och citatet är även något jag står för, som passar mig perfekt som person då jag aldrig blir arg och har väldigt lätt att förlåta.

Känns även skönt att ha en tatuering som jag helt själv har kommit på.

:thumbs-up:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Vill tatuera in ett Biohazard märke på ena sidan av bröstet. På själva muskeln om man säger så, hur mycket tror ni det skulle gå på? Om det är en som täcker hela ytan där i helsvart.

Polarn har det, precis samma som du pratar om.

Varför vill du göra det?

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Polarn har det, precis samma som du pratar om.

Varför vill du göra det?

Tycker om märket, är zombie, apocalypse freak så vill ha något märke som säger det bara. Har funderat på det ett tag, vet att det är en ganska enkel sak att ha och att det är många som har. Men tycker det skulle vara snyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...