Jump to content

Kroppsmodifikations-tråden


Mordos
 Share

Recommended Posts

Martin hur blir det om man går i solen då menar nu när sommaren kommer o det är 30+ ute om man går i tshirt med en ny tatuering hur kan man skydda den då? Eller är man tvungen gå med en långärmad tröja? Eller räcker det att bara ha armen där tatueringen sitter så nära midjan som möjligt för att förhindra solljus komma på den? O när vet man exakt när den är läckt helt?

Så länge du inte utsätter tatueringen för direkt solljus (alltså ingen skyddande tröja osv) så ska det vara lugnt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Martin hur blir det om man går i solen då menar nu när sommaren kommer o det är 30+ ute om man går i tshirt med en ny tatuering hur kan man skydda den då? Eller är man tvungen gå med en långärmad tröja? Eller räcker det att bara ha armen där tatueringen sitter så nära midjan som möjligt för att förhindra solljus komma på den? O när vet man exakt när den är läckt helt?

Det räcker med att smörja in den med helosan(eller annan rekommenderad salva), men försök undvik att ha den i direkt solljus över längre stunder. Den har läkt klart när den slutar allt flagna. Det märks helt enkelt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...

Kunde ju stått något mycket värre, nu kommer ju alla bara tro att du chillar stenhårt på Magnus Bro.

Just att vi har talat ganska länge om någon form av "brödraskaps" tatuering gör faktiskt att jag inte ångrar mig lika mycket som jag skulle kunna göra. Hur ful den än är och hur illa den än blev gjord så betyder den ju faktiskt rätt mycket. Summa summarum, trots att den ser ut som den gör så ångrar jag det inte allt för mycket, just för innebördens skull.

Redigerad av antepanteboy
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kunde ju stått något mycket värre

Hehe. Två av mina vänner fick klockan fem på morgonen efter Fullmoon Party på Koh Phangan, Thailand, för sig att skaffa en tatuering. I enighet med deras (vår) extremt dåliga humor ville de ha något helt random och efter att ha diskuterat sig förbi "Jag är reko" landade de på Armageddon. Stavningen orsakade vissa bekymmer varför jag konsulterades, var rätt osäker men chansade på två d, vilket jag ju hade rätt i, problemet låg bara i att de också lagt till ett extra e. Så nu står det ArmageddEon på deras fötter.

Och sen en annan polare som tatuerade in Love (med o:et ersatt av ett hjärta) på högerarmen efter en blöt kväll i Indonesien, inte jättenöjd såhär i efterhand..

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska få mig lite bläck på armen.

Tänkte bara kolla med er vad ni tycker om en grej.

Designen är så gott som färdig. Men jag har börjat fundera på vad som skulle bli snyggast.

Tänker ha med något för mig och mina bröder. Hela tiden varit inställd på att ha våra favoritfärger som barn i tre "prickar".

men NU började jag fundera på om det ska vara det, våra födelseår eller våra initialer.

Färgerna skulle vara grönt blått rött

Åren 88 90 97

initialerna P D J

Vad tror ni? Blir färger tråkigt? Blir det snyggt med bara siffror? kan man få PDJ att betyda något konstigt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska få mig lite bläck på armen.

Tänkte bara kolla med er vad ni tycker om en grej.

Designen är så gott som färdig. Men jag har börjat fundera på vad som skulle bli snyggast.

Tänker ha med något för mig och mina bröder. Hela tiden varit inställd på att ha våra favoritfärger som barn i tre "prickar".

men NU började jag fundera på om det ska vara det, våra födelseår eller våra initialer.

Färgerna skulle vara grönt blått rött

Åren 88 90 97

initialerna P D J

Vad tror ni? Blir färger tråkigt? Blir det snyggt med bara siffror? kan man få PDJ att betyda något konstigt?

Penis Drilling Jokers

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska få mig lite bläck på armen.

Tänkte bara kolla med er vad ni tycker om en grej.

Designen är så gott som färdig. Men jag har börjat fundera på vad som skulle bli snyggast.

Tänker ha med något för mig och mina bröder. Hela tiden varit inställd på att ha våra favoritfärger som barn i tre "prickar".

men NU började jag fundera på om det ska vara det, våra födelseår eller våra initialer.

Färgerna skulle vara grönt blått rött

Åren 88 90 97

initialerna P D J

Vad tror ni? Blir färger tråkigt? Blir det snyggt med bara siffror? kan man få PDJ att betyda något konstigt?

Har inget bra förslag på hur du kan göra, men jag tyckte att det lät coolt med tre prickar. Har generellt haft lite svårt för datum-tatueringar på sistone, men sålänge det inte är smaklöst kan det väl vara OK.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Penis Drilling Jokers

:lol:

Har inget bra förslag på hur du kan göra, men jag tyckte att det lät coolt med tre prickar. Har generellt haft lite svårt för datum-tatueringar på sistone, men sålänge det inte är smaklöst kan det väl vara OK.

Jo jag satt och ritade lite själv (inte alls bra men ändå) och tycker nog att det blir snyggare så som jag tänkt mig från början. Det ger lite mer mystik åt det hela också. vilket är lite meningen. Det ska vara JAG som vet vad den betyder.

Det blir coolt så som jag fått den uppritad men tänkte att man ju ska tänka igenom alla möjliga idéer innan man verkligen har den fast på kroppen. Blir ju lite trist om man ångrar sig.

Tråkigare och Auschwitzigare med datum än färgprickar.

Det har du rätt i!

Jag kör på färgprickar! Så länge ingen blir sjuk är det imorgon det gäller. Trodde jag skulle vara nervös eftersom att det är min första. Men jag känner mig mer taggad och sugen på att få det undanstökat. Lite rädd att jag ska vara "mesig" och tycka det gör jätteont i början... Men jag får väl bita ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...