Jump to content

Kroppsmodifikations-tråden


Mordos
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Woah, det där var otippat. Mycket tvekan innan? Ska gadda mig i slutet av månaden och funderar på ringfingret, tvekar som fan om det är för vågat eller inte.

Tänkte i ett par dagar att jag ville ha en tatuering på handen.

Så, efter ett par dagar så kom jag på att en ros hade varit fin.

Skickade mail till tatueraren, fick svar och en skiss. Satte över 500,- i bokningsavgift och gjorde tatueringen efter ett par dagar.

Fingrar är nått jag kommer göra snart också. Men först måste jag göra övre underarmen. Känns tomt med ena armen fullsleeve och en ros på andra handen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Kommer aldrig någonsin kunna bestämma mig för motiv. Har velat tatuera underarmen i säkert två år nu. sad_1182040_0.gif

Vilka sidor, om några, letar ni inspiration på?

Allt jag vet är att jag vill ha något ganska abstrakt. Snygga mönster och former et cetera. Samtidigt ska det inte bara vara klotter utan ett subtilt motiv. En eller två färger.

Ja, ni hör. Det här kommer aldrig gå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ptja, det enklaste vore ju att gå till en lokal tatuerare, förklara så specifikt du kan vad du vill ha och sedan låta honom skissa upp någonting.

Men då brukar man väl köra på den tatueringen direkt? Hade velat se en design jag gillar, sedan fundera i ett par veckor på att jag 100% vill ha den och sedan köra på den.

Edit: Den här killen gjorde sjukt fräcka tatueringar måste jag säga.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men då brukar man väl köra på den tatueringen direkt? Hade velat se en design jag gillar, sedan fundera i ett par veckor på att jag 100% vill ha den och sedan köra på den.

Inte nödvändigtvis. Det är ju du som ska bära den i resten av livet och om du inte är helt säker så ska du ju absolut inte göra den. När skissen är färdig så får du säga vad du tycker, ge kritik och antagligen få en kopia att ta hem om du vill fundera lite extra. Visst, det kanske blir lite dyrare om du vill ändra på den efter första skissen, men i det stora hela så är det värt det.

Tycker rent generellt att man ska lita på en tatuerares omdöme. Dom vet oftast vad som blir bäst och personligen blir jag alltid nöjd i slutändan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte nödvändigtvis. Det är ju du som ska bära den i resten av livet och om du inte är helt säker så ska du ju absolut inte göra den. När skissen är färdig så får du säga vad du tycker, ge kritik och antagligen få en kopia att ta hem om du vill fundera lite extra. Visst, det kanske blir lite dyrare om du vill ändra på den efter första skissen, men i det stora hela så är det värt det.

Tycker rent generellt att man ska lita på en tatuerares omdöme. Dom vet oftast vad som blir bäst och personligen blir jag alltid nöjd i slutändan. :)

Ett bra exempel är när jag gjorde mina rosor.

Min tanke var hela tiden att det skulle vara en bukett med ett band om (fortfarande tre rosor dock).

Fick se skissen och föll direkt för den. Han hade bara tre rosor att gå på vilket kanske var tur för såhär i efterhand hade det sett tomt ut med bara stjälkar och ett försök till att klämma in tre rosor under armvecket.

Går du till en etablerad tatuerare så har hen så pass mycket erfarenhet att de vet vad som blir bäst/snyggast och vad man bör undvika.

Tror även att det är bra om du, Siana, ber om att få se om de gjort något liknande det du tänker dig också.

Då kan man se om hen är bra på vad du vill ha eller ej :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte försöka tatuera mig hos den här killen tror jag: http://www.eviltwinstattoo.se/johan

De gör bara egendesignade tatueringar. Men jag måste ju fortfarande veta i alla fall några riktlinjer att ge dem! wink_684833_0.gif

Om det inte finns någon värd i Kph kanske. Har hört att Evil Twins har brutal väntetid. Får fundera lite på det här, tack för er hjälp.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...

Gaddtid bokad efter sommaren! Blir på handleden med motiv från världens bästa TV-serie (Twin Peaks)

Blir antingen denna

http://i.imgur.com/mg0GO95.png

eller denna

http://i.imgur.com/6ZbhheX.png

Har inte riktigt bestämt mig än men det lutar mer åt den första.

Diggar den första riktigt mycket, har inte kollat något på Twin Peaks dock. Vad betyder symbolerna?
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...