Jump to content

Kroppsmodifikations-tråden


Mordos
 Share

Recommended Posts

Tjusigt :) hur fan kan du ens ha plats med såpass stora tatueringar än? :D

Tack! :) Jadu! Ögat där var bara en "Filler" för att försöka få all plats utnyttjad. Medusan sitter på låret, och det är enda tatueringen jag har på mina ben! :) Gjorde den på Heidi Hay Tattoo party i september. Dawid Wall på Old Number 5 i stockholm som tatuerade, riktigt duktig kille!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 months later...
  • 1 month later...

Behöver lite tips.

Är sugen på att ta min tatueringsoskuld snart och sitter och spånar på idéer. Vill skriva min Mosters namn på min arm i någon snygg kalligrafi stil. Vet dock inte om jag bara ska ha namnet eller om jag ska lägga till något mer. Vet inte hur jag ska förklara, men vill inte ha något som har med hennes död att göra och inget kristet och så vidare. (Kors, datum, r.i.p ect). Vill minnas henne och inte hennes död, om ni förstår.

Men att skriva ett tjejnamn på armen kan ju skapa en del fördomar av folk som inte känner mig. Eller? Är det någon som har någon idé? Har tänkt om man kanske ska lägga till någon lite mindre text vid namnet eller något. Men frågan är vad man ska ha. (vill att det ska vara på engelska).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver lite tips.

Är sugen på att ta min tatueringsoskuld snart och sitter och spånar på idéer. Vill skriva min Mosters namn på min arm i någon snygg kalligrafi stil. Vet dock inte om jag bara ska ha namnet eller om jag ska lägga till något mer. Vet inte hur jag ska förklara, men vill inte ha något som har med hennes död att göra och inget kristet och så vidare. (Kors, datum, r.i.p ect). Vill minnas henne och inte hennes död, om ni förstår.

Men att skriva ett tjejnamn på armen kan ju skapa en del fördomar av folk som inte känner mig. Eller? Är det någon som har någon idé? Har tänkt om man kanske ska lägga till någon lite mindre text vid namnet eller något. Men frågan är vad man ska ha. (vill att det ska vara på engelska).

Datum är ju annars ett effektivt sätt att få folk att inse att tatueringen är till minne av någon som gått bort, och inte någon gammal högstadieflamma man ristat in i kroppen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Min storebror ska investera i mig genom att lägga ihop till en tatueringsmaskin, så att han kan slippa betala dyra pengar för att dekorera sin kropp i framtiden. Förhoppningsvis ska jag kunna bli någorlunda bra på att tatuera också.

Har i alla fall börjat skissa ihop lite idéer för framtiden.

zmask_1260457_0.png

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Inte för att vara den som är den, men vad är skillnaden?

tribal-nike-logo-tattoo-on-back-neck_1263400_0.jpg

Att man i det där fallet är en vandrande reklampelare för kläder/skor, och inte för ett band/genre? Typ? Utöver det inte så hemskt mycket skillnad. Är du osäker på vad symbolen egentligen står för så är det loggan för In Flames senaste skiva. :)

9148WBk6tgL_SL1500__1263401_1.jpg

Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att man i det där fallet är en vandrande reklampelare för kläder/skor, och inte för ett band/genre? Typ? Utöver det inte så hemskt mycket skillnad. Är du osäker på vad symbolen egentligen står för så är det loggan för In Flames senaste skiva. smile_1181703_0.gif

Ah. Trodde nämligen det var något klädmärke med tanke på kepsen.unsure_1184240_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Tatuerade ännu ett litet ankare under min visit i England. Tatueraren i fråga var totalt inkompetent, gick för djupt och ärrade mig ganska bad. Får dra en cover up snarast...

Inte ens min polare, efter att bara ha tränat på ett par apelsiner gick för djupt/för grunt, måste varit en jubelidiot du tatuerade dig hos!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...