Jump to content

Kroppsmodifikations-tråden


Mordos
 Share

Recommended Posts

Har planerat att göra min första tatuering i Juni när mina skattepengar kommer + får tillbaka från en skuld också. Tänkte höra den ska sitta på under armen hur länge måste jag gå med skydd när det är sol? O när kan man bada med tatueringen under sommaren? Är det 2-3 veckor den ska skyddas? Måste man gå med långärmad tröja eller kan man skydda den på annat sätt om man har tshirt eller linne på sig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har planerat att göra min första tatuering i Juni när mina skattepengar kommer + får tillbaka från en skuld också. Tänkte höra den ska sitta på under armen hur länge måste jag gå med skydd när det är sol? O när kan man bada med tatueringen under sommaren? Är det 2-3 veckor den ska skyddas? Måste man gå med långärmad tröja eller kan man skydda den på annat sätt om man har tshirt eller linne på sig?

Varför slösa bort skattepengarna?!

Gör som Wang! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför går siffrorna åt fel håll, och har klockslaget någon speciell betydelse?

Jag ville göra en exakt kopia av omslaget, klockslaget har alltså ingen personlig mening. Samma sak att den går baklänges, ingen speciell mening.

... och för de som inte vet, så är det omslaget till In Flames cd "Sounds of a playground fading":

In-flames-sounds-of-a-playground-fading_1234357_0.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ingen tatuering alls för tillfället men jag har åtminstone två gaddningar jag ska se till att få gjorda under våren. :)

Har du bestämt motiv och "zones"?

Jag gillar den. :yes:

Har bestämt mig för ett motiv - nu vill jag bara hitta rätt studio. Usch, det är väl nackdelen med att tatuera in någonting associerat till Djurgården. Vill inte direkt råka hamna hos en mupp som hejar på ett annat lag och inte gör sitt bästa.

tss.

Haha, låter ganska oprofessionellt.

Ta-daa!

Intressant motiv men vetefan om det gör sig som tatuering. Ser ganska "mörk" ut, lite svårt att bedöma utifrån ett foto iofs.

Varför slösa bort skattepengarna?!

Gör som Wang! :)

Geez. Jag har länge tyckt att det är en djupt tragisk sinnebild av samhället när folk står och köar i åtskilliga timmar och startar kravaller för att få köpa någon ny pryljävel.. men det där tar ju allt till nya nivåer. Galet. :mellow:

---

Vad gäller tatueringar finns det egentligen endast ett "motiv" som jag personligen skulle kunna tänka mig att karva in utan att behöva ångra motivvalet eller tröttna på det i framtiden eller, hemska tanke, riskera att motivet blir wt-klassat. Det motivet är att rista in mina barns namn om jag, Insha'Allah, någon gång välsignas med sådana. När den dagen kommer kan jag mycket väl tänka mig att lägga mig under nålen men fram till dess tvivlar jag på att något får pryda min kropp. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du bestämt motiv och "zones"?

Jag gillar den. :yes:

Haha, låter ganska oprofessionellt.

Intressant motiv men vetefan om det gör sig som tatuering. Ser ganska "mörk" ut, lite svårt att bedöma utifrån ett foto iofs.

Geez. Jag har länge tyckt att det är en djupt tragisk sinnebild av samhället när folk står och köar i åtskilliga timmar och startar kravaller för att få köpa någon ny pryljävel.. men det där tar ju allt till nya nivåer. Galet. :mellow:

---

Vad gäller tatueringar finns det egentligen endast ett "motiv" som jag personligen skulle kunna tänka mig att karva in utan att behöva ångra motivvalet eller tröttna på det i framtiden eller, hemska tanke, riskera att motivet blir wt-klassat. Det motivet är att rista in mina barns namn om jag, Insha'Allah, någon gång välsignas med sådana. När den dagen kommer kan jag mycket väl tänka mig att lägga mig under nålen men fram till dess tvivlar jag på att något får pryda min kropp. :ph34r:

Alltså varför tatuera in barnens namn?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tips på typsnitt sökes!

Funderar på att tatuera in "If you never take a chance, you'll never get anywhere" och skulle uppskatta lite tips på typsnitt som ni tycker kan passa till texten. Har några stycken jag väljer mellan, men fler är alltid välkomna!

Den här, helt klart!

post-9459-0-99013300-1333909029.jpg

  • Gilla 8
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tips på typsnitt sökes!

Funderar på att tatuera in "If you never take a chance, you'll never get anywhere" och skulle uppskatta lite tips på typsnitt som ni tycker kan passa till texten. Har några stycken jag väljer mellan, men fler är alltid välkomna!

Vill inte vara en bitch som kommer här och domderar, men betänk först valet av

1) en tatuerad mening

2) en tatuerad mening som är en skolboksklyscha, och dessutom på engelska.

3) ett vanligt koncept bland douchebags (inte sagt att du är en douchebag).

4) något man kanske inte kan "stå upp för", eller... det är snarare ett ganska fyrkantigt budskap.

Mina ören, peace out.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill inte vara en bitch som kommer här och domderar, men betänk först valet av

1) en tatuerad mening

2) en tatuerad mening som är en skolboksklyscha, och dessutom på engelska.

3) ett vanligt koncept bland douchebags (inte sagt att du är en douchebag).

4) något man kanske inte kan "stå upp för", eller... det är snarare ett ganska fyrkantigt budskap.

Mina ören, peace out.

Jorå, har tänkt i liknande banor också. Hörde meningen första gången av min bror, och den har liksom fastnat i min hjärna. Kan ha att göra med att han är handikappad och har upplevt sjukt mycket mer än vad jag gjort.

Det känns lite som att meningen har fungerat lite som en drivkraft för mig. Har gått från en att ha varit rätt tillbakadragen till en lite mer självsäker och spontan person.

Edit: Nu lät väl det där säkert lite klyschigt, men så känner jag i alla fall.

Är sjukt imponerad och stolt över min bror som är grymt framåt, låter inget stå i vägen för honom.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har planerat att göra min första tatuering i Juni när mina skattepengar kommer + får tillbaka från en skuld också. Tänkte höra den ska sitta på under armen hur länge måste jag gå med skydd när det är sol? O när kan man bada med tatueringen under sommaren? Är det 2-3 veckor den ska skyddas? Måste man gå med långärmad tröja eller kan man skydda den på annat sätt om man har tshirt eller linne på sig?

Det tar cirka 1-2 veckor för en tatuering att läka. Varierar från person till person. Under den tiden ska du undvika, bastu, att bada och sola. Och med bada så menar man självklart badhus osv. Dusch och så är inga problem, och då ska man även se till att tvåla in den. Färgen kommer då lossna, men det är bara rester, så det är ingen fara. Efter att den har läkt kan du visa den för solljus, men se till att smörja in den med solkräm, annars kommer den blekna och bli ful. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Martin hur blir det om man går i solen då menar nu när sommaren kommer o det är 30+ ute om man går i tshirt med en ny tatuering hur kan man skydda den då? Eller är man tvungen gå med en långärmad tröja? Eller räcker det att bara ha armen där tatueringen sitter så nära midjan som möjligt för att förhindra solljus komma på den? O när vet man exakt när den är läckt helt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...