Jump to content

Resetråden


RavenE
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Gött! Vad planerar du att göra där?

Oj, jag/vi har ju inte hunnit planera så mycket men några få grejer är jag 100% säker på redan nu:

-Besöka British Museum minst 3 ggr. Det här är en no-brainer, jag valde t.o.m. hotell så att det skulle vara gångavstånd till museet. Ja, jag är intresserad av historia, so sue me.

-Besöka Churchill War Rooms.

-Gå och se West End-uppsättningen av The Lion King. Älskar Lejonkungen och har alltid velat se musikalen! :w000t:

-Besöka Towern. Turistfälla nr 1.

Saker jag väldigt gärna vill göra men som inte är spikat:

-Har funderat på att gå och se fotboll när jag ändå är där. Villa spelar derby i Wolverhampton den veckan men det känns som ett lite för stort projekt att åka ända dit. Det andra problemet är att mitt resesällskap är totalt ointresserad av sport.. :|

-Bli bjuden på eftermiddagste hos Hennes Majestät Drottningen.

-Gå på dejt med Emma Watson.

@ni som varit där: tips på saker att göra/se?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Heja Umberto!

Ska du inte besöka klassikern HMS Belfast då? Om du ska på pub rekommenderar jag The Red Lion precis utanför Downing Street. Klassisk engelsk pubmiljö. Ta gärna båten till Greenwich om du har tid och det är sol ute. Riktigt vackert där.

Tack för tipsen. Ja, jag har läst mycket bra om den där båten och den ser otroligt intressant ut. Med största sannolikhet blir det ett besök dit. Gå på pub är givetvis också en självklarhet, ska tatuera in Red Lion i knävecket så jag kommer ihåg det. På tal om det, kan du rekommendera några klubbar och barer? Gärna i West End. Går troligtvis ut mitt i veckan om det spelar någon roll.

Var någonstans i London bor du förresten? Menar då inte exakta adressen, utan stadsdel/område.

Redigerad av Umberto
typo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det krångligt att resa mellan Kina och Tibet? Blåste det mycket på toppen?

Egentligen var det inte krångligt alls att resa mellan Tibet och Kina då vi bokade allt genom vårat hostel i Chengdu (Sims Cozy Garden).

Hade vi inte gjort det och försökt själv tror jag det had varit krångligare då man behöver 3 stycken papper/permits för att komma in i Tibet. Ett för att komma in, ett för att vara i Lhasa och ett för att röra sig utanför Lhasa.

Och som Stell sa, vi var ju aldrig på toppen. Tyvärr. Men det var kallt. -25

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipsen. Ja, jag har läst mycket bra om den där båten och den ser otroligt intressant ut. Med största sannolikhet blir det ett besök dit. Gå på pub är givetvis också en självklarhet, ska tatuera in Red Lion i knävecket så jag kommer ihåg det. På tal om det, kan du rekommendera några klubbar och barer? Gärna i West End. Går troligtvis ut mitt i veckan om det spelar någon roll.

Var någonstans i London bor du förresten? Menar då inte exakta adressen, utan stadsdel/område.

Vettefan vad hans område kallas (jag vill säga Shoreditch, men Google Maps brukar ha så jävla fel när det gäller sådant här) men... Spitalfield Market ligger ett stövelkast bort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipsen. Ja, jag har läst mycket bra om den där båten och den ser otroligt intressant ut. Med största sannolikhet blir det ett besök dit. Gå på pub är givetvis också en självklarhet, ska tatuera in Red Lion i knävecket så jag kommer ihåg det. På tal om det, kan du rekommendera några klubbar och barer? Gärna i West End. Går troligtvis ut mitt i veckan om det spelar någon roll.

Var någonstans i London bor du förresten? Menar då inte exakta adressen, utan stadsdel/område.

Problemet är bara att det finns minst ett femtiotal pubar som heter The Red Lion, haha! Har på egen hand sett hela fem stycken och fick då lust att googla namnet varpå bra många resultat kom upp.

Om du bor vid West End bör du vara nära Camden där du har fina klubbar som KOKO (populär och trevlig). Proud är en mindre klubb/bar/samlingsställe, men också mysigt och annorlunda. Om du vill besöka någonting mer klubbigt kan jag rekommendera Pacha London som inte ligger långt därifrån. Trevliga barer och mindre klubbar finns nästan vid varenda gatukant, så det bör inte vara några problem att finna.

Själv bor jag väldigt centralt, bara tio minuter ifrån Tower Bridge & London Bridge, nära Shoreditch. Shoredtich är annars stadens nya festområde och kallas redan för "det nya West End". Finns otaligt många klubbar och trevliga hak (Cargo är ett mindre hak som kombinerar klubb, bar och pub - en personlig favorit). The Hoxton Pony är en gemytlig cocktail bar med lite mer klubbig känsla. Har dock ingen större koll på vilka som är mer aktiva/välbesökta under veckodagarna (förutom fredag).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 months later...

Jag skall alldeles strax bege mig ner till den Kroatiska kusten för en veckas segling, är det någon som har någon erfarenhet av detta eller av Kroatien i andra tappningar?

Mormor och morfar har, det brann utav bara helvete i en skog ganska nära deras hotell i flera dagar, helt utan kontroll.

Lycka till!

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Söker tips. Jag och min kvinna ska iväg på lite minisemester 15-19 Juli. Vi kommer inte längre än till Malmö/Köpenhamn eftersom det är så få dagar och kort varsel, men det kan nog bli trevligt ändå. Vi lånar min systers fina lägenhet i centrala Malmö och har det som utgångspunkt.

Ni som har varit mycket i Köpenhamn: vad kan man göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om tre veckor åker jag tillbaka till USA för att bila i de norra staterna i tre veckor. Ska bli så jäkla kul att få se Yellowstone, Badlands och Denver. Vi börjar i Chicago, Illinois, där vi också började förra året, men istället för att åka ner i Missouri så drar vi bortåt Iowa, South Dakota, Montana, Wyoming, Colorado, Nebraska, in i Iowa igen och slutligen tillbaka till Chicago. Längtar!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...