Jump to content

Resetråden


RavenE
 Share

Recommended Posts

Vi var borta sex veckor.

Ni tjänar nog på att boka Bellagio så sent som möjligt. Men hotellen i LV har ju typ 5000 rum var.

Great! Då finns det säkert ett rum över till oss när vi kommer dit.

--

Åker imorgon bitti. Har inte haft resfeber på flera år, förrän idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den 11:e augusti ska vi samlas på Arlanda för att åka på kick-off. Enbart två av 60~ i företaget vet vart vi ska åka, kommer vara borta tre nätter i en stad i Europa. Otroligt spännande, hoppas på Barcelona! Bästa av allt är att företaget står för notan. B)

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har blivit Kopenhamn, Amsterdam, Berlin, Wien och Zagreb hittils. Igar sa kastade vi en pil pa en kroatienkarta och hamnade i kuststaden Zadar. Sa sjukt javla najs stalle att jag aldrig vill aka harifran. Resan ar hittils over all forvantan med massa nya vanner och harliga upplevelser. Ikvall ska vi till ett stalle som Hitchcock utsag till varldens vackraste plats att se solnedgangen ifran.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Spajdermän, reserapport? yes_1046272_0.gif

Jag trodde jag hade lämnat kortversionen, men tydligen inte :P Jag gör det nu istället och skriver möjligtvis ett längre inlägg när jag orkar. Låter bra? :rolleyes:

--------------

Stockholm-Köpenhamn-Hamburg-Berlin-Prag-Budapest-Belgrad-Sofia-Aten-Patras-Venedig-Genève-Frankfurt-Amsterdam-Köpenhamn-Stockholm

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Imorgon borjar resan hemmat. Blir typ 12h natttag fran Ljublijana till Prag, stanna i Prag 5 timmar, tag till Berlin, byta dar till Kopenhamn 6 timmar och sen 5 timmar till Stockholm. Tur att jag kopt en samlingsbok med samtliga Hercule Poirot-bockerna.

Har varit en enormt najs resa i alla fall trots att jag blivit bestulen 2 ganger. Fick projsa 1600:- pa svenska ambassaden i Thessaloniki for passet vilket jag verkligen inte hade rad med. :(

Vi har nu varit i Amsterdam, Berlin, Wien, Zagreb, Zadar, Split, Ploce, Sarajevo, Belgrad, Skopje, Thessaloniki, Athen, Patras, Bari, Parma, Trieste och nu Ljublijana med otaliga byten och stopp daremellan. Kanns som vi hetsat lite sahar i efterhand med sa pass manga stader men det ar nog okej. Sen sa samma dag jag kommer hem aker jag nastan direkt till Arlanda och ar i Island i tva dagar. Det jag saknar mest ar nog bara att fa vara mig sjalv for en stund. Typ chilla i mjukisbyxor framfor datorn med en snusdosa och en kanna kaffe.

edit: ganska snarlik reserutt, spajderman. Akte ni farjan over till Venedig fran Patras? Vi upptackte forst i efterhand att aven "flygplansstolarna" var "gratis" for interrailare men vi hade kopt dack-biljetter. :(

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Woot, försenad post ;P

Spenderade nån timme i göteborg med att gå runt och titta, drog från centralen ner till hamnen och fotade lite sen drog jag till Nordstan och sprang runt bland butiker, woh. Nördig som man är och eftersom jag inte visste vad det fanns att göra i göteborg (liseberg = stängt) så drog jag på bio, såg "Rise of the Planet of the Apes". Bra film! =D

Efter det så mötte man upp med IceCandy aka FloppyCat! Hade inte planerat på att träffa någon i stan men jävlig glad att det blev av^^ Spenderade några timmar på en bar sen begav vi oss sakta tillbaka dit vi kom ifrån. Blev ett par pauser på vägen, sitta och slappa på marken vid nått torg, sökte skydd från regnet i nån klätterställning på en lekplats, random stuff.

Regnet ville inte sluta utan blev bara värre, så de var dags att dra sig hem. Vi kom fram till att hon inte kunde ta sig hem, spårvagnarna hade uppehåll i några timmar, så jag tvingade in henne i en taxi och skickade iväg henne, weh.

Stort tack till FloppyCat som gjorde min vistelse i Göteborg bättre än jag någonsin kunde gjort själv ;>

Nästa stop på resan var Oslo, men den uppdateringen får jag ta senare ;> Natt-tåget jag sitter på är nästan framme så det är bye bye internet tills vidare. (Älska att NSB har fritt WiFi på deras tåg!)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, då är det min tur att dra.

Åker till Brescia, Italien på fredag. Hatar, hatar, hatar att flyga. Sover knappt nu pga rampfebern...

I alla fall, skall dit och hälsa på släkt och vänner och sola och bada och dricka vin.

Brukar införskaffa lite spel där med eftersom det oftast är lite billigare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...