Jump to content

Resetråden


RavenE
 Share

Recommended Posts

Inget är bokat än, det är snarare en del av kompisgänget som försöker tjata med mig. ^_^

Jo, det känns som att jag borde kunna klara mig på 200 kronor om dagen i matpengar och kanske 300-350 på dryck ifall det är så bra erbjudanden som alla säger.

Får se hur jag gör, det handlar mest om att att jag vill ha ett hum om hur mycket som kommer gå åt där nere innan jag bestämmer mig. Själva resan kostar 3000 vilket inte alls känns så mycket.

Tror jag använde typ 3000 i fickpengar båda gångerna jag var där.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

7100???!!! :crazy::crazy::wacko::o Det låter för bra för att vara sant! Hur i h-e går det ihop? Hur kan det vara så billigt? Tänker ni cykla dit?

Gamblar ni förresten mycket när ni är där?

Flyg Stockholm-Chicago 4400:-

Aria 2 dagar 850:-

Imperial Palace 11 dagar 1100:-

Ceasars Palace 3 dagar 800:-

totalt 7150:- (kan skilja någon femtiolapp här och där.)

I San Diego kommer hotellet hamna på ca 850:-, sen har vi bestämt nu att göra ett stopp i Irvine Ca (Orange County) för att se på Kings Of Leon och Band Of Horses, där hitta jag hotell för 550:- men det är ett hotell inom den kedjan som jag jobbar för så jag kommer nog få personalrabatt på det.

Grejen med Vegas är att det är inte rummen hotellen tjänar pengar på, dom är så gott som gratis, spelar du och vinner säg 500 dollar så är det ganska vanligt att dom erbjuder dig en svit gratis för en natt. Dom tjänar pengar på allt annat utom just boendet. Sen gäller det antingen ha is i magen eller boka tidigt, ju närmare man kommer sin resa ju fler hotell släpper billiga rum.

Flyget hade vi dock otroligt flax med den här gången, vi flyger SAS och dom brukar inte vara så billiga, rätt som var en dag så hade priserna sjunkit så lågt, sist jag kollade låg samma resa på drygt 6000:-.

Man kommer inte undan spelandet, jag är ingen storspelare, men man hamnar ändå framför ett blackjack bord då och då, eller drar i slot machines, finns några i vårat sällskap som redan anmält sig till pokerturneringar på Bellagio bla, dom åker dit mest för att spela.

Jag har dock aldrig lämnat Las Vegas som förlorare, alltid kommit hem med 200-300 dollar extra på fickan B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Jävligt billigt hotell. 100:-/natt.

Säker på att du har rätt uppgifter?

Well..allt är ju betalt och klart och jag har en bokningsbekräftelse jag kan visa upp om dom skulle börja bråka om det. Men är rätt säker på att det stämmer, om jag ska vara helt ärlig så tror jag att man kan komma ännu billigare undan om man letar och snackar till sig bättre priser på plats, som jag skrev tidigare så är det inte hotellrum som Las Vegas tjänar pengar på.

Morfar: Du får allt bjuda på lite bilder och skriva om vad ni gjort när du kommer hem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket är det smartaste sättet att göra med pengar när man ska tågluffa i europa? Borde man växla pengar i förväg? Borde man växla pengar när man anländer till ett nytt ställe? Borde man enbart använda kortet? Borde man använda kortet för att ta ut pengar när man anländer till ett nytt ställe?

Vet någon vad som gäller för Handelsbankens Bankkort Visa? Avgifter vid köp utomlands osv. Jag hittar inget på hemsidan :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket är det smartaste sättet att göra med pengar när man ska tågluffa i europa? Borde man växla pengar i förväg? Borde man växla pengar när man anländer till ett nytt ställe? Borde man enbart använda kortet? Borde man använda kortet för att ta ut pengar när man anländer till ett nytt ställe?

Vet någon vad som gäller för Handelsbankens Bankkort Visa? Avgifter vid köp utomlands osv. Jag hittar inget på hemsidan :(

Jag växlade in typ 1500 svenska till Euro. Det kan räcka riktigt långt, beroende på hur ni tänkte leva. Tänk på att det kostar uppemot tre euro för varje uttag, så när du väl tar ut pengar - ta ut så att du klarar dig i typ fem dagar. Jag betalade aldrig med kortet. Det kändes risky.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag växlade in typ 1500 svenska till Euro. Det kan räcka riktigt långt, beroende på hur ni tänkte leva. Tänk på att det kostar uppemot tre euro för varje uttag, så när du väl tar ut pengar - ta ut så att du klarar dig i typ fem dagar. Jag betalade aldrig med kortet. Det kändes risky.

Hittade nu.Det kostar 35kr/uttag i andra valutor än Euro där det kostar 0kr/uttag. Däremot finns det någon valutaväxlingsavgift på 1,5%/köp eller uttag. Vad är detta?

De länder som inte använder euro, brukar de ta emot euro?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och några vänner vill åka till Tyskland. Från början var det tänkt att det skulle vara en öl- och spritresa, och det kommer det givetvis också bli, men vi är inte intresserade av den hets som förekommer där nere. Alltså ner - lasta - åka hem på en halvtimma. Därför funderar vi på att ta en weekend i någon nordtysk stad. Vart borde vi åka?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grejen med Vegas är att det är inte rummen hotellen tjänar pengar på, dom är så gott som gratis, spelar du och vinner säg 500 dollar så är det ganska vanligt att dom erbjuder dig en svit gratis för en natt. Dom tjänar pengar på allt annat utom just boendet. Sen gäller det antingen ha is i magen eller boka tidigt, ju närmare man kommer sin resa ju fler hotell släpper billiga rum.

Ja, jävlar det har du rätt i, jag glömde det där. Billigt är det iaf!

Lycka till med spelandet!

Jag och några vänner vill åka till Tyskland. Från början var det tänkt att det skulle vara en öl- och spritresa, och det kommer det givetvis också bli, men vi är inte intresserade av den hets som förekommer där nere. Alltså ner - lasta - åka hem på en halvtimma. Därför funderar vi på att ta en weekend i någon nordtysk stad. Vart borde vi åka?

Vad sägs om småstaden Berlin? http://sv.wikipedia.org/wiki/Berlin

En rätt gemytlig liten håla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...