Jump to content

Resetråden


RavenE
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Är det semester det handlar om? Jag lever på runt 5000 kr i månaden här i Spanien utan större problem (men då med fast boende såklart), så det bör du sannerligen klara dig på. Lönerna är ju avsevärt mycket lägre här nere.

Ja, det är tågluff/semester det handlar om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Imorgon åker jag och två kompisar och tågluffar ett par veckor. Resrutten är inte helt spikad men vi har tänkt oss något i stil med Berlin - Prag - Budapest - Kroatien (någonstans vid kusten) - Florens och sen hemåt igen och förhoppningsvis ett stopp i Amsterdam. Får bli en jävla budgetluff för min del men ska nog gå vägen, central- och östeuropa är ju billigare än väst och april är inte högsäsong. Ska bli riktigt roligt, hursomhelst!

Någon som varit i Prag eller Budapest? Rekommendationer?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Resa kanske jag inte skulle kalla det, men jag och flickvännen rullar ner till Stockholm imorgon!

Sist jag var i huvudstaden var jag 13 år, helt ointresserad av kläder och allt som har med shopping att göra. Det enda som uppskattades var i stort sett Gröna Lund och Aquaria. Nu besöker däremot en 19-årig Andreas Stockholm. Något område som förtjänar ett besök? Någon krog som serverar billig öl? Finns Serieboden kvar? :D Ska bli grymt skönt att få komma iväg lite :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skottland på onsdag, taggad till tusen!

Förjävla fetnajs. Skottland är i helhet ett jävligt najs land och väldigt billigt. Visst, vi kom på två saker vi bara måste klaga på. Dåliga vägar och fula kärringar. Såg under 5 dagar 2 snygga tjejer, och då var vi ändå ute på krogrunda i huvudstaden. Det var säkert turister. + till Haggis, var godare än jag trodde.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Imorgon åker jag och två kompisar och tågluffar ett par veckor. Resrutten är inte helt spikad men vi har tänkt oss något i stil med Berlin - Prag - Budapest - Kroatien (någonstans vid kusten) - Florens och sen hemåt igen och förhoppningsvis ett stopp i Amsterdam. Får bli en jävla budgetluff för min del men ska nog gå vägen, central- och östeuropa är ju billigare än väst och april är inte högsäsong. Ska bli riktigt roligt, hursomhelst!

Någon som varit i Prag eller Budapest? Rekommendationer?

Hur har du råd? :o Jag och några kompisar funderar väldigt löst på att köpa ett sånt där tågkort och dra runt i västeuropa några veckor till sommaren. Skulle vara sjukt kul kan jag tänka mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Åker till London om typ två veckor. Någon som har tips på billigt vandrarhem/hotell?

Och Kicken, om du ser detta: Roliga ställen att dricka öl på?

Blaaaaah! Att fråga om roliga ställen att dricka öl på i London är som att fråga vilka bagerier man bör besöka i Frankrike. Det finns så extremt många ställen, och jag skulle även rekommendera dig/er att besöka en vinkällare (mycket underbara sådana här i trakterna), men om vi ska prata öl rekommenderar jag The Cross Keys, Red Lion och Tollington. Besök gärna pubar med lite äldre och "sunkigare" inredning, då man verkligen får känslan av en klassisk pubkänsla! Finns främst lite utanför centrum, men kan hittas på obskyra ställen även i centrum.

Hotell kan jag rekommendera kedjorna Travelodge eller Ibis. Du får bra boende för en någorlunda billig peng. Inte för dyrt, inte för billigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Resa kanske jag inte skulle kalla det, men jag och flickvännen rullar ner till Stockholm imorgon!

Sist jag var i huvudstaden var jag 13 år, helt ointresserad av kläder och allt som har med shopping att göra. Det enda som uppskattades var i stort sett Gröna Lund och Aquaria. Nu besöker däremot en 19-årig Andreas Stockholm. Något område som förtjänar ett besök? Någon krog som serverar billig öl? Finns Serieboden kvar? :D Ska bli grymt skönt att få komma iväg lite :)

Att bara knata på Drottninggatan lär nog ta en stor del av din tid ifall du inte varit där på ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åker till London om typ två veckor. Någon som har tips på billigt vandrarhem/hotell?

Och Kicken, om du ser detta: Roliga ställen att dricka öl på?

Blaaaaah! Att fråga om roliga ställen att dricka öl på i London är som att fråga vilka bagerier man bör besöka i Frankrike. Det finns så extremt många ställen, och jag skulle även rekommendera dig/er att besöka en vinkällare (mycket underbara sådana här i trakterna), men om vi ska prata öl rekommenderar jag The Cross Keys, Red Lion och Tollington. Besök gärna pubar med lite äldre och "sunkigare" inredning, då man verkligen får känslan av en klassisk pubkänsla! Finns främst lite utanför centrum, men kan hittas på obskyra ställen även i centrum.

Hotell kan jag rekommendera kedjorna Travelodge eller Ibis. Du får bra boende för en någorlunda billig peng. Inte för dyrt, inte för billigt.

Våran favoritpub när vi var där var den som låg på baker street, metropolitan eller cosmopolitan. Den ligger i alla fall direkt till vänster när man kommer ut från tunnelbanestationen på baker street. Där spenderade vi första och sista dagen på vår resa, och båda gångerna var vi där åtskilliga timmar, mysigt och trevligt ställe att sitta och dricka och prata på. Jag tror kicken håller med om han bara får minnas, fast han tycker kanske inte att det är den allra bästa. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...