Jump to content

Resetråden


RavenE
 Share

Recommended Posts

Hatar, hatar, hatar att flyga.

Samma här. Fast jag har iofs lindrig flygfobi; inom Europa går hyfsat men längre än så skulle troligtvis bli för ångestfyllt.

--

Nu funderar jag starkt på att äntligen göra slag i saken och dra till London någon gång under senhösten. Men det är ju fan till att vara dyrt. Och man är ju en aning sparsam. Och man vill ju inte bo sämre än trestjärnigt. Dilemma! :crazy:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samma här. Fast jag har iofs lindrig flygfobi; inom Europa går hyfsat men längre än så skulle troligtvis bli för ångestfyllt.

--

Nu funderar jag starkt på att äntligen göra slag i saken och dra till London någon gång under senhösten. Men det är ju fan till att vara dyrt. Och man är ju en aning sparsam. Och man vill ju inte bo sämre än trestjärnigt. Dilemma! :crazy:

Norweigan?

Ryanair?

Prembury Hotel?

Ibis?

Travelodge?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, då är det min tur att dra.

Åker till Brescia, Italien på fredag. Hatar, hatar, hatar att flyga. Sover knappt nu pga rampfebern...

I alla fall, skall dit och hälsa på släkt och vänner och sola och bada och dricka vin.

Brukar införskaffa lite spel där med eftersom det oftast är lite billigare.

Är inte spelen på italienska?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förra veckans spanska höjdpunkt inträffade när jag badade på torsdagen, då jag nästan satte snorkeln i vulvan på en medelålders HÅRIG tysk nudist när jag vände mig om in mot stranden. Vem fan kryper upp på en som snorklar (speciellt om man vet med sig att man är naken) när det finns en hel strandjävel att bada efter?

Redigerad av Eudoros
  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag åker till Amsterdam imorgon för att täcka den supernördiga IBC-mässan åt SVT i en vecka. Flyg, hotell, inträde och andra avgifter betalas mirakulöst utan att vi ens fått direkta instruktioner eller krav. Vi får dessutom högskolepoäng för det. Got to love KTH!

#jobbigtliv

Om du mot all förmodan skulle befinna dig vid centralstationen så kommer du se en massa matstånd utanför. Om du går till det längst till höger så säljer de vääärldens godaste pizzakebabrullar. Och jag hade inte ens rökt innan jag provade dem. Lätt värt ett besök.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Norweigan?

Ryanair?

Prembury Hotel?

Ibis?

Travelodge?

Jag flyger med 97% säkerhet med Finnair eller British Airways, det är främst hotell jag grubblar över. Det där Ibis som du tipsar om ser verkligen superintressant ut men problemet är dock att det ligger ganska långt från turistattraktion nr 1 på min "lista": British Museum. skamsen_1219712_0.gif Jag skulle gärna vilja ha gångavstånd dit om jag åker. Pembury och Travelodge har tyvärr för låg standard men hundratusen tack likafullt!

Jag kommer vara i Berlin med familjen den 16-21 september. Har aldrig varit där innan så jag tänkte be om tips på vad man kan hitta på där. Minns att jag har läst en del om forumiter som varit i Berlin den senaste tiden, så om ni har något tips: posta!

Är det något specifikt du vill ha tips om? Berlin är en fantastisk stad och ni kommer garanterat inte att vara sysslolösa. Jag kan tipsa er/dig om att besöka den lätt bohemiska stadsdelen Kreuzberg - skön miljö med massor av fina restauranger och småpubar i synnerhet längs med Grimstrasse och Graefestrasse. Vid Oranienstrasse hittar ni dessutom den legendariska nattklubben SO36 som definitivt kan vara värt ett besök (när jag var dit var det gayafton så det var lite knepig stämning - men ptja, en erfarenhet rikare :P)... Undvik att äta i de djupaste turisthålorna, t.ex. vid det där tv-tornet vid Alexanderplatz, för där är maten överprissatt och intetsägande. Riksdagshuset brukar ha gigantiska turistköer men det är inte värt köandet imo. Det finns två djurparker i stan och i synnerhet den större (Tierpark?) är sevärd om man gillar djur och kan ha lite överseende med det oetiska i att se djur i bur. Vidare kan jag varmt rekommendera utomhusmuséet Topographie des Terrors som förevisar nazismens illdåd, det ligger på platsen där Gestapos högkvarter låg. Om jag kommer rätt ihåg finns det en relativt oskadd bit av muren i närheten av museet. Deutsches Historisches Museum är ett annat intressant museum om man är intresserad av landets historia. Varuhuset KaDeWe är, som ett av världens största varuhus, en attraktion i sig men jag tycker inte det är värt mödan, det är ett ganska trist ställe - MEN där finns en förträfflig gourmetavdelning med mängder av läckerheter från världens alla hörn! Mmm!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det något specifikt du vill ha tips om? Berlin är en fantastisk stad och ni kommer garanterat inte att vara sysslolösa. Jag kan tipsa er/dig om att besöka den lätt bohemiska stadsdelen Kreuzberg - skön miljö med massor av fina restauranger och småpubar i synnerhet längs med Grimstrasse och Graefestrasse. Vid Oranienstrasse hittar ni dessutom den legendariska nattklubben SO36 som definitivt kan vara värt ett besök (när jag var dit var det gayafton så det var lite knepig stämning - men ptja, en erfarenhet rikare :P)... Undvik att äta i de djupaste turisthålorna, t.ex. vid det där tv-tornet vid Alexanderplatz, för där är maten överprissatt och intetsägande. Riksdagshuset brukar ha gigantiska turistköer men det är inte värt köandet imo. Det finns två djurparker i stan och i synnerhet den större (Tierpark?) är sevärd om man gillar djur och kan ha lite överseende med det oetiska i att se djur i bur. Vidare kan jag varmt rekommendera utomhusmuséet Topographie des Terrors som förevisar nazismens illdåd, det ligger på platsen där Gestapos högkvarter låg. Om jag kommer rätt ihåg finns det en relativt oskadd bit av muren i närheten av museet. Deutsches Historisches Museum är ett annat intressant museum om man är intresserad av landets historia. Varuhuset KaDeWe är, som ett av världens största varuhus, en attraktion i sig men jag tycker inte det är värt mödan, det är ett ganska trist ställe - MEN där finns en förträfflig gourmetavdelning med mängder av läckerheter från världens alla hörn! Mmm!

Tack! Topographie des Terrors lockar och jag och min bror hinner säkert med ett besök på SO36. Ska lägga fram lite förslag utifrån din text till resten av familjen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Juste! En sak till. Jag ska träffa en gammal klasskompis i Berlin och pga bristen på snus i Tyskland bad hon mig köpa tre stockar och ta med. Är det tillåtet att ta med så mycket på flyget? Vill bara vara på den säkra sidan.

Typ massor eftersom det är inom EU, läste något att gränsen för att betala tullavgift gick vid införsel av snus vid 4200 kr. Så det bör vara lugnt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Juste! En sak till. Jag ska träffa en gammal klasskompis i Berlin och pga bristen på snus i Tyskland bad hon mig köpa tre stockar och ta med. Är det tillåtet att ta med så mycket på flyget? Vill bara vara på den säkra sidan.

Ja, lägg det i väskan som du checkar in så är det inga problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...