Jump to content

Resetråden


RavenE
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Köpt interrailbiljett och bokat lite nattåg.

Resan kommer i runda slängar bli Stockholm - Köpenhamn - Amsterdam - Berlin - Prag - Slovenien - Kroatien - Venedig - Rom - Barcelona - Gibraltar - Madrid och sen flyg till Stockholm

Kommer nog bli en del småstäder på vägen men är fett pepp :D :D

Redigerad av P-C
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpt interrailbiljett och bokat lite nattåg.

Resan kommer i runda slängar bli Stockholm - Köpenhamn - Amsterdam - Berlin - Prag - Slovenien - Kroatien - Venedig - Rom - Barcelona - Gibraltar - Madrid och sen flyg till Stockholm

Kommer nog bli en del småstäder på vägen men är fett pepp :D :D

Bör man boka tåg redan innan? Vi tänkte försöka boka allt när vi redan är ute. :ermm:

PS. BARA EN VECKA KVAAAAAR!! (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bör man boka tåg redan innan? Vi tänkte försöka boka allt när vi redan är ute. :ermm:

PS. BARA EN VECKA KVAAAAAR!! (w00t) (w00t)

Nä, men nattåg är bra att köra innan. Andra år har jag bara kört allteftersom men då blev det väldigt mycket att man åkte mitt på dan och kom fram disorienterad och trött på natten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wlargahjggh! Åker imorrn! (w00t)

3 veckor i Europa med de två skönaste killarna som finns kommer att bli awesome. Packar för fullt just nu och kommer inte ifrån känslan av att min ryggsäck är alldeles för tom. Försöker intala mig själv att jag är van vid ryggsäcken från fjällvandringarna där man bär mat för en vecka och fiskegrejer förutom tält and whatnot, men jag kanske har glömt något vitalt..? Ni som är tågluffat förut, vad tros om den här packlistan? Vi tänker campa förutom att sova på hostels osv.

T-shirts

linne

skjorta

jeans

badbyxor

shorts

tjocktröja

kalsonger

strumpor

regn- och vindtät jacka

handduk

tält

sovsäck

liggunderlag

skor

flipflops

skithuspapper

schampo

deo

tandborste

mediciner

tvättmedel

mobil + laddare

hörlurar

biljetter

pass

plånbok

bok

.

.

?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilka säkerhetsåtgärder har du tagit vid exempelvis stöld? Har du en extern lapp med nummer någonstans? Ytterligare ett bankkort? Hard cash på ett annat ställe än plånboken?

Har alla viktiga nummer i mobilen samt på en lapp. Kontanter har jag bara så mycket jag behöver i plånboken, resten undanstoppade.

Var bör man ha passet och biljetten? De bör ju vara lättåtkomliga, men man vill ändå inte bli av med dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har alla viktiga nummer i mobilen samt på en lapp. Kontanter har jag bara så mycket jag behöver i plånboken, resten undanstoppade.

Var bör man ha passet och biljetten? De bör ju vara lättåtkomliga, men man vill ändå inte bli av med dem.

I en sån där ficka man har i ett snöre runt halsen, innanför tröjan. I den hade jag mina kort, också. Skitbra.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har alla viktiga nummer i mobilen samt på en lapp. Kontanter har jag bara så mycket jag behöver i plånboken, resten undanstoppade.

Var bör man ha passet och biljetten? De bör ju vara lättåtkomliga, men man vill ändå inte bli av med dem.

I en sån där ficka man har i ett snöre runt halsen, innanför tröjan. I den hade jag mina kort, också. Skitbra.

Japp. Det eller en magväska och absolut inte en magväska.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...