Jump to content

Resetråden


RavenE
 Share

Recommended Posts

man har ju hört att de är ganska sinnessjuka och jobbiga med alla frågor och skit när man kommer dit.

Det är ett väldigt löjligt formulär man måste fylla i där de i princip frågar rakt ut om du är terrorist eller nazist (svara nej). Räkna med flera utfrågningar om ditt bagage, första gången om du har nåt olagligt med dig, andra gången om du stoppat i nåt olagligt sen förra gången de frågade. Lite jobbigt ja, men ingen stor grej egentligen. Inte direkt så att man ska avhållas från att åka för det.

Imo bör man ha fyllt 21 om man ska åka på en sådan weekend, för annars blir man inte köpa alkohol!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ett väldigt löjligt formulär man måste fylla i där de i princip frågar rakt ut om du är terrorist eller nazist (svara nej). Räkna med flera utfrågningar om ditt bagage, första gången om du har nåt olagligt med dig, andra gången om du stoppat i nåt olagligt sen förra gången de frågade. Lite jobbigt ja, men ingen stor grej egentligen. Inte direkt så att man ska avhållas från att åka för det.

Imo bör man ha fyllt 21 om man ska åka på en sådan weekend, för annars blir man inte köpa alkohol!

Det var ungefär så jag tänkte. Men annars är det som att åka på vilken semester som helst? Hur billigt kan man hitta en flygbiljett tur och retur?

Just det, bra tips, hade glömt bort det men läst det många gånger. De är tydligen EXTREMT hårda med 21 år?!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var ungefär så jag tänkte. Men annars är det som att åka på vilken semester som helst? Hur billigt kan man hitta en flygbiljett tur och retur?

Just det, bra tips, hade glömt bort det men läst det många gånger. De är tydligen EXTREMT hårda med 21 år?!

Jag tror flyget kan kosta runt 5000 t/r om du åker till New York, lär vara dyrare att flyga till västkusten. Kolla på reseguiden.se.

Jag var ju där för några år sen när jag var under 21 och blev serverad öl på restauranger och barer alla gånger utom en, men då åkte jag med min familj också! Kan tänka mig att de är hårt om du åker med några polare och ni är under 21.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ett väldigt löjligt formulär man måste fylla i där de i princip frågar rakt ut om du är terrorist eller nazist (svara nej). Räkna med flera utfrågningar om ditt bagage, första gången om du har nåt olagligt med dig, andra gången om du stoppat i nåt olagligt sen förra gången de frågade. Lite jobbigt ja, men ingen stor grej egentligen. Inte direkt så att man ska avhållas från att åka för det.

Imo bör man ha fyllt 21 om man ska åka på en sådan weekend, för annars blir man inte köpa alkohol!

Den roligaste frågan är dock ifall man har ingått i någon nazistisk organisation innan år 1939..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Med körkortet avklarat vågar jag äntligen ta tag i mitt liv. Idag bokade jag och en kompis flygbiljetter till Bali, flyger dit med fyra andra kompisar den 13e oktober och så ansluter två till en vecka senare. Spenderar typ en och en halv månad där, sen åker jag och nämnda kompis vidare till Australien, där vi bor hos min syster i Sydney och hennes vänner hon delar lägenhet med ett tag och sen reser vidare.

Tidsplanen där ligger runt två månader, sen flyger vi till Thailand (blir lite fram- och tillbaka över resrutten men det är smällar man får ta, flygen är jävligt billiga) där vi möter upp dels en par av de kompisar vi var med i Bali men även ett gäng som arbetat i Oslo under tiden. Efter Thailand vet jag inte riktigt vad som händer, beror på vad jag känner för och hur mycket pengar det är kvar. Sjukt jävla ressugen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med körkortet avklarat vågar jag äntligen ta tag i mitt liv. Idag bokade jag och en kompis flygbiljetter till Bali, flyger dit med fyra andra kompisar den 13e oktober och så ansluter två till en vecka senare. Spenderar typ en och en halv månad där, sen åker jag och nämnda kompis vidare till Australien, där vi bor hos min syster i Sydney och hennes vänner hon delar lägenhet med ett tag och sen reser vidare.

Tidsplanen där ligger runt två månader, sen flyger vi till Thailand (blir lite fram- och tillbaka över resrutten men det är smällar man får ta, flygen är jävligt billiga) där vi möter upp dels en par av de kompisar vi var med i Bali men även ett gäng som arbetat i Oslo under tiden. Efter Thailand vet jag inte riktigt vad som händer, beror på vad jag känner för och hur mycket pengar det är kvar. Sjukt jävla ressugen.

Fan vilken härlig resrutt! Lite avundsjuk måste jag erkänna att jag är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med körkortet avklarat vågar jag äntligen ta tag i mitt liv. Idag bokade jag och en kompis flygbiljetter till Bali, flyger dit med fyra andra kompisar den 13e oktober och så ansluter två till en vecka senare. Spenderar typ en och en halv månad där, sen åker jag och nämnda kompis vidare till Australien, där vi bor hos min syster i Sydney och hennes vänner hon delar lägenhet med ett tag och sen reser vidare.

Tidsplanen där ligger runt två månader, sen flyger vi till Thailand (blir lite fram- och tillbaka över resrutten men det är smällar man får ta, flygen är jävligt billiga) där vi möter upp dels en par av de kompisar vi var med i Bali men även ett gäng som arbetat i Oslo under tiden. Efter Thailand vet jag inte riktigt vad som händer, beror på vad jag känner för och hur mycket pengar det är kvar. Sjukt jävla ressugen.

Fan vilken härlig resrutt! Lite avundsjuk måste jag erkänna att jag är.

Kan bara hålla med The Dude.

Jag är så sjukt ressugen, men har inte fått någon kompis att bli riktigt pepp på att sticka iväg. Kan ju bero på att det är många som inte har jobb = inte så mycket pengar.

Glah. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan bara hålla med The Dude.

Jag är så sjukt ressugen, men har inte fått någon kompis att bli riktigt pepp på att sticka iväg. Kan ju bero på att det är många som inte har jobb = inte så mycket pengar.

Glah. :(

Men så, res ensam då, min gode man! Det är bästa sättet för att verkligen komma in i en annan kultur, you know.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men så, res ensam då, min gode man! Det är bästa sättet för att verkligen komma in i en annan kultur, you know.

This.

Fast sen är det ju trevligt att resa med någon annan men det ska inte vara mer än en person imo.

Den 25:e maj åker jag och flickan iväg. Ska luffa runt i Europa fram till Augusti är planen. Ska bland annat fotvandra genom dalen som knyter ihop tjeckien och tyskland. Ska bli epic. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo ska bli riktigt fint! :) Du har rest i Sydostasien om jag inte missminner mig, var var du? Nåt att rekommendera?

Yes det stämmer, denna rutten hade vi ungefär:

post-1487-062243100 1286742026.jpg

Vad jag kan rekommendera beror ju på vad ni är ute efter.

Dykning, sol, bad, fest chill = södra Thailand, t.ex. on Koh Tao.

Tubing (se youtube*), chill med backpackers, marijuana, magic mushrooms, spårad fest = Vang Vieng (Laos)

Bästa storstaden, galet och intensivt, mycket kultur = Hanoi eller Ho Chi Minh City (Vietnam)

Leva extremt billigt och bohemiskt, se resterna av Pol Pots regim, skjuta AK-47 = Kambodja, Phnom Penh och landsbygd

Chilla vid riverside bungalows och åka moppe på landsbygden = Pai (Norra Thailand)

Bli fullständigt mättad på historiska monument = Angkor Wat (Kambodja)

*

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

London, åh, London

Jag kan inte hjälpa att bli grymt avundsjuk på dig. Du verkar verkligen ha hittat rätt och det livet du lever låter onekligen som något alldeles extra. Å andra sidan märks det, av vad du skriver, att du förtjänar det på riktigt.

Det relativt lilla jag sett av London i jämförelse med dig har varit underbart. I och för sig var Glasgow nästan bättre, men på ett helt annat vis.

Summa summarum: jag måste tillbaka till någon av de brittiska öarnas storstäder. Jag har tröttnat på att åka till Englands landsbygd vareviga gång vi åker dit..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...