Jump to content

Resetråden


RavenE
 Share

Recommended Posts

Har nu bokat flyg till USA.

Vi skulle ha åkt den 6:e september som alla andra, men jag och en polare åker redan den 5:e, det var 1700:- billigare än om vi hade åkt på måndagen.

Reseplanen ser ut som följande:

5:e september 09:10 Sthlm - Arlanda, landar 11:55 New York - Newark

Flyger vidare från New York 14:15 och landar på McCarran International Airport, Las Vegas kl 16:25.

Hem, 16:e september:

Från Las Vegas 15:50 till New York, landar 23:40.

Planet till Sthlm går 17:30 dagen efter, vi får alltså en natt och hel dag att spendera i New York.

Landar i Sthlm 07:30 den 17:e september.

Kommer bli hur skoj som helst 2 månader kvar, när våra polare landar på måndagen vid 16-tiden så är det Labor Day i USA, en av dom största festdagarna på året, redan pepp på det.

I år känns det som man kan slappna av lite mer, förra gången var så ivriga att göra så mycket som möjligt, och leta reda på dom "ballaste" klubbarna, nu har vi mer koll på vart allt ligger osv.

Det enda som vi riktigt har planerat som vi missade förra året är att åka till Hoover Dam och Grand Canyon. Kommer bli en riktigt skön partyresa som sagt, just nu är vi 19 pers som är bokade och klara.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Drar till Alanya i två veckor med start imorgon! Kommer bli sjukt härligt. Eftersom att jag alltid lyckas glömma någonting hemma så tänkte jag fråga om någon på forumet sitter på en bra packlista? Skulle verkligen uppskattas.

Underkläder - strumpor & kalsonger

T-shirts

Linne

Skjorta

Shorts

Jeans alt. chinos

Badbyxor

Tjockare tröja

Vindjacka eller jacka(?)

Skor + tofflor (flip flops?)

Rakhyvel

Tandborste + kräm

Deo & parfym

Solkräm och hudlotion

Schampo (om man inte vill ha hotellets)

Kamera + laddare

Mobilladdare

Solglasögon

Hörlurar + mp3

En bok

PASS

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Drar till Alanya i två veckor med start imorgon! Kommer bli sjukt härligt. Eftersom att jag alltid lyckas glömma någonting hemma så tänkte jag fråga om någon på forumet sitter på en bra packlista? Skulle verkligen uppskattas.

European health insurance card! mycket viktigt. Min vän glömde det kortet och var nära på att få betala sjukhusnotan på väldigt många tusenlappar efter att ha blivit matförgiftat och fick ligga på sjukhus över en natt. Se till att ha med det så blir allting så jäkla mycket lättare utifall att någonting händer.

post-6917-1280403208_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

European health insurance card! mycket viktigt. Min vän glömde det kortet och var nära på att få betala sjukhusnotan på väldigt många tusenlappar efter att ha blivit matförgiftat och fick ligga på sjukhus över en natt. Se till att ha med det så blir allting så jäkla mycket lättare utifall att någonting händer.

Gäller det i Turkiet? Jag tänker att det väl ligger i Asien.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Underkläder - strumpor & kalsonger

T-shirts

Linne

Skjorta

Shorts

Jeans alt. chinos

Badbyxor

Tjockare tröja

Vindjacka eller jacka(?)

Skor + tofflor (flip flops?)

Rakhyvel

Tandborste + kräm

Deo & parfym

Solkräm och hudlotion

Schampo (om man inte vill ha hotellets)

Kamera + laddare

Mobilladdare

Solglasögon

Hörlurar + mp3

En bok

PASS

Tack för packlistan! Förhoppningsvis glömmer jag inget nu. Någon som har något att tillägga?

Gäller det i Turkiet? Jag tänker att det väl ligger i Asien.
Kollade runt lite på Vårdguiden men om man scrollar ner till vilka länder som använder sig av det här kortet så finns inte Turkiet med. Hur kommer det bli med vård då?
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De kontaktar myndigheter i Sverige som löser det då. Man är en EU-medborgare och har rätt till gratis vård, så om inte den turkiska sjukvården betalar så gör Svenska staten det.

Edit: Så var det när min vän blev sjuk i alla fall. Det blev hur många samtal som helst men de löste allting till slut och han kunde åka hem utan att betala någonting.

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer inte ihåg vad hotellet hette med det låg precis vid den där stora stranden. Kleopatra hette den väl?

Kleopatra, ja. Vårt hotell, Gallion, låg även det väldigt nära stranden och var nog det billigaste man kunde hitta. Men sen var det inte skitnice heller. Inte för att vi brydde oss i vår studentberusning B)

Ha det bra och glöm inte att (åter?)besöka en Hamam :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...

Powernapa i en timme nu, sen bär det av mot Arlanda och flyget till Las Vegas!

Så jävla grymt, såg att du hade skrivit om det någonstans, att det var ganska billigt med hotell etc. Är det Delta du flyger med? Hur ser själva flygresan ut (smidighet och priser etc.)? Skulle verkligen vara skitintressant att veta hur det går till att dra en weekend till staterna, man har ju hört att de är ganska sinnessjuka och jobbiga med alla frågor och skit när man kommer dit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...