Jump to content

Resetråden


RavenE
 Share

Recommended Posts

öhh, 7-8 tror jag.

DET var förmånligt! :)

Ska i alla fall till Boston (vilken stat det är övergår mina kunskaper) men antar det blir att stanna lite i New York också. Våran familj ska nämligen hälsa på min syster.

Massachusetts.

Fan vad najs det låter btw. Boston och New England-regionen är exakt de trakter jag skulle söka mig till om jag fick för mig att åka till USA. :yes:

---

Från det ena till det andra,

Vem har varit i Prag? Jag funderar på att tillbringa ett utlandsår där men hur är stan? Är den tjeckiska kvinnans fägring sanning eller myt?

edit: Haha, ser nu att Prag har diskuterats på föregående sida. Oh well.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

DET var förmånligt! :D

Från det ena till det andra,

Vem har varit i Prag? Jag funderar på att tillbringa ett utlandsår där men hur är stan? Är den tjeckiska kvinnans fägring sanning eller myt?

edit: Haha, ser nu att Prag har diskuterats på föregående sida. Oh well.

Verkligen, vi hitta nå halv sjaskigt hotell på manhattan, får se hur det går..

Staden i sig är väldigt skön, fina gamla hus, trevliga krogar. fint över huvudtaget.

Men befolkningen var väldigt bitter och sur. Kan inte påstå att man vart bra behandlad (värdelösa på engelska).

Dessutom var kvinnorna otroligt fula, jag såg 1 eller 2 stycken ,inhemska, som såg riktigt bra ut, en annan sak var det på hilton där alla tjocka gubbar gick runt med supermodeller, typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Igår satt jag och chillade vid datorn, en kompis skrev och sa hur jävla bra Delphic var och vi måste se dem live. Jag blev taggad, gick in på deras hemsida, såg att de spelade i Berlin lördag den 8 maj. Nu är det bokat, jag och fyra kompisar kör en fyradagarsweekend i Berlin. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igår satt jag och chillade vid datorn, en kompis skrev och sa hur jävla bra Delphic var och vi måste se dem live. Jag blev taggad, gick in på deras hemsida, såg att de spelade i Berlin lördag den 8 maj. Nu är det bokat, jag och fyra kompisar kör en fyradagarsweekend i Berlin. :naughty:

Det är så man ska leva! :naughty: Well done.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shit vad billigt. Vad använder ni er av för flybolag då?

Ryanair. Var speciellt erbjudande, som de har rätt ofta, typ halva priset och ingen skatt på vissa resor inom vissa tidsperioder, och det var betydligt billigare bara iförrgår. Man kan få det riktigt billigt, typ 150-200 spänn tur och retur.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha! ^_^ Det blir väldigt billigt också, flyg går på 500 tur och retur och konsertbiljetter 200 spänn.

P-C: Favoritställen i Berlin och sådär? Nåt man inte ska missa? Nån fet klubb?

(Kanske lite sent ute)

Missa inte Bang Bang Club på lördagar vid Hackescher Markt (S-Bahn). Det är så indie att du kommer behöva byta byxor efteråt. I området finns också många trevliga barer och är man där så ska man fråga sig fram efter "Tacheless" eller Zapata som är ett gigantiskt ockuperat hus som nu blivit en slags klubbbyggnad. Som mest kan det vara 4-5 klubbar samtidigt i huset och utsikten högst upp är väldigt trevlig. Annars så googla och se vad som händer i staden när ni är där.

Kan också rekommendera Dr. Pong och 100% Absinth vid Eberswalder Str. (S-bahn)!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha! :) Det blir väldigt billigt också, flyg går på 500 tur och retur och konsertbiljetter 200 spänn.

DET var billigt! :o:w000t: :w000t:

Hälsa på hos Scott Brown.

;)

Jag är ganska imponerad Sniper, det är inte många som har dylika detaljkunskaper om amerikansk politik. Men nej, jag skulle ogärna hälsa på hos honom, republikaner tillhör nämligen jordens lägre livsformer. Om vi snackar Massachusettspolitiker föredrar jag Barney Frank!

Verkligen, vi hitta nå halv sjaskigt hotell på manhattan, får se hur det går..

Staden i sig är väldigt skön, fina gamla hus, trevliga krogar. fint över huvudtaget.

Men befolkningen var väldigt bitter och sur. Kan inte påstå att man vart bra behandlad (värdelösa på engelska).

Dessutom var kvinnorna otroligt fula, jag såg 1 eller 2 stycken ,inhemska, som såg riktigt bra ut, en annan sak var det på hilton där alla tjocka gubbar gick runt med supermodeller, typ.

Det låter ju mindre bra. Jag visste att de är inåtvända och talar engelska som åttaåringar men att kvinnorna inte är tilltalande är givetvis ett stort minus för en ladykiller av min kaliber. :D De har dock ett ansett universitet i staden och det väger ganska tungt i det här fallet.

---

Nästa vecka skickar jag in ansökan. Preferensordningen just nu är följande:

Amsterdam ;)

Prag

Dublin

Bern

Barcelona

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Mjo, saken är den att om jag blir antagen är jag tvungen att bo i Nederländerna i cirka 6-7 år, varav 4 år i tjänst. Dock tjänar man fina pengar även under hela utbildningen.

Börjar bli rätt nervös nu, men jag har inga direkta förväntningar då det ska vara ruskigt svårt att komma in.

Hur blev det med det här?

Nästa vecka skickar jag in ansökan. Preferensordningen just nu är följande:

Amsterdam :P

Prag

Dublin

Bern

Barcelona

Och det här? Blev det Amsterdam? :wub:

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...