Jump to content

Resetråden


RavenE
 Share

Recommended Posts

Det är den där jätteparken va? vart ligger den? har du vart där?

Skitstor nationalpark öster om San Francisco. Otroligt vacker! Jag har inte varit där själv tyvärr, men min kompis var där och var helt stunned av hur fint det var. Tittar man på bilder därifrån så förstår jag honom. Du får inte missa det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skitstor nationalpark öster om San Francisco. Otroligt vacker! Jag har inte varit där själv tyvärr, men min kompis var där och var helt stunned av hur fint det var. Tittar man på bilder därifrån så förstår jag honom. Du får inte missa det!

Efter en snabbkoll på google maps så verkar ju den faktiskt ligga på väg ner till Death Valley, så chansen är väl stor att man åker förbi och rent av stannar för att titta och knäppa en bild eller två.

Men det kostar väl pengar att gå ner i själva området, som det verkar göra med alla andra nationalparker i USA.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter en snabbkoll på google maps så verkar ju den faktiskt ligga på väg ner till Death Valley, så chansen är väl stor att man åker förbi och rent av stannar för att titta och knäppa en bild eller två.

Men det kostar väl pengar att gå ner i själva området, som det verkar göra med alla andra nationalparker i USA.

Oavsett om ni får betala eller inte så tror jag att det är sjukt värt det. Fatta vilken kontrast jämfört med våra tråkiga granskogar här hemma. Låt gå för att kontrasten kommer synas bara så fort ni går av planet, men ändå. Ta tillfället i akt och gör det bara!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter sjukt roligt! Hur var det?

Det var som sagt...skönt. En rolig upplevelse! Att vandra mellan köttdiskarna var någonting jag gjorde för första gången och det kändes verkligen obehagligt i början, men ju mer kött jag såg, desto bättre kändes det! Jag måste även rekommendera fruktavdelningen. Du kan hitta så mycket nytt där att du själv blir förvånad över att du aldrig faktiskt upptäckt att det finns någonting som heter frasilla eller bokasko! Det blir nog en tur tillbaka i november, om jag har råd det vill säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var som sagt...skönt. En rolig upplevelse! Att vandra mellan köttdiskarna var någonting jag gjorde för första gången och det kändes verkligen obehagligt i början, men ju mer kött jag såg, desto bättre kändes det! Jag måste även rekommendera fruktavdelningen. Du kan hitta så mycket nytt där att du själv blir förvånad över att du aldrig faktiskt upptäckt att det finns någonting som heter frasilla eller bokasko! Det blir nog en tur tillbaka i november, om jag har råd det vill säga.

Wow. Jag vet att jag var där med mina föräldrar någon gång när jag var jätteliten, så jag minns inget. Det är extra tråkigt nu när du berättar hur det är! Ska se om de har några kort från när vi var där..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hemma från Konsum. Sjukt skönt! Skriver utförligare senare.

Inte värt det! Finns så många resmål som erbjuder samma upplevelse, till lägre priser. Men det är faktiskt ett bra resmål om man är ute efter shopping, allting finns inom promenadavstånd och invånarna är ofta väldigt hjälpsamma!

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fuck yes, ha det så kul! :wub:

Apropå resa: Simpajävla verkar ha dragit till Spanien utan att nämna något i förväg, den spjuvern! Jag blev himla avundsjuk. :(

Stämmer bra det! Eller, vi var i Magaluf för att vara korrekt. Kom hem i fredags kväll, men har legat och sovit nästan hela tiden sedan dess så jag har inte skrivit någonting förrän nu. :whistling:

Ska leta mig in i varddagssnack och larva mig så fort jag har käkat.

Låter sjukt roligt! Hur var det?
Det var som sagt...skönt. En rolig upplevelse! Att vandra mellan köttdiskarna var någonting jag gjorde för första gången och det kändes verkligen obehagligt i början, men ju mer kött jag såg, desto bättre kändes det! Jag måste även rekommendera fruktavdelningen. Du kan hitta så mycket nytt där att du själv blir förvånad över att du aldrig faktiskt upptäckt att det finns någonting som heter frasilla eller bokasko! Det blir nog en tur tillbaka i november, om jag har råd det vill säga.
Wow. Jag vet att jag var där med mina föräldrar någon gång när jag var jätteliten, så jag minns inget. Det är extra tråkigt nu när du berättar hur det är! Ska se om de har några kort från när vi var där..
Inte värt det! Finns så många resmål som erbjuder samma upplevelse, till lägre priser. Men det är faktiskt ett bra resmål om man är ute efter shopping, allting finns inom promenadavstånd och invånarna är ofta väldigt hjälpsamma!

Stort win! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Madame Tussauds och London Eye! Jag tyckte i alla fall att båda dessa var värda både tid och pengar. Sedan är området vid London Eye underbart att köpa en glass och bara mysa i ett tag!

Indeed. Notting Hill är ett väldigt mysigt område att gå runt i också. Roliga loppmarknader och affärer att titta runt i också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag åker på tågluff på torsdag med två kompisar, sen möter vi upp två tjejkompisar i Paris lite senare också. Rutten är än så länge Berlin - Amsterdam - Paris - något annat vid Frankrikes atlantkust - Barcelona - något vid Frankrikes medelhavskust - Rom/Florens och sen kanske försöka ta sig till Sarajevo men förmodligen börja åka hemåt, kanske förbi Prag eller så.

Det ska bli sjukt kul men jag känner mig lite väl oförberedd, kanske är resplanen för ambitiös när det gäller avstånd och sådär. Vi är hursomhelst ute i typ 26 dagar, ska använda 22-dagars interrailkort men aktiverar dem inte förräns vi lämnar Berlin.

Folk som tågluffat: Vad bör jag tänka på? Tips och smågrejer som gör mycket nytta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom hem från Berlin inatt. Hade mycket trevligt. Strosade runt, åt god mat, gick på museum och andra sevärdheter, etc. Synd att man inte hann med mer, som man önskar med alla resor.

Berlin får fyra av fem resväskor.

Låter kul. Såg du några ariska skönheter? :o En polare var i Berlin nyligen, och han blev rätt besviken då det var sällsynt med snygga Mädchen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...