Jump to content

Resetråden


RavenE
 Share

Recommended Posts

Akta dig för kebaben! Min kompis var där förra sommaren och hamnade på turkiskt sjukhus i två dygn för att han åt dålig kebab.

Hehe, trodde att du till en början var en aning fördomsfull och kallade folket som bodde i Turkiet för kebaber. Eftersom att vi har all-inclusive så kommer vi nog käka frukost och middag på hotellet de flesta dagarna men visst, vi kommer även käka ute. Ska akta mig för dåliga kebaber. :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, trodde att du till en början var en aning fördomsfull och kallade folket som bodde i Turkiet för kebaber. Eftersom att vi har all-inclusive så kommer vi nog käka frukost och middag på hotellet de flesta dagarna men visst, vi kommer även käka ute. Ska akta mig för dåliga kebaber. :innocent:

Schtekigt med all inclusive... Vad kostar resan per skalle?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu var det klart, jag och sex vänner åker till Alanya för att sola, festa och ha kul i mitten av juli. :innocent:

Vill oxå komma med ett tips:

Se till att du har dina polare, i eller precis utanför när du är inne i butiker.

Har hört från flera håll att de ibland vägrar släppa ut en om man vägrar handla. Och det står alltid en stor jävla apa och ser hotfull ut i butiken. Är ni flera i butiken så försvåras kvarhållning och ni kan kalla på hjälp.

Min lillebrors polare fick hosta upp 500:- svenska för att han och hans polare skulle få lämna butiken.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Schtekigt med all inclusive... Vad kostar resan per skalle?

Resa+hotell går på strax över 7000kr. :innocent:

Vill oxå komma med ett tips:

Se till att du har dina polare, i eller precis utanför när du är inne i butiker.

Har hört från flera håll att de ibland vägrar släppa ut en om man vägrar handla. Och det står alltid en stor jävla apa och ser hotfull ut i butiken. Är ni flera i butiken så försvåras kvarhållning och ni kan kalla på hjälp.

Min lillebrors polare fick hosta upp 500:- svenska för att han och hans polare skulle få lämna butiken.

Vi har en långskonk med oss, han brottar ner allihopa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Akta dig för vakter som ser ut att vilja hoppa på ditt huvud!

Det värsta jag har hört (antar att de är en myt) är turister som vaknat upp med kanyler i sig där det står typ "you got aids" osv..

ha så skoj !!

Den har jag också hört om, har ingen aning om ifall det ligger någon sanning i det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill oxå komma med ett tips:

Har hört från flera håll att de ibland vägrar släppa ut en om man vägrar handla. Och det står alltid en stor jävla apa och ser hotfull ut i butiken. Är ni flera i butiken så försvåras kvarhållning och ni kan kalla på hjälp.

Så sant, vi var inne i en butik med kläder, vi var ändå 4 familjer och vi gick upp där uppe och kollade och, haha dom blev helt galna när vi skulle gå dom drog fram allt möjligt dom ville få sålt.

Men man kunde fynda sjukt mycket saker väldigt billigt :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har hört från flera håll att de ibland vägrar släppa ut en om man vägrar handla.

I mitt fall var apan butiksägaren. Men, det var chill, vi köpte en 2 månader gammal aftonbladet för 2 svenska kronor och gick. Det var awesome. Vi fick gratis räkost därifrån ibland, när vi gick in.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och det var sevärt ? (w00t)

Våran resa närmar sig och jag läängtar :(

Japp, jag tyckte faktist mer om saltgruvan än Auscwitz, fast Auscwitz är så klart en upplevelse det med. Åt på olika resturanger varje kväll och alla hade god mat, kroglivet kan jag inte säga mycket om eftersom jag var där med skolan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, jag tyckte faktist mer om saltgruvan än Auscwitz, fast Auscwitz är så klart en upplevelse det med. Åt på olika resturanger varje kväll och alla hade god mat, kroglivet kan jag inte säga mycket om eftersom jag var där med skolan.

Det låter bra (w00t) Saltgruvan verkar riktigt intressant må jag säga, ska bli kul att gå runt där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så, har sökt visum till Indien nu. Ska åka dit i vinter med min buddhistgudmor och bo med ett gäng munkar i ett kloster uppe i bergen i två veckor. Kommer bli nice!

Damn, dawg. Du kör med fullt ös, medvetslös stilen i livet. Nyss kommit hem från ze germania, och off till Indien! Det är nästan så man blir lite avundsjuk. Men, jag är ju en man - så jag blir inte avundsjuk. That's facts.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...