Jump to content

Resetråden


RavenE
 Share

Recommended Posts

Vi har utvecklat lite och funderar på att packa en väska, dra till Arlanda och gå fram till en disk, säga "Första sista-minuten resan till Asien/Afrika" och ta den.

Sweet, låter grymt! Det kanske inte passar in i din ung go-getter-livsstil, men har ni tänkt vaccinera er mot... stuff, och sånt, innan ni reser?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sweet, låter grymt! Det kanske inte passar in i din ung go-getter-livsstil, men har ni tänkt vaccinera er mot... stuff, och sånt, innan ni reser?

Go-getter livsstil? Vad är det?

Jag var i Egypten i mars, så jag är vaccinerad mot allt. Ska ta en sista spruta mot hepatit så jag får 25-års skydd.

Ena polaren har alla vaccin man kan tänkas ha. Han har rest över allt sedan han var 18. Han är 28 nu.

Den tredje får vaccinera sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uff, man hinner ju knappt komma hem innan man ska ut igen.

Tågluff på måndag. Blir nog Köpenhamn -> Amsterdam -> Berlin -> Prag -> hem!

Du verkar leva ett härligt liv!

---

Vi är ett antal i klassen som har pratat lite lätt om att tågluffa. Får se hur det går, hoppas det blir av!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har planerat lite inför våran bilresa med familjen i sommar. Vi ger oss ut på vägarna for real för första gången någonsin. Börjar i Tyskland, sen vidare till Holland, Belgien, kanske Luxemburg, Frankrike och hem igen. Jag och pappa är mest ute efter andra världskriget-minnesmärken/platser att se, medan mamma och min bror är mer ute efter att se naturen. Den ska klart bli häftig att se också, men eftersom att jag har lyckats romantisera andra världskriget såpass mycket det senaste halvåret (damn you BoB!), så är jag mest sugen på sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

w00t, blir några dagar i Berlin med päronen under slutet av månaden! >_<

Jag ska på kryssning till Rostock i slutet av månaden och kommer att förära Berlin med ett besök 1.8. Lovar att heila om jag får syn på dig.

---

Vilket språk använder ni när ni uppehåller er i Danmark?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uppdatering på min Las Vegas resa.

Dagen efter vi landat så har 8 av oss hyrt två bilar, sen drar vi till Los Angeles, är där vid lunch typ, kollar runt där lite och försöker hinna med så mycket som möjligt av det man gör där, sen på kvällen/natten ev morgonen efter åker vi ut på klassiska California Route 1.

california-route-1_1120030_0.jpg

Den vägen tar oss till San Francisco, där är vi över dagen/natten, sen åker vi Death Valley road ner till Las Vegas igen.

death_valley_road_conditions_t2218_1120030_1.jpg

Det kommer bli riktigt nice, om lite mer än en månad är man där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uppdatering på min Las Vegas resa.

Dagen efter vi landat så har 8 av oss hyrt två bilar, sen drar vi till Los Angeles, är där vid lunch typ, kollar runt där lite och försöker hinna med så mycket som möjligt av det man gör där, sen på kvällen/natten ev morgonen efter åker vi ut på klassiska California Route 1.

Den vägen tar oss till San Francisco, där är vi över dagen/natten, sen åker vi Death Valley road ner till Las Vegas igen.

Det kommer bli riktigt nice, om lite mer än en månad är man där.

Ni måste till Yosemite!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...