Jump to content

Resetråden


RavenE
 Share

Recommended Posts

Damn, dawg. Du kör med fullt ös, medvetslös stilen i livet. Nyss kommit hem från ze germania, och off till Indien! Det är nästan så man blir lite avundsjuk. Men, jag är ju en man - så jag blir inte avundsjuk. That's facts.

Jag var på ett kort besök i Christiania förrförra veckan också. Resa är kul!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Fuck yeah, 04.30 inatt bär det av till Rhodos i en vecka med klassen. Ska bli skojigt!

Frågan är bara, ska jag lägga mig inatt? Eller ska jag lägga mig en stund nu och sova? Ska åka hemifrån 03.00.

Svårt att bestämma mig nu. :lol:

Jag skulle gå och lägga mig nu på dirren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick 2000:- i resepengar av mina föräldrar i present och kommer få ännu mer av släkten idag och på studenten så det verkar bli tågluff i sommar!

Jag är sugen på att åka till Marakesh men vill också se mer av Östeuropa som jag missade förra året. Vart bör man åka?

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite nyfiken, varför Chicago? New York har du varit i och trivdes så det förstår jag. :wub:

En kompis har nära släkt där, så gratis boende och gratis bilresa igenom stora delar av USA lockar något så enormt.. Som det ser ut nu så lär det inte bli av, men om jag lyckas hålla hårt i alla pengar jag kommer tjäna i sommar så kanske jag kommer iväg till New York i september eller något. Ska sikta stenhårt på det, i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Vad sweet, Las Vegas bokat i September, 14 dagar för 950:-, trodde dom skämta först, men 950:- slutade hotellet på.

Stratosphere ska vi på på.

stratosphere_1110382_0.jpg

Som bla har den här saken på toppen av det där tornet.

Som resan ser ut just nu (vi har inte bokat flyg än) så flyger vi Sthlm - New York, är i NY i 15 timmar, sen flyger vi vidare, eller flyger vi Sthlm - Miami - Chicago - Atlanta - Las Vegas, då är vi 3 timmar i varje stad, blir ett jävla flängande men man hinner ju se lite av städerna i alla fall.

När vi väl är i Las Vegas tänkte vi ägna en dag att åka till Grand Canyon som ligger typ 2 timmar bort med bil, sen tänkte vi åka till Los Angeles också en dag, det ligger ca 3 timmar bort med bil.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick 2000:- i resepengar av mina föräldrar i present och kommer få ännu mer av släkten idag och på studenten så det verkar bli tågluff i sommar!

Jag är sugen på att åka till Marakesh men vill också se mer av Östeuropa som jag missade förra året. Vart bör man åka?

Marocko, bland annat Marakesh, är bland de häftigaste resmålen jag upplevt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad sweet, Las Vegas bokat i September, 14 dagar för 950:-, trodde dom skämta först, men 950:- slutade hotellet på.

Stratosphere ska vi på på.

stratosphere_1110382_0.jpg

Som bla har den här saken på toppen av det där tornet.

Som resan ser ut just nu (vi har inte bokat flyg än) så flyger vi Sthlm - New York, är i NY i 15 timmar, sen flyger vi vidare, eller flyger vi Sthlm - Miami - Chicago - Atlanta - Las Vegas, då är vi 3 timmar i varje stad, blir ett jävla flängande men man hinner ju se lite av städerna i alla fall.

När vi väl är i Las Vegas tänkte vi ägna en dag att åka till Grand Canyon som ligger typ 2 timmar bort med bil, sen tänkte vi åka till Los Angeles också en dag, det ligger ca 3 timmar bort med bil.

950 för hotellet är jag med på, men var kostar flygstolen? (iofs hade ni inte bokat flyg än, men uppskattningsvis). För om det är så billigt drar jag fan första bästa. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

950 för hotellet är jag med på, men var kostar flygstolen? (iofs hade ni inte bokat flyg än, men uppskattningsvis). För om det är så billigt drar jag fan första bästa. :naughty:

5100:- låg det på senast vi kollade, men det kommer att gå ner till runt 4500:- i juli tror vi, några som ska med oss var där förra året och pynta 4100:-. September är ju av förklarliga själ en billig månad att flyga till USA oavsett vad dollarn står i, men vi väntar till skattepengarna kommer tillbaks, har det inte ändrats så mycket så hugger vi ändå, vilket fall som helst är det väldigt billigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

5100:- låg det på senast vi kollade, men det kommer att gå ner till runt 4500:- i juli tror vi, några som ska med oss var där förra året och pynta 4100:-. September är ju av förklarliga själ en billig månad att flyga till USA oavsett vad dollarn står i, men vi väntar till skattepengarna kommer tillbaks, har det inte ändrats så mycket så hugger vi ändå, vilket fall som helst är det väldigt billigt.

Det är galet. Sen sitter svenskarna och pungar ut med 10.000:- för en resa till jävla kanarieöarna. Geez.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Vi beställde flygbiljetten till Las Vegas inatt, 4200:- slutade den på, vi flyger Stockholm - Philadelphia - Phoenix, vi är ca 2 timmar i varje stad, men av Philadelphia lär man väl inte hinna se så mycket av, då ska vi ju genom immigration och det kan ju ta sin tid om jag förstår det rätt.

Någon som vart där och kan berätta lite vad man får för frågor?, verkar vara väldigt delat, en polare till mig fick följa med dom in ett förhörsrum, en annan gled genom på 15 min, så...vad gör man där?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Mini-bump.

Under en mild fylla här förra helgen så skrev jag och två polare ett kontrakt:

Jag ska skriva av det ordagrant och här snart nån gång ska jag scanna in det så ni får läsa det.

DETTA KONTRAKT, SKREVET 27/6 - 2009 I SAMRÅD MELLAN MATS ***, CHRISTIAN MATTSON OCH JOHAN ***.

DETTA KONTRAKT SÄGER HÄRMED ATT OVANSTÅENDE PERSONER SKA INNAN 27/6 - 2010 INFINNA SIG PÅ ETT FLYGPLAN TILL AFRIKA OCH TA ETT DYKCERTIFIKAT (MATS: NÅGON KURS)

STRAFF FÖR ATT INTE INFINNA SIG PÅ RESAN ÄR FÖLJANDE:

PERSONEN/ER SOM INTE ÄR MED PÅ PLANET (FLYGPLANET) PÅ ANGIVEN TID SKA:

STREAKA (SPRINGA NAKEN) HELA KARL JOHAN I OSLO FRÅN SLOTTET TILL JERNBANETORGET NÄR DE ANDRA NÄRVARAR.

RESAN SKA SKE TILLSAMMANS MED DE ANDRA.

___________ ______________ _____________

CHRISTIAN MATTSON JOHAN *** MATS ***

27/6 - 2009

Yes, det kan bli roligt.

Vi har utvecklat lite och funderar på att packa en väska, dra till Arlanda och gå fram till en disk, säga "Första sista-minuten resan till Asien/Afrika" och ta den.

Redigerad av Karatemorfar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...