Jump to content

Egen-Musik-Tråden


Weener
 Share

Recommended Posts

Jag har sagt det förut, och jag säger det igen: du är verkligen grym! Som sagt, skulle gärna se en colab i framtiden, du kan verkligen det du gör. Big up! :)

EDIT: För övrigt så hittar ni mitt senaste framträdande här. Jag är, om ni inte vet det, killen som kör ensam i slutet. Är inte med i deras grupp, gjorde bara en låt med dom. Anyways, enjoy!

Redigerad av Xersize
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

När vi ändå talar om sound... Jag har ju min lilla stil av rap, men jag vill inte påstå att jag har ett speciellt sound :) Jag är liksom bara mig själv och kan göra rap inom olika genrer, speciellt horrorcore och politiskt, så jag vet inte riktigt om jag har något speciellt sound även om jag har min egen stil, om ni förstår vad jag menar? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej, nytt tema här ser jag! :) Lite ovant men jag hoppas att jag så småningom vänjer mig.

I våras skulle vi genom skolan få chansen att spela in en låt, och jag längtade som fan. Tänkte spela in någonting thrashigt med grövsta disten, feta dubbelkaggar med mera. Men ganska snabbt insåg jag att jag inte skulle vara kapabel till det, utan valde att jobba vidare med en aukustisk låt jag skrev ett år tidigare. Lade till basgångar, förbättrade texten, trummor och ett solo.

Efter inspelningen av råmaterialet -som för övrigt var mitt första möte med en riktig studio- dröjde det inte förrän till några veckor sen innan jag äntligen fick chansen att mixa ihop materialet.

Resultatet blev inte som jag hade tänkt mig, men vi försökte komma så nära som möjligt utan att allt blev en enda gröt :P

De distade gitarrerna på slutet hade jag tänkt mig låta mycket ruggigare och mer t.ex Pantera-sound men fan, rockigt blev det ändå ^_^

Alla instrument spelar jag inklusive sången (första gången jag sjöng "på riktigt") - jag postar texten också men överanalysera den inte tack, jag försökte mest få det att rimma hyfsat :lol:

(VERS)

They say I'm rude

The Lord of ignorence

And no feelings has ever passed through my veins

They all are saints

And I'm a devil in their eyes

Constant believing in lies

This script

Manual book of life

How am I supposed to put my trust

Into a deep

Conspiracy

I'd rather, rather

Be free

(REFR.)

Strong men survies

Without these lullabies

(VERS)

Doom

Is near they say

Still they fool weak people to pray

Signs without science

Blinds their empty minds

Stops them from writing trustworthy lines

Living in a cell

An endless rehab

Slaving under an imagined saviour

Making up things

'Bout those who don't believe

Sinners is our names, and we'll always remain

(REFR.)

Destroying our World

Never they learn

(SOLO)

(REFR.)

Enter the Reign in Feign

Driving you

INSANE

Save these innocent children

Let them live their own lives

Isolation and limitations

Kills you before you die

'Cause you're already dead..

Hoppas ni gillar det :D

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar skarpt! Verkligt härlig låt, bra text och väldigt skönt uttal, på något speciellt vis :) Jag tror dessutom att din röst och ditt sätt att sjunga skulle passa väldigt bra till en hel del irländska låtar! :D

Tack, mycket uppskattat :) Det som jag tycker är mest intressant är de som har mest musikkunnande tycker det har ett irländskt stuk över sig, du är verkligen inte den första! Jag har ingen egentlig koll på hur den sortens (folk)musik låter, men den största anledningen jag fått höra är låtens takt som inte är den vanligaste så att säga ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack, mycket uppskattat :) Det som jag tycker är mest intressant är de som har mest musikkunnande tycker det har ett irländskt stuk över sig, du är verkligen inte den första! Jag har ingen egentlig koll på hur den sortens (folk)musik låter, men den största anledningen jag fått höra är låtens takt som inte är den vanligaste så att säga ^_^

Det var faktiskt just det som slog mig! :) Låtens takt, ditt uttal och din röst. Titta upp lite Dubliners och The Pogues så får du se vad vi talar om ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Projektet som jag har berättat om i den här tråden gick åt helvete pga basist och gitarrist som flyttade pga skola.

Då kom jag och vän på att vi ska fan i oss göra egna metalversioner av klassiska spelsoundtrack. Inget seriöst sådär, vi planerar inget stort. Kanske spela på lite lokala ställen här och där. Dock är vi bara två, skulle vara fint med i alla fall en till som kunde hoppa in på bas eller keyboard. Just nu sitter polaren på gitarr och keyboard medans jag varierar med trummor och bas. Lite bökigt.

Anyways, eftersom vi är ett flummband så behövde vi ett flummnamn. Ladies and gentlemen, I give you (temporärt bandnamn tills vi hittar något fränare)..A Fistful of Muffins!(Vilken film vi har spoofat idén från är nog ganska självklar :D)

Förebilden är självklart Machinae Supremacy från Luleå som blandar bitpop med grym metal.

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen börjar saker att rulla igen för oss! Record Union har kontaktat oss och vill distribuera vår musik och vi har en liknande deal erbjuden till oss via C. Berg och hans lilla bolag där den enda skillnaden är att C. Berg också skickar ner vår EP till ett företag som har hand om mycket, mycket film- och reklamsynkad musik. Ett annat bolag i Belgien vill hjälpa oss med promotion och försäljning där nere, och en snubbe i Japan säljer våra skivor.

The times they are a-changing.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen börjar saker att rulla igen för oss! Record Union har kontaktat oss och vill distribuera vår musik och vi har en liknande deal erbjuden till oss via C. Berg och hans lilla bolag där den enda skillnaden är att C. Berg också skickar ner vår EP till ett företag som har hand om mycket, mycket film- och reklamsynkad musik. Ett annat bolag i Belgien vill hjälpa oss med promotion och försäljning där nere, och en snubbe i Japan säljer våra skivor.

The times they are a-changing.

Gillas som fan! Kul att det rullar på.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen börjar saker att rulla igen för oss! Record Union har kontaktat oss och vill distribuera vår musik och vi har en liknande deal erbjuden till oss via C. Berg och hans lilla bolag där den enda skillnaden är att C. Berg också skickar ner vår EP till ett företag som har hand om mycket, mycket film- och reklamsynkad musik. Ett annat bolag i Belgien vill hjälpa oss med promotion och försäljning där nere, och en snubbe i Japan säljer våra skivor.

The times they are a-changing.

När kan man höra er på Spotify? Jag menar artister som Rymdkraft och Tunnan och Moroten(!) finns där... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När kan man höra er på Spotify? Jag menar artister som Rymdkraft och Tunnan och Moroten(!) finns där... :rolleyes:

Hade vi inte varit så förbannat förslappade så hade vi funnits på Spotify i ett halvår nu. På tisdag ska jag ha möte med C. Berg och kompromissa lite tills vi har en deal som passar allihopa. Då kan vi antingen skriva på med honom eller RU, och efter det bör det inte ta allt för lång tid. Jag vet att jag sa det i våras med, men nu ska vi göra det på riktigt också.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...