Jump to content

Egen-Musik-Tråden


Weener
 Share

Recommended Posts

Jag har en vän som gick bort i november som tog hand om mig på ett sätt som vänner inte brukar göra, han var verkligen en storebror för mig rakt igenom, och det har tagit lång tid att jobba sig tillbaka dit jag är nu. Och jag är ännu inte helt mig själv. Men i sitt testamente som han skrev dagen innan han dog så lämnade han en viss summa pengar åt mig för att jag skulle kunna hålla på med min musik. Han stöttade mig i livet och även i döden, och det minsta jag kan göra är att göra en låt till hans ära och det är också något jag verkligen vill. Problemet är bara att jag inte har någon musik att göra låten till :mellow:

Så nu vänder jag mig ödmjukt till er GTA-sajtare och frågar om någon vänlig själ kanske har ett lugnt och sorgligt hip-hop/rap-beat liggandes att dela med er av? Har redan mailat Tux om det, men har inte fått svar ännu. Eftersom att jag inte kan göra musik själv, utan enbart texter, så ber jag er om hjälp. Är ni intresserade att hjälpa till så PM:a gärna, självklart får ni credit för arbetet.

Vet inte om detta är rätt tråd att skriva i, men kändes mer irriterande att starta en ny tråd om detta.

Tack på förhand!

Xersan

Ledsen för sent svar, men det här är ingen tråd som jag besöker speciellt regelbundet.

Till att börja med så vill jag beklaga din förlust. Alltid hemskt när något sådant händer.

Sedan vill jag följa upp med att länka en låt som enligt mig är en av de bättre och mest känslosamma amatörlåtar jag hört. Samplen och beatet kanske jag bara uppfattar som sorgligt eftersom jag förknippar det med den här låten.

http://www.youtube.com/watch?v=mkdTZyVZFSs

Om det är intressant så tror jag att jag ska ha beatet liggande någonstans, men jag kan tyvärr inte lova någonting. Annars kanske Tux eventuellt kan återskapa beatet genom att klippa och klistra med det som spelas efter att låten slutat.

Nåväl, om beatet är av intresse såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ledsen för sent svar, men det här är ingen tråd som jag besöker speciellt regelbundet.

Till att börja med så vill jag beklaga din förlust. Alltid hemskt när något sådant händer.

Sedan vill jag följa upp med att länka en låt som enligt mig är en av de bättre och mest känslosamma amatörlåtar jag hört. Samplen och beatet kanske jag bara uppfattar som sorgligt eftersom jag förknippar det med den här låten.

http://www.youtube.com/watch?v=mkdTZyVZFSs

Om det är intressant så tror jag att jag ska ha beatet liggande någonstans, men jag kan tyvärr inte lova någonting. Annars kanske Tux eventuellt kan återskapa beatet genom att klippa och klistra med det som spelas efter att låten slutat.

Nåväl, om beatet är av intresse såklart.

Beatet är verkligen av intresse, riktigt vackert beat (och killens text var inte heller helt fel). Är det du som har gjort det?

Jag tar gärna emot beatet om det är ok för dig, det passar verkligen perfekt till den typen av låt! Du får gärna skicka det om du har det liggandes :mellow:

Och oroa dig inte för sent svar, jag har all tid i världen. Det är skönt att det är någon som svarar över huvud taget :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beatet är verkligen av intresse, riktigt vackert beat (och killens text var inte heller helt fel). Är det du som har gjort det?

Jag tar gärna emot beatet om det är ok för dig, det passar verkligen perfekt till den typen av låt! Du får gärna skicka det om du har det liggandes :mellow:

Och oroa dig inte för sent svar, jag har all tid i världen. Det är skönt att det är någon som svarar över huvud taget :lol:

Oj, härligt!

Ja det är verkligen en bra text, killen som gjort låten hade verkligen talang när det gäller rap-musik, men lade dessvärre av för några år sedan och gör mest technoinspirerade raplåtar. En stil som jag dessvärre inte gillar så jag har slutat lyssna på honom.

Det är alltså inte jag som rappar, utan en av medlemmarna från sjättesinnet om du känner till dem.

Nåväl, beatet tror jag som sagt att jag har liggandes, men jag kan dessvärre inte lova allt för mycket då det var länge sedan jag hade det. Om inte annat så kan jag ge mig på att försöka leta upp varifrån det var jag tankade det från första början.

Om inte heller det skulle fungera så går det som sagt säkert att mixtra ihop beatet igen genom att sno in bit från slutet där det är tyst.

Men det blir en sista utväg. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, härligt!

Ja det är verkligen en bra text, killen som gjort låten hade verkligen talang när det gäller rap-musik, men lade dessvärre av för några år sedan och gör mest technoinspirerade raplåtar. En stil som jag dessvärre inte gillar så jag har slutat lyssna på honom.

Det är alltså inte jag som rappar, utan en av medlemmarna från sjättesinnet om du känner till dem.

Nåväl, beatet tror jag som sagt att jag har liggandes, men jag kan dessvärre inte lova allt för mycket då det var länge sedan jag hade det. Om inte annat så kan jag ge mig på att försöka leta upp varifrån det var jag tankade det från första början.

Om inte heller det skulle fungera så går det som sagt säkert att mixtra ihop beatet igen genom att sno in bit från slutet där det är tyst.

Men det blir en sista utväg. :P

Haha, japp :mellow: Säg gärna till om du hittar det liggandes :lol:

Och om det är någon annan som vill hjälpa till så tar jag gärna mot flera bidrag :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, japp :mellow: Säg gärna till om du hittar det liggandes :lol:

Och om det är någon annan som vill hjälpa till så tar jag gärna mot flera bidrag :P

Har precis letat igenom mappen och dessvärre så fanns det ingen utan rap på som jag trodde. :/

Men som sagt, om någon, typ Tux, orkar så går det ju att återskapa beatet genom att klippa ut från slutet och slänga ihop till ett helt beat. Jag hade gärna gjort det om jag hade haft kunskap till att göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag behöver er hjälp! Vi är med i en tävling, Live on M.A.R.S (töntigt namn, jag vet, det anspelar på Märsta, Arlanda, Rosersberg, Sigtuna), där - om man vinner - man får tre spelningar. På invigningen av storsatsningen Midgårdsbadet i Märsta, på Strand i Stockholm, och på Munkkällaren i Visby. Det enda man behöver göra, är att lägga sin röst på oss (Komposters) på den här länken. Första gången man röstar måste man fylla i en snabb enkät om hur det är att bo i Märsta (det kvittar vad man fyller i!), men sedan kan man rösta varje dag genom att bara klicka på länken. Inga jobbiga spam-mejl, facebook-notifications, eller liknande.

Det är en otroligt liten ansträning, och ni gör oss en otroligt stor tjänst - det är sjukt jämnt mellan oss och det andra bandet som är i täten. Så om ni har tre minuter över, kan jag inte tacka er nog om ni har lust att hjälpa till med detta!

Tack heart_icon_1172862_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så, då har jag röstat! Röstar igen en gång om dagen :whistling:

EDIT: Lyssnade på er på Spotify. Inte alls min musiksmak, men ni är riktigt bra :P

Tack mannen, uppskattar det grymt mycket! (Och ni andra som röstar, men inte skriver det).

Rösta gärna idag igen (som sagt, enkäten behöver man inte fylla i mer än första gången!). Vi leder just nu med ett tjugotal röster (ni rockar!), men utgången är aldrig säker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rösta gärna idag igen (som sagt, enkäten behöver man inte fylla i mer än första gången!). Vi leder just nu med ett tjugotal sextiotal röster (ni rockar!), men utgången är aldrig säker.

Det vore skönt att dra ifrån rejält, då tror jag inte det andra bandet kommer att orka komma ikapp! Tack.

stor, klickbar länk

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Grattis! Är det bara jag eller låter ni lite som Ebba Grön...?

Har röstat, btw.

Sjukt mycket tack! :P Vi vann tävlingen, förresten, så nu spelar vi på tre spelningar. Den närmaste är på Midgårdsbadet 10 juli (men jag är i exil då, så jag kommer inte kunna vara med). Sedan spelar vi på Strand i Stockholm (okänt datum), och på Munkkällaren i Visby (okänt datum).

Det är väl den liknelsen vi får höra mest; vår sångare har till mångt och mycket samma scenutstrålning och sångsätt som honom. Tack igen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...