Jump to content

Egen-Musik-Tråden


Weener
 Share

Recommended Posts

Fick tag på lite inspelat material från igår och slängde upp det på våran myspace. Kan väl tillägga att vi ska ändra en hel del på låten innan vi spelar in den på riktigt. Första partiet är för långt och monotont, tycker jag. Andra är bättre, men det saknas lite grejer fortfarande. Hur som helst, njut!

http://www.myspace.com/TIMFACEBERLIN

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi kommer spela i Uppsala 21 eller 22 maj, och för den som vill se oss så finns biljetter att köpa på Ticnet just nu! Skulle vara kul ifall ett par stycken från forumet orkade ta sig dit!

http://www.ticnet.se/html/artist.htmI?l=SE...kt+Riksfestival

Och lyssna på våran nya låt som ligger uppe på våran myspace! www.myspace.com/timfaceberlin

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är lätt där! :rolleyes:

Komposters - PUP (live)

www.myspace.com/komposters

Fan, får vibbar av Thåström varje gång jag hör eran sångare. Och det är jävligt stort, Imperiet och Ebba Grön är enligt mig det bästa Sverige har avlat fram.

Men, vad är det för ställe som låter publiken stå i "scenen". Eran sångare såg aningen besvärad ut och jag förstår hans vredesutbrott (vad hände egentligen, slog han ned någon där, såg inte så väl mer en lite puttar och han försvann in i havet). Ett band som spelar ska ändå, i min mening ha en egen frizon så man slipper sånna idioter (snackar t.ex. om snubben som slet micken ur handen på honom).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan, får vibbar av Thåström varje gång jag hör eran sångare. Och det är jävligt stort, Imperiet och Ebba Grön är enligt mig det bästa Sverige har avlat fram.

Men, vad är det för ställe som låter publiken stå i "scenen". Eran sångare såg aningen besvärad ut och jag förstår hans vredesutbrott (vad hände egentligen, slog han ned någon där, såg inte så väl mer en lite puttar och han försvann in i havet). Ett band som spelar ska ändå, i min mening ha en egen frizon så man slipper sånna idioter (snackar t.ex. om snubben som slet micken ur handen på honom).

Vilken komplimang, tack! Inte för att den var riktad till mig personligen, men ändå. Och han var inte direkt besvärad av att publiken kom fram, snarare tvärtom - hade de inte levt ut på det sättet de gjorde hade vi blivit besvärade. Vi är nog ett liveband, egentligen, och fan, även om idioten (Freddan ;)) kanske inte är någon Pavarotti tycker vi att det är sjukt kul att folk gillar det vi gör, och sjunger med. Men jag talar bara för mig själv, och den nyktrare delen av publiken kanske inte håller med.

Fan vad grymma ni var live!

Och eran sångare är ju grymt punkig, börjar puckla på dom i publiken. Fick rysningar. FETT!

Han är en så jäkla bra frontman/sångare så det är stört! Tack :rolleyes:

__

Planerar förresten en Norrlandsturné i maj någon gång, med Visionsfestivalen i Umeå (typ 20 maj tror jag) som främsta gig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan, får vibbar av Thåström varje gång jag hör eran sångare. Och det är jävligt stort, Imperiet och Ebba Grön är enligt mig det bästa Sverige har avlat fram.

Men, vad är det för ställe som låter publiken stå i "scenen". Eran sångare såg aningen besvärad ut och jag förstår hans vredesutbrott (vad hände egentligen, slog han ned någon där, såg inte så väl mer en lite puttar och han försvann in i havet). Ett band som spelar ska ändå, i min mening ha en egen frizon så man slipper sånna idioter (snackar t.ex. om snubben som slet micken ur handen på honom).

Oftast är det ju de längst fram som känner gruppen, iaf i sånna här mindra sammanhang.

men jag håller med, det ska gränsas av från band och publik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Oftast är det ju de längst fram som känner gruppen, iaf i sånna här mindra sammanhang.

Aye, det var ju i vårt 'hood' vi spelade (Märsta), och vi hade turen att spela på femtiodagars så de flesta i publiken - särskilt längst fram - kände vi.

Gjorde en midi av en gammal pianolåt som jag gjorde för länge sedan...

What do you think? :o

Så du gör inte bara grafik, kan rita, är duktig på matte, programmerar, du gör musik också? Damn! Ser f.ö. inte låten :o

Alltså, åh. Vi har mixat våra låtar litegrann nu och de är klara om ett tag, men redan nu känner jag hur fett det är. Känns så jäkla dåligt att säga så bra saker om sig själv och sitt band, men jag älskar oss! Håll er uppdaterade :blink:

Kan inte vänta!

Komposters åker mot nordligare breddgrader, och spelar i Umeå på Visionsfestivalen nästnästa onsdag, 20 maj! Blir nice ^_^

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kom på nyss att jag aldrig delat med mig av mina alster här på forumet. Det ska bli ändring på det, iochmed denna länk. Klicka bara på play hi-fi, dra upp volymen och njut. Eller plågas, det gör mig det samma.

Några varningens ord: Det här är inte den musikstil som kommer falla majoriteten av forumet i smaken. Det är mycket distade gitarrer och dubbeltramp, men det är sånt jag gillar.

Några upplysningens ord: Som skrivet på Soundclick, piano/fiol-melodin ska vara sången i senare versioner. Jag la dit den för att höra hur det kommer låta när det är klart. Mellan 2:28 och 3:03 ska det också vara ett bitchin' gitarrsolo, men jag är inte en bitchin' gitarrist så det får vänta ett tag det med.

Anyways, här you go. Det är inte lätt för mig att öppna mig på det här sättet.

Ja just det, det finns en till låt på min artistsida men den är rätt usel. Bespara er att lyssna på den, men om det faller någon in, glöm inte att dra ner volymen först. Den är bra mycket mer högljudd.

Galet bra ju.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kom på nyss att jag aldrig delat med mig av mina alster här på forumet. Det ska bli ändring på det, iochmed denna länk. Klicka bara på play hi-fi, dra upp volymen och njut. Eller plågas, det gör mig det samma.

Några varningens ord: Det här är inte den musikstil som kommer falla majoriteten av forumet i smaken. Det är mycket distade gitarrer och dubbeltramp, men det är sånt jag gillar.

Några upplysningens ord: Som skrivet på Soundclick, piano/fiol-melodin ska vara sången i senare versioner. Jag la dit den för att höra hur det kommer låta när det är klart. Mellan 2:28 och 3:03 ska det också vara ett bitchin' gitarrsolo, men jag är inte en bitchin' gitarrist så det får vänta ett tag det med.

Anyways, här you go. Det är inte lätt för mig att öppna mig på det här sättet.

Ja just det, det finns en till låt på min artistsida men den är rätt usel. Bespara er att lyssna på den, men om det faller någon in, glöm inte att dra ner volymen först. Den är bra mycket mer högljudd.

Fy helvete vad hårt Toppis! Grymt ju.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är våra låtar färdigmixade! En åker upp på våran myspace ikväll, de andra får vänta ett tag. För er, folks, så har jag dock laddat upp dem på en annan sida så ni kan få lyssna redan nu. Här är de!

We Could Wait Forever:

http://2006.holigan.web.surftown.se/sol123...0mix3%20mp3.mp3

The Fall of Strindberg:

http://2006.holigan.web.surftown.se/sol123...0mix3%20mp3.mp3

Those Nights, That summer:

http://2006.holigan.web.surftown.se/sol123...0mix3%20mp3.mp3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ingenting att göra så jag sitter å leker lite i mitt DAW, håller på att göra en instrumental version av Danity Kane's "Right Now". Såg att en kille hade försökt prova sig på att göra en själv vilket enligt mig inte lät så bra. Klick!

Så här låter det just nu,

Danity Kane - Right Now (Instrumental Mix)

Originalet: Danity Kane - Right Now (HQ)

Som sagt, leker bara lite :wub:

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är våra låtar färdigmixade! En åker upp på våran myspace ikväll, de andra får vänta ett tag. För er, folks, så har jag dock laddat upp dem på en annan sida så ni kan få lyssna redan nu. Här är de!

We Could Wait Forever:

http://2006.holigan.web.surftown.se/sol123...0mix3%20mp3.mp3

The Fall of Strindberg:

http://2006.holigan.web.surftown.se/sol123...0mix3%20mp3.mp3

Those Nights, That summer:

http://2006.holigan.web.surftown.se/sol123...0mix3%20mp3.mp3

Eran musik känns så oerhört mysig och nyskapande! Vet inte hur många gånger jag kollade på videon du la upp för ett tag sedan och dessa låtar kommer underhålla mig ett bra tag framöver. Riktigt bra jobbat och synd att ni inte fick något pris för er musik i Musik Direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kom på nyss att jag aldrig delat med mig av mina alster här på forumet. Det ska bli ändring på det, iochmed denna länk. Klicka bara på play hi-fi, dra upp volymen och njut. Eller plågas, det gör mig det samma.

Några varningens ord: Det här är inte den musikstil som kommer falla majoriteten av forumet i smaken. Det är mycket distade gitarrer och dubbeltramp, men det är sånt jag gillar.

Några upplysningens ord: Som skrivet på Soundclick, piano/fiol-melodin ska vara sången i senare versioner. Jag la dit den för att höra hur det kommer låta när det är klart. Mellan 2:28 och 3:03 ska det också vara ett bitchin' gitarrsolo, men jag är inte en bitchin' gitarrist så det får vänta ett tag det med.

Anyways, här you go. Det är inte lätt för mig att öppna mig på det här sättet.

Ja just det, det finns en till låt på min artistsida men den är rätt usel. Bespara er att lyssna på den, men om det faller någon in, glöm inte att dra ner volymen först. Den är bra mycket mer högljudd.

Seriöst. Ösapbra.

Mera... MERA!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...