Jump to content

Egen-Musik-Tråden


Weener
 Share

Recommended Posts

Här kan ni höra på en låt från mitt band! Rätt taskig ljudkvalité, basen och gitarren kunde låtit lite mer men kamerans placering tog inte upp dem så mycket, men ni får i alla fall se vårt snygga projektorbildspel vi hade på vår spelning.

The Bunburys - Nyckelfågeln

[youtube-old]Q5iQxZngAuk[/youtube-old]

bra musik tyckte sångaren lät väldigt likt Lisa Ekdahl ni vet hon som gjorde den där låten : Vem vet inte du Vem vet inte Jag....
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

okej jag kör en då här kmr den obs hatar hip-hop: Weener vad fan e de för namn har du tagit det ifrån wienerkorv eller var det din morsa som kom på det när du virkade med henne. hon tyckte du var gullig och du blev glad för du har aldrig hört en tjej sagt orden till dig. Kalle Stropp och Grodan Boll e två figurer lika gulliga som din morsas turer till konsum föratt handla mat a . Men alla vet ju att hon är flat A så varsågod ta orden och visa vad du kan för mig dissar du aldrig biaaaatcchh YEAH EN RIKTIG RAP

Haha, vafan. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Jag har länge väntat med att posta nåt här eftersom jag inte vetat ifall jag får. Min brorsa gör en del musik som jag ska spela in trumspåret till - just nu är det bara miditrummor utan nån speciellt bra klang eller finess. Vi ska repa in låtarna och göra om dem tills vi hittar en bra studio att spela in allt i. Just nu är det bara ett korridorsrum, en dator, en gitarr, en bas och några mickar som utgör studion. Allt är inspelat och skrivet av min brorsa, med vissa åsikter och förslag på ändringar från min sida. (Och sången är innan hans sånglektioner.)

Kolla Myspace och säg vad ni tycker! Många av låtarna har nyversioner som både är tyngre och bättre mixade, inte sällan med helt nya stämmor, refränger och verser.

Lite småsammanfattningar, lämnar alla låtar öppna för tolkning men handlingen är ungefär korrekt.

Enola Gay - Handlar om bombningen av Hiroshima, man (han?) undrar ifall det var galenskap eller "just the lowest price to pay".

Windy Road - Kärlekssång men en olycklig sådan. Ungefär som handlingen i Judas Priests Touch Of Evil

Apocalypse - Miljöförstöring, kärnvapen, oljeutsläpp och skogsskövling. Samhällskritisk/politisk kritik.

Music - En IMO inte jättebra låt som handlar om musikens känslor. Eller nåt, jag har aldrig gillat den.

Destiny - En man som ställs inför livsavgörande val, båda kommer leda till elände. Inspirerad av en resa till Kambodja där Pol Pots regim satte folk i situationer där de var tvungna att tortera och döda fångar, annars skulle de själva gå samma väg till mötes.

Delirium - En person skapar en drömvärld där han är kung och störst av alla, men fastnar snart och kan inte skilja på dröm och verklighet. Dör sedan i sin egen skapelse. Till viss del inspirerad (om jag förstår honom rätt) av Den Oändliga Historien.

Antar att ni kan gissa er till att låtarna på Myspace bara är demos och korta utdrag, Delirium undantaget.

http://www.myspace.com/rikardnorman

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

checka min Myspace och lyssna på senaste låten; "this is just me" :mf_doof:

ang mixingen på alla mina låtar så vet jag vad felen är och problemet är att ja inte kan fixa dom själv för ja kan inte så mkt om programmet eller så.

men nu äntligen har jag fått hjälp av någon som kan mixa och vill göra de gratis åt mig för han tyckte de va synd att ja va så bra men mixingen förstörde så pass mkt :( så nu ska han hjälpa mig iaf så ja hoppas på de bästa B)

kommer säga till när den nya (bättre) versionen är ute med B)

check it out ! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tillfälligt Avbrott är grymt bra! Riktigt skönt sound och bra sång, trummorna är väl spelade.

Oj, tack! :) Haltar lite på bastrumman i början, men jag skyller på att jag var ovan vid deras pedal - fjädern kändes väldigt spänd.

Tycker ni är riktigt jäkla bra alltså, när jag väl går in och lyssnar sitter jag alltid i någon timme. Skriver ni alltid texterna på svenska?

Men... :mf_doof:

Mm, det gör vi. Eller vi och vi, jag bidrar inte med så mycket textskrivande än, jag måste hitta den där låttextskrivarådran jag letat efter så länge. Joel skriver det mesta av textmaterialet, och alltid på svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, tack! :( Haltar lite på bastrumman i början, men jag skyller på att jag var ovan vid deras pedal - fjädern kändes väldigt spänd.

Men... :mf_doof:

Mm, det gör vi. Eller vi och vi, jag bidrar inte med så mycket textskrivande än, jag måste hitta den där låttextskrivarådran jag letat efter så länge. Joel skriver det mesta av textmaterialet, och alltid på svenska.

Det är bra, tycker jag! Att ni kör på svenska, alltså. Känns mer personligt och tror att det lättare hade känts som ett band i mängden på engelska. Fortsätt så! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mina låtar ligger snyggt och prydligt uppe på min Znapmusic, då jag inte orkat fixa Myspace ännu. Min Znapmusic är här :D Lyssna gärna, jag har fått bra kommentarer på sidor som inte innehåller för mycket fjortisar :P

EDIT: Nu har jag skaffat MySpace, finns här :P

din engelska är änsålänge för dålig. öva öva öva på det! inte min typ av hiphop heller, men de lät okej annars.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej. Jag tänkte tipsa om en klasskamrats band, om det är tillåtet :) Bandet kallar sig för Prevent the Dream och genren de sysslar med kallas tydligen för melodic hardcore.

Uppsättning:

August - Gitarr

Benjii - Throat (<-- klasskamrat)

Björn - Bas

Caesar - Gitarr & Sång

Tobbe - Trummor

Jag vet att det inte är de flestat kopp av té här, men efter att ha kallat min klasskamrat för emo i snart två år nu nästan dagligen så tänkte jag att jag kunde göra honom en liten gentjänst.

Här på Youtube finns alla deras låtar från deras demo att lyssna på gratis.

Ja... det är allt jag vet om kisarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...