Jump to content

Egen-Musik-Tråden


Weener
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
:doh:

http://www.myspace.com/nanoteknologi

Eftersom jag fortfarande är i en "learning-stage" så kan det hända att låtarna ändras/görs om. Jag lär mig hela tiden nya saker varje dag och jag har fortfarande inte fått ett grepp om Mastring så, bli inte förvånade om låtarna låter lite annorlunda nästa dag.

Inga kommentarer någon? synpunkter på hur låtarna kan förbättras uppskattas! (Ska dock komma från någon som är kunnig)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det låter väldigt bra! Proffsigt liksom. Dock är det inte den typ av musik jag skulle lyssna på för att lyssna på musik, utan i mina öron är det perfekt som soundtrack till film!

Tex. "Lounge" skulle passa utmärkt till en actionfilm där någon smyger fram i natten med en pistol. Dock är alla tre lite sådär mystiska, smyga-i-natten-när-det-regnar-och-stealth-killa-enemys-in-a-true-Agent-47-/-Sam-Fisher-Style!

Keep up the good work, my man, låter riktigt bra, men om du vill att folk ska lyssna på musiken och liksom...digga..så får du börja ta till nya medel my friend! Om inte annat kanske du får skapa soundtrack till någon kommande film/datorspel. :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Vad tusan, Tux? "Kosmos" är ju värsta blöjnamnet jämfört med råfeta "Nanoteknologi" :unsure::mellow::(:D:( .

Mjo, grejjen är att jag inte har bestämt ett artistnamn ännu. Jag byter typ varannan vecka :whistling: . Men tycker ni verkligen Nanoteknologi är bra? Är rädd att folk ska tro att jag är ett naturfreak som har ett tönt namn.

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, grejjen är att inte har bestämt ett artistnamn. Jag byter typ varann vecka :whistling: . Men tycker ni verkligen Nanoteknologi är bra? Är rädd att folk ska tro att jag är nån naturfreak som ett tönt namn.

Ta det du känner för, kommer alltid finnas några som tycker namnet är fult så, ta det du gillar mest. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Passade på att fråga ett par stycken på msn om namnet nanoteknologi. Alla verkar gilla det, "roligt" och "ovanligt".

Tycker isåfall "Nanotech" låter tuffare. Det låter mer som ett coolt ord samtidigt som det har en koppling till fysik, istället för att bara ha en koppling till fysik. Mer internationellt gångbart också! :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Köp Pearl!

Och om du inte köper pearl, köp tama.

Allt annat är skit.

hehe... nja.. Inte direkt kanske, finns många andra bra! Det beror ju mycket på vad man vill spela för sorts musik också. Antar att man bör testa lite olika och sen bestämma sig. Jag ville ha Tama först men sen testade jag ett sonor och blev kär :confused:

Här kan ni lyssna när jag spelar med bandet: http://www.myspace.com/therealaltostratus

Jag har var mest delaktig i att skriva duex ex machina för att vara ontopic

(Sonor, Remo, Masterwork, zildjian på inspelningen)

Här är en video när jag spelar på Tama(har jag för mig) och zildjian cymbaler: Jag skrev även en takt av låten så det passar ju in med topicen:

http://www.youtube.com/watch?v=T0LAAp0Cj6E

Redigerad av SlIpKnOt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gjorde en ny låt i FL Studio 8 häromveckan.

Ingen mästare på programmet än, men jag lär mig.

Vill främst hitta hur man tonar ut enskilda noter, vilket det finns ett antal i denna låt som skulle ha kunnat blivit uttonade.

Santa and Satan

Youtube

Edit: Borttagen p.g.a konstigt ljud i slutet..något konstigt brus)

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...