Jump to content

Egen-Musik-Tråden


Weener
 Share

Recommended Posts

Sångaren påminner som en svensk variant av Fall Out Boys sångare. Du är dessutom väldigt behaglig att titta på, Axel! najs ju! ^_^

Jag är verkligen imponerad! :doh: Mycket bra!!! :huh:

Wow, tack så mycket! Fick precis ett nytt gig dagen därpå, på Black Sheep i Solna. Gratis inträde!* :wub:

edit: *tror jag

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Checka min musik på Myspace.com

senaste låten är So Much Spelades in igår, 4/11 alltså :(

dom andra 2 är från december/januari...

hope someone likes it.

Jag är inte världens meste hiphopkritiker, men jag måste säga att jag blev positivt överraskad! Kan inte säga så mycket om texten, lyssnade inte särskilt mycket på den, men 'So Much' kändes överlag rätt professionell. Kanske inte den mest orginella hiphop som finns, men alla behöver inte förnya genren. Bra uttal och röst också!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte världens meste hiphopkritiker, men jag måste säga att jag blev positivt överraskad! Kan inte säga så mycket om texten, lyssnade inte särskilt mycket på den, men 'So Much' kändes överlag rätt professionell. Kanske inte den mest orginella hiphop som finns, men alla behöver inte förnya genren. Bra uttal och röst också!

wow! tack så mycket! :)

So Much var riktigt skön, du har gjort stora framsteg det senare året.

Keep it up!

tackar igen. kul när någon hör ens framsteg ! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här kan ni höra på en låt från mitt band! Rätt taskig ljudkvalité, basen och gitarren kunde låtit lite mer men kamerans placering tog inte upp dem så mycket, men ni får i alla fall se vårt snygga projektorbildspel vi hade på vår spelning.

The Bunburys - Nyckelfågeln

[youtube-old]Q5iQxZngAuk[/youtube-old]

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här kan ni höra på en låt från mitt band! Rätt taskig ljudkvalité, basen och gitarren kunde låtit lite mer men kamerans placering tog inte upp dem så mycket, men ni får i alla fall se vårt snygga projektorbildspel vi hade på vår spelning.

The Bunburys - Nyckelfågeln

[youtube-old]Q5iQxZngAuk[/youtube-old]

Riktig go musik!

Sångaren låter som Säkert! eller Veronica Maggio!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här kan ni höra på en låt från mitt band! Rätt taskig ljudkvalité, basen och gitarren kunde låtit lite mer men kamerans placering tog inte upp dem så mycket, men ni får i alla fall se vårt snygga projektorbildspel vi hade på vår spelning.

The Bunburys - Nyckelfågeln

[youtube-old]Q5iQxZngAuk[/youtube-old]

Åh, vad bra! :o Gillar verkligen soundet - har ni MySpace?

Googlade lite på namnet, och kommer det från staden Bunbury?

Komposters spelschema hösten 2008

14 november - Runan, Täby

15 november - Black Sheep, Solna

Har dessutom tre nya låtar på G att spela in så fort de sitter. Ev. en spelning på Fight Club i december också, men det är inte spikat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktig go musik!

Sångaren låter som Säkert! eller Veronica Maggio!

Tack! Ja, det gör hon faktiskt, jag har sagt samma sak till henne.

Åh, vad bra! :o Gillar verkligen soundet - har ni MySpace?

Googlade lite på namnet, och kommer det från staden Bunbury?

Tack tack tack! Jätteroligt att ni gillar det.

Tyvärr ingen myspace än, vi hade en men det var liveinspelningar av låtarna och lågt och dåligt så vi tog bort den. Kommer få tillgång till studio, men jag vet faktiskt inte när. :D

Nej, namnet kommer från Oscar Wildes bok "The Importance of Being Earnest":

Algernon, an aristocratic young Londoner, pretends to have a friend named Bunbury in the country who is frequently in ill health. Whenever Algernon wants to avoid an unwelcome social obligation, he makes an ostensible visit to his "sick friend".

Vi är The Bunburys (vilket egentligen kanske borde stavats The Bunburies men det är inte lika estetiskt tilltalande, haha)

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Karmakontot (ft. Timbuktu) (Remix) (Demo)

http://www.speedyshare.com/443653192.html

Track 04 (Demo)

http://www.speedyshare.com/335199554.html

Bjuder på några låtar. Dessa två är någon månad gamla så dem är inte mina favoriter direkt. Om jag har tid så laddar jag upp några nya låtar en snippet på flera låtar lite senare under kvällen, kan lova att dem är bättre :) .

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Karmakontot (ft. Timbuktu) (Remix) (Demo)

http://www.speedyshare.com/443653192.html

Track 04 (Demo)

http://www.speedyshare.com/335199554.html

Bjuder på några låtar. Dessa två är någon månad gamla så dem är inte mina favoriter direkt. Om jag har tid så laddar jag upp några nya låtar en snippet på flera låtar lite senare under kvällen, kan lova att dem är bättre :) .

Båda va bra, rent av riktigt bra.

mer motherfucker!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt band har nyss släppt en demo! ^^

Finns att lyssna på http://www.myspace.com/killtheparish extrem metal typ.

Men ge kritik! :)

Jag spelar bas i bandet btw.

Jag tycker sådan musik kan bli så jäkla enformig. Sen var det inte så bra inspelat heller, det lät som om ni spelade inifrån en burk eller något. Eran trummis blastade dock ganska bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Karmakontot (ft. Timbuktu) (Remix) (Demo)

http://www.speedyshare.com/443653192.html

Digga ändå den remixen på timbuktu! bra synkat :) nice work! :)

Checka min musik på Myspace.com

senaste låten är So Much Spelades in igår, 4/11 alltså ^_^

dom andra 2 är från december/januari...

hope someone likes it.

OCH FOLK glöm inte min musik?! :) MER KOMMENTARER! :D

Redigerad av DizzY
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra ide!

Finns det ingen här som vill köra rap-battle eller liknande? Kom igen bara! Dissa mig! Jag lovar att ni får svar. :lol:

okej jag kör en då här kmr den obs hatar hip-hop: Weener vad fan e de för namn har du tagit det ifrån wienerkorv eller var det din morsa som kom på det när du virkade med henne. hon tyckte du var gullig och du blev glad för du har aldrig hört en tjej sagt orden till dig. Kalle Stropp och Grodan Boll e två figurer lika gulliga som din morsas turer till konsum föratt handla mat a . Men alla vet ju att hon är flat A så varsågod ta orden och visa vad du kan för mig dissar du aldrig biaaaatcchh YEAH EN RIKTIG RAP
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...